Sterowanie podgrzewacza płynu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Sterowanie podgrzewacza płynu
Witam. 1.9 AHF. Oryginalne nie było podgrzewacza. Kupiłem cały Ori zestaw. Mam tylko problem ze sterowaniem z ECU.
Sterownik 121pin. Według forum sterowanie na 22 i 21 pinie.
Tak też zrobiłem. Podczas wyłączonego podgrzewacza mam 3.5v na obu kabelkach. Na włączonym jeszcze nie wiemy, bo dziś było chyba za ciepło 3.5 stopnia.
Na włączonym podgrzewaczu jaki powinien być podawany sygnał z ECU. Tak na ostro, masa załącza przekaźnik.
Kable od przekaźników zolto-niebieski i czarno-brazowy mają napięcia takie jak na Aku, ale podłączenie masy powoduję załączenie przekaźnika.
Sterownik 121pin. Według forum sterowanie na 22 i 21 pinie.
Tak też zrobiłem. Podczas wyłączonego podgrzewacza mam 3.5v na obu kabelkach. Na włączonym jeszcze nie wiemy, bo dziś było chyba za ciepło 3.5 stopnia.
Na włączonym podgrzewaczu jaki powinien być podawany sygnał z ECU. Tak na ostro, masa załącza przekaźnik.
Kable od przekaźników zolto-niebieski i czarno-brazowy mają napięcia takie jak na Aku, ale podłączenie masy powoduję załączenie przekaźnika.
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
I co tym chcesz uzyskać? Pełna moc na tych świecach to jakieś 600 wat. Alternator dostaje po tyłku, rolka sprzegielko też. Ciepła z tego prawie nic. Trzeba było sobie wężownice na rurę wydechową zaraz za turbiną zapodac i podpiąć pod układ wodny. Ciepła będzie conajmniej kilkukrotnie więcej i bez dodatkowego obciążenia i spalonego paliwa.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
1. Nie pytam, czy i jak to będzie grzać.
2. Skoro producent takie montował, to coś daje.
3. Miałem taki podgrzewacz w poprzednim MK4 i różnica jest ogromna.
Bez podgrzewacza auto potrzebuję 25km autostrady do 90 stopni przy około 0stopni. Poprzedni z podgrzewaczem 10-15km,
4. Pytam o co innego.
2. Skoro producent takie montował, to coś daje.
3. Miałem taki podgrzewacz w poprzednim MK4 i różnica jest ogromna.
Bez podgrzewacza auto potrzebuję 25km autostrady do 90 stopni przy około 0stopni. Poprzedni z podgrzewaczem 10-15km,
4. Pytam o co innego.
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
Coś masz nie tak jak potrzebujesz 20 km by rozgrzać golfa. Goła też miałem i miałem w serii ten podgrzewacz. Testowałem co to daje i różnica niewielka. Suszarka do włosów czy czajnik ma conajmniej trzy a nawet cztery razy tyle mocy. Weź sobie suszarkę na kablu w kabinie odpal i zobacz ile ona daje.
Ahf też kiedyś miałem w MK4. Powiem tylko tyle że ahf nie miał nigdy podgrzewacza bo mają go alh ASV no i na pompkach.
Ahf też kiedyś miałem w MK4. Powiem tylko tyle że ahf nie miał nigdy podgrzewacza bo mają go alh ASV no i na pompkach.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
Masahardmen969 pisze: ↑sob gru 14, 2019 18:12Na włączonym podgrzewaczu jaki powinien być podawany sygnał z ECU.
Plus dla przekaźników podgrzewaczy (przewód niebieski z żółtym) jest podawany z przekaźnika styku 30 przez bezpiecznik 43.
Masa do przekaźników z ECU
Przekaźnik małej mocy (z jedną świecą żarową) - pin 21 (przewód czarny z niebieskim) / pin 17 w starszych sterownikach (80 stykowych)
Przekaźnik dużej mocy (z dwiema świecami żarowymi) - pin 22 (przewód czarny z brązowym) / pin 34 w starszych sterownikach (80 stykowych)
Żeby ECU wysłał sygnał na przekaźnik...
Jeśli na przewodach niebiesko-żółtym i czarno-brązowym jest napięcie akumulatora, to znaczy, że w tym czasie ECU nie załącza przekaźnika (dużej mocy). Dzieje się tak, bo napięcie przechodzi przez cewkę przekaźnika i pojawia się na czarno-brązowym.
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
Takiej odpowiedzi oczekiwałem.
A jaka mapa ECU (adres) odpowiada za sterowanie podgrzewacza? Np. temp. załączania w dolocie?
Przy 3.5 miałem 14 w dolocie po wypięciu czujnika 136stopni.
Jeszcze sprawdzę po dłuższym postoju. Może dolot nagrzał się od silnika, bo auto stało w garażu.
A jaka mapa ECU (adres) odpowiada za sterowanie podgrzewacza? Np. temp. załączania w dolocie?
Przy 3.5 miałem 14 w dolocie po wypięciu czujnika 136stopni.
Jeszcze sprawdzę po dłuższym postoju. Może dolot nagrzał się od silnika, bo auto stało w garażu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
Jedyne co mogę mieć nie tak, to mapy kąta wtrysku.wesol pisze: ↑sob gru 14, 2019 20:45Coś masz nie tak jak potrzebujesz 20 km by rozgrzać golfa. Goła też miałem i miałem w serii ten podgrzewacz. Testowałem co to daje i różnica niewielka. Suszarka do włosów czy czajnik ma conajmniej trzy a nawet cztery razy tyle mocy. Weź sobie suszarkę na kablu w kabinie odpal i zobacz ile ona daje.
Ahf też kiedyś miałem w MK4. Powiem tylko tyle że ahf nie miał nigdy podgrzewacza bo mają go alh ASV no i na pompkach.
Większość map jakie widziałem, ma różne mapy w zależności od temperatury cieczy. Poprzedni właściciele zmienił ECU na programowalny kablem i ma tylko jedną mapę.
Np. 1500rpm mapa -20 stopni podaje kąt 6stopni, u mnie jest -1.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
wesol może zrób jakaś fotoporadę jak jeździć z suszarką do włosów i robić herbatę w aucie w mroźne poranki? Ludzie nie wiedzą jak to ogarnąć nie wożąc agregatu prądotwórczego na przyczepce.
Nie pierwszy raz o tym piszesz a nie ma co porównywać instalacji 12 i 230V... o większych alternatorach też pisałeś, że bez sensu, że tylko w określonych sytuacjach da więcej prądu itp itd. Auto to nie laboratorium...jak zmienisz altek z 90A na 140A to różnicę zauważysz na pewno...i sam też się o tym przekonałeś a lamentu, doktoratów itd nie brakowało
Nie pierwszy raz o tym piszesz a nie ma co porównywać instalacji 12 i 230V... o większych alternatorach też pisałeś, że bez sensu, że tylko w określonych sytuacjach da więcej prądu itp itd. Auto to nie laboratorium...jak zmienisz altek z 90A na 140A to różnicę zauważysz na pewno...i sam też się o tym przekonałeś a lamentu, doktoratów itd nie brakowało
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
Jeśli chodzi o ciepło w kabinie, dobrym rozwiązaniem jest elektryczna nagrzewnica. Wydaje mi się, że mam coś takiego w golfie 6 2-3min i leci ciepłe powietrze.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
No ja mam w mk4...I jestem zadowolony. Ale sewgo czasu przez długie strony trwała dyskusja nad wyższością suszarki do włosów nad elektryczną nagrzewnicą taką jak w Passatach czy A6
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
MK4 chyba nie miało oryginalnie takiej grzałki, dopiero w 5.
Z jakiego auta była to grzałka i jak z spasowaniem?
-
- Mały gagatek
- Posty: 138
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 02:43
- Lokalizacja: Rakszawa
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
Ciekawe ile ma Wat
Wracając do tematu świec.
Ponawiam pytanie odnośnie sterowania świecami z ECU.
Które mapy za to odpowiadają?
Przeglądając kolejno mapy ciężko coś znaleźć, VW często stosuje jakieś dziwne wartości.
Wracając do tematu świec.
Ponawiam pytanie odnośnie sterowania świecami z ECU.
Które mapy za to odpowiadają?
Przeglądając kolejno mapy ciężko coś znaleźć, VW często stosuje jakieś dziwne wartości.
Re: Sterowanie podgrzewacza płynu
Około 900-1000 Wat. To jest o tyle dobre że daje ciepło bezpośrednio na szybę. Świeczkami niedosc że mniej Wat to jeszcze wpierw trzeba ogrzać 300 kilo żeliwa. Porównując to do mocy cieplnej silnika to kropla w morzu. Myślę że silnik wydziela ciepła gdzieś ze 10 kW tak średnio. To jest zależne od tego jak mocno wciskamy pedał gazu czyli ile ropska jest lane na tłoki.
Co do instalacji w ahf to trzeba kuknac choćby w autodacie czy tam jest w schemacie obwód na ta grzałkę. Ale jeśli ma to być wykorzystywane w stu procentach to ja bym tego nie spinal jak w oryginale. Niech grzeją trzy razem cały czas po odpaleniu np jeszcze z dziesięć minut albo dwadzieścia.
Qto co do mocy tego typu rzeczy jak suszarka czy czajnik to porównaj to też do webasta które ma zazwyczaj 5000 Wat czyli te świeczki mają 10 procent webasta. Ja mam w obu autach dogrzewacze webasta i myślę że to już jest słabe. Wiesz ile ma palnik taki do podgrzewania papy np na dachu jak się robi. Taki jednopalnikowy ma 56 kW. Czemu natomiast upieracie się żeby nie zrobić podgrzewacza biorącego ciepło z wydechu? Czemu jak turbo jest studzone woda to jest okej i nie protestujecie np w 1.8 T a jakby tak zrobić w TDI to co źle będzie. Zapytajcie Fiodora czy nie wykorzystuje tego w swoich turbinach gtb.
Co do instalacji w ahf to trzeba kuknac choćby w autodacie czy tam jest w schemacie obwód na ta grzałkę. Ale jeśli ma to być wykorzystywane w stu procentach to ja bym tego nie spinal jak w oryginale. Niech grzeją trzy razem cały czas po odpaleniu np jeszcze z dziesięć minut albo dwadzieścia.
Qto co do mocy tego typu rzeczy jak suszarka czy czajnik to porównaj to też do webasta które ma zazwyczaj 5000 Wat czyli te świeczki mają 10 procent webasta. Ja mam w obu autach dogrzewacze webasta i myślę że to już jest słabe. Wiesz ile ma palnik taki do podgrzewania papy np na dachu jak się robi. Taki jednopalnikowy ma 56 kW. Czemu natomiast upieracie się żeby nie zrobić podgrzewacza biorącego ciepło z wydechu? Czemu jak turbo jest studzone woda to jest okej i nie protestujecie np w 1.8 T a jakby tak zrobić w TDI to co źle będzie. Zapytajcie Fiodora czy nie wykorzystuje tego w swoich turbinach gtb.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości