Witam Państwa
Temat zapewne już wałkowany. Mam Golfa 1.6 (74kW) w benzynie. Koniec (październik) 1998 r. Kod silnika: AKL.
Chciałbym wymienić altka w swojej maszynie na mocniejszy. Chciałbym włozyć 180A. Zależy mi jednak na tym aby przede wszystkim nie przerabiać mocowań. Idealnie byłoby, gdyby to był p&p bez wymiany regulatora napięcia czy koła pasowego. Pierwotnie siedział tam jak dobrze pamiętam Bosch 70A. Obecnie mam Bosch 120A o symbolu 028 903 028E. Wtyczka od regulatora jest zdaje się owalna 2-pinowa. Ładowanie mam rzędu 14.3-14.4V na samym odpalonym silniku. Ale swoje już odsłużył. Dlatego chciałem coś mocniejszego, po regeneracji.
Z tego co ustaliłem... ponoć od passata B6 2.0 TDI podejdzie taki altek bez żadnych przeróbek. Wklejam foto porównawcze między tym 120A, który mam obecnie a tym 180A z passata. Ktoś potwierdzi/zaprzeczy?
Kable prądowe (altek, masa, rozrusznik) wymienione na nowe przed zeszłym sezonem zimowym na 35mm2. Fota altka jest sprzed wymiany.
[mk4] Wymiana alternatora na 180A Golf 1.6 SR benzyna AKL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: Wymiana alternatora na 180A Golf 1.6 SR benzyna AKL
Znalazłem przed chwilą takie oto wpisy z innego wątku.
"Jesli ktos ma altka 120A na sprzeglowce a chce 180A to wystarczy zakupic CA1912."
"Rok produkcji do 05.1998 czy od 05.1998??
Jesli do 05.1998 to zapewne masz CA1240, wstawisz CA1241 i wszystko pasi bez przerobek a jesli po 05.1998 to masz CA1378, wstawisz CA1394 i do wymiany kolko sprzeglowe na te z CA1378."
Tom juz nie wiem który symbol w końcu =)
"Jesli ktos ma altka 120A na sprzeglowce a chce 180A to wystarczy zakupic CA1912."
"Rok produkcji do 05.1998 czy od 05.1998??
Jesli do 05.1998 to zapewne masz CA1240, wstawisz CA1241 i wszystko pasi bez przerobek a jesli po 05.1998 to masz CA1378, wstawisz CA1394 i do wymiany kolko sprzeglowe na te z CA1378."
Tom juz nie wiem który symbol w końcu =)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
[mk4] Re: Wymiana alternatora na 180A Golf 1.6 SR benzyna AKL
Wsadzałem do mojego BCB 1.6 16V zamiast 90A, 140A, który podobnie (porównując wizualnie) odstaje jak ten 180A. Na mocowania Ci siadzie bez problemu. Jest trochę dłuższy w tył, ale w AKL chyba tam nic z tylu blisko nie ma ( zresztą w bliźniaczym BSE jest owa 140A ). U mnie już się ciasno zrobiło z wymiana filtra oleju - musiałem podciąć te szpilkę mocująca kabel z altka. Te 2mm odsadzenia możne spowodować potrzebę założenia dłuższego paska - u mnie udało się nałożyć , ale widać po napinaczu, ze mógłby być ciut dłuższy.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
- G0 Karcio
- ..::VWGolfExclusiveEdition::..
- Posty: 1667
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
- Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
- Auto: Był: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Aktualnie: Brak
W planie: Volkswagen Golf IV VR6 2.8 może 3.2 - Silnik: AHF
[mk4] Re: Wymiana alternatora na 180A Golf 1.6 SR benzyna AKL
mayer22, coś mi się kojarzy, że ja to pisałem . Potwierdzam zatem swoje słowa (mowa o 1.6 AKL), ale jeśli zamieniasz alternator 90A na 120A (028 903 028E). Skoro kolega chce 180A to...Rok produkcji do 05.1998 czy od 05.1998??
Jesli do 05.1998 to zapewne masz CA1240, wstawisz CA1241 i wszystko pasi bez przerobek a jesli po 05.1998 to masz CA1378, wstawisz CA1394 i do wymiany kolko sprzeglowe na te z CA1378.
Potwierdzam.Jesli ktos ma altka 120A na sprzeglowce a chce 180A to wystarczy zakupic CA1912.
Nie wiem jaki numer ma kolega tego 180A.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość