błąd 17978
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
błąd 17978
Dzień dobry wszystkim,
forumowicze zwracam się do was z prośbą o pomoc w rozwikłaniu mojego problemu z Golfikiem 4 (1.6 16v AZD wersja basic z 2001r.) otóż auto miało problem z odpalaniem - czasami odpalał czasami nie, teraz odpala i po sekundzie gaśnie, zczytane błędy (Vag com) to: 17979 Engine start blocked by immo oraz 01314 no comunication. Auto było u mechanika, twierdzi że trzeba sterownik wymontować (być może coś więcej ale tego nie pamiętam) i oddać do elektryka. Dodać muszę że 2 kluczyki nie odpalają auta a trzeci i plastikowy nie pasują w ogóle do stacyjki ( co odkryłem dopiero po 11 latach posiadania auta ale to tak na marginesie). Czytałem wątki o tym błędzie ale mam pustkę w głowie i nie wiem co począć, dlatego proszę was o jakieś rady żeby się uporać z tym tematem i normalnie korzystać z auta.
Pozdrawiam Łukasz
forumowicze zwracam się do was z prośbą o pomoc w rozwikłaniu mojego problemu z Golfikiem 4 (1.6 16v AZD wersja basic z 2001r.) otóż auto miało problem z odpalaniem - czasami odpalał czasami nie, teraz odpala i po sekundzie gaśnie, zczytane błędy (Vag com) to: 17979 Engine start blocked by immo oraz 01314 no comunication. Auto było u mechanika, twierdzi że trzeba sterownik wymontować (być może coś więcej ale tego nie pamiętam) i oddać do elektryka. Dodać muszę że 2 kluczyki nie odpalają auta a trzeci i plastikowy nie pasują w ogóle do stacyjki ( co odkryłem dopiero po 11 latach posiadania auta ale to tak na marginesie). Czytałem wątki o tym błędzie ale mam pustkę w głowie i nie wiem co począć, dlatego proszę was o jakieś rady żeby się uporać z tym tematem i normalnie korzystać z auta.
Pozdrawiam Łukasz
Re: błąd 17978
Sprawdź, czy sterownik silnika nie jest zalany wodą - w tym celu musisz zrzucić podszybie.
Jeśli będzie sucho, to spróbowałbym od nowa zakodować kluczyki.
Co do niepasujących kluczyków, to być może jakiś magik wymieniał wcześniej komplet stacyjka+licznik+sterownik, częsty zabieg handlarzy w celu cofnięcia przebiegu...
Jeśli będzie sucho, to spróbowałbym od nowa zakodować kluczyki.
Co do niepasujących kluczyków, to być może jakiś magik wymieniał wcześniej komplet stacyjka+licznik+sterownik, częsty zabieg handlarzy w celu cofnięcia przebiegu...
Re: błąd 17978
Hej, podszybie suche, demontowałem i sprawdziłem, z tą wymianą stacyjki, licznika, sterownika to mało prawdopodobne ale... nie wykluczam bo niby skąd mam nie pasujący kluczyk hehe , dzięki za odpowiedź , z tego co wyczytałem potrzebuję Pin ale sam go nie wyciągnę bo nie mam odpowiedniego kabelka i programu jak wyczytałem (na nie pasującym kluczyku jest Pin) no chyba że warto by było zakupić takowy tylko który ? emulator immo by pomógł ?mat06 pisze: ↑pn cze 17, 2019 18:18Sprawdź, czy sterownik silnika nie jest zalany wodą - w tym celu musisz zrzucić podszybie.
Jeśli będzie sucho, to spróbowałbym od nowa zakodować kluczyki.
Co do niepasujących kluczyków, to być może jakiś magik wymieniał wcześniej komplet stacyjka+licznik+sterownik, częsty zabieg handlarzy w celu cofnięcia przebiegu...
Re: błąd 17978
Kabel VAG KKL USB, do odczytu PINu VAG EEPROM Programmer, do zakodowania kluczyków VCDS Lite/VAG COM.
Jeśli podszybie suche i ponowne zakodowane kluczyków nie pomoże, to pozostaje sterownik albo wiązka, ewentualnie jeszcze kwestia pastylek immo w kluczykach, ale mało prawdopodobne żeby padły wszystkie na raz.
Jeśli podszybie suche i ponowne zakodowane kluczyków nie pomoże, to pozostaje sterownik albo wiązka, ewentualnie jeszcze kwestia pastylek immo w kluczykach, ale mało prawdopodobne żeby padły wszystkie na raz.
Re: błąd 17978
Dzięki za info jutro spróbuję ogarnąć Vag eeprom programmer.mat06 pisze: ↑pn cze 17, 2019 19:33Kabel VAG KKL USB, do odczytu PINu VAG EEPROM Programmer, do zakodowania kluczyków VCDS Lite/VAG COM.
Jeśli podszybie suche i ponowne zakodowane kluczyków nie pomoże, to pozostaje sterownik albo wiązka, ewentualnie jeszcze kwestia pastylek immo w kluczykach, ale mało prawdopodobne żeby padły wszystkie na raz.
Pozdrawiam
Re: błąd 17978
Jeszcze jedno pytanie - otóz mam licznik Motometer 1J0920805B nie bedzie problemów w odczycie Pinu przez Vag eeprom ?
Re: błąd 17978
Ok, Pin mam ale przy adaptacji na kanale 21 jest problem otóż, gdy zmieniam liczbę kluczyków z 3 na 0 i jaką kolwiek liczbę , test wychodzi error. Na zegarach nic nie świeci oprócz aku i EPC. Jakieś rady co począć ? Chyba że Pin to jednak mie ten pin, może tsk być?
Re: błąd 17978
Dodałeś do PINu zero na początku? Przykładowo, jeśli PIN to 1234, musisz wpisać 01234.
Re: błąd 17978
Hej, tak oczywiście, a przepuści mnie do adaptacji gdy pin jest nie właściwy ? I stał sie CUD bo wlasnie odpalił Golf bez żadnej adaptacji, blad wykasowany i nie ma nowych ...
Re: błąd 17978
I znów odpala i gaśnie... zaczynam podejrzewać że nie koniecznie trzeba adaptować kluczyki.
-
- Ma gadane
- Posty: 171
- Rejestracja: czw kwie 19, 2018 14:29
- Auto: Volkswagen Golf 4 1.9 TDI ALH
Re: błąd 17978
Moj kolega miał podobną sytuacje i okazało sie ze to wina stacyjki. Wiem tylko ze nie chciał kupować nowej wiec sobie immo wyłączył.
Re: błąd 17978
Może warto sprawdzić przewody idące do licznika . Tam są 2 wtyczki i być może nie łączy dobrze .
Re: błąd 17978
Bolo9823 dzięki za info, z chęcią bym wyłączył może by pomogło ale nie mogę znaleźć info jak to zrobić...
Marcin7x5 kostki odpisałem i wyglądały jak nówki, jak ewentualnie to sprawdzić ?
Kolega podsunął pomysł ze może akumulator jest przyczyną.
Dzięki za pomysły.
Marcin7x5 kostki odpisałem i wyglądały jak nówki, jak ewentualnie to sprawdzić ?
Kolega podsunął pomysł ze może akumulator jest przyczyną.
Dzięki za pomysły.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości