Witam uprzejmie.
Mam autko golfa 4 kombi.
Miałem problem z zaciekającym płynem spryskiwaczy w tylnej klapie.
Po uzyciu spryskiwacza tylnej szyby zapalał się na desce info ze klapa otwarta, światło podswielenia bagażnika znikło.
Usunąłem przyczyne wycieku płynu i było ok.
Po m miesiącu uzytkowania otwieram klape przyciskiem a tu klapa się nie zamyka, tzn nie rygluje się.
Kluczyk tez nie działa by zamknąć klapę.
zdiełem tapicerkę klapy i widzę ze siłownik jest WYPCHNIĘTY I DLATEGO NIE RYGLUJE.
- Wymieniłem zamek ten ryglujący bo płyn zrobił swoje w mikostyku.
Dodatkowo wymieniłem wtyczke dochodząca do mikostyku zamka( na 3 kable)
- wymontowałem siłownik. On jest 2 biedunowy. Podając napiecie z aku siłownik działa.
Tzn wypycha i chowa po podaniu napiecia i zmianie biegunowości.
- sprawdziłem zamek ten z wkładką. Tam jest mikrostyk wychylny prawo, Neutral, lewo.
Przesuwając końcówke mikrostyku prawo lewo dzwi ryglują się i otwierają ale siłownik klapy nie reaguje.
Do mikrostyku dochodzą 3 przewody. Sprawdzałem przejscie multimetrem. Jest przejscie miedzy przewodem I i przewodem II i brak przejscia miedzy I i III i II i III.
-sprawdziłem przycisk klapy do otwierania bagaznika. 2 przewody . Jest ok.
I dalej jest tak ze na desce pali się otwarta klapa,
Jak klape uniose to zapala się oświetlenie bagażnika
Ale klapa nie rygluje się bo siłowni jest w pozycji wypchniętej.
Nie wiem co działać.
Sprawdzałem gumę pomiedzy budą i klapa. Nie znalazłem przerwanych przewodów
Centralny nie rygluje klapy bagażnika Golf 4 kombi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Centralny nie rygluje klapy bagażnika Golf 4 kombi
siłowni wypchnięty ale na wtyczce nie ma napiecia.
napiecie jest tylko na zamku ryglującym, tzn w 3 pinowej kostce dochodzącej .
przycisk otwierania klapy : na złacze po stronie przycisku przejscia nie ma , wciskam przycisk to przejscie jest.
wiec przycisk otwierania jest ok.
zamek z wkładką to mi nie daje spokoju
napiecie jest tylko na zamku ryglującym, tzn w 3 pinowej kostce dochodzącej .
przycisk otwierania klapy : na złacze po stronie przycisku przejscia nie ma , wciskam przycisk to przejscie jest.
wiec przycisk otwierania jest ok.
zamek z wkładką to mi nie daje spokoju
Re: Centralny nie rygluje klapy bagażnika Golf 4 kombi
witam.
Problem rozwiązany.
klapa działą tak: we wnątrz klapy są dwie złączki: czarna i bezowa
czarna zawiera: 1 brązowy gruby(masa)-Br
Brązowy gruby rozdziela sie na brązowy cienki ale to wciąz jest masa,
1 biały gruby( plus 12 do grzania szyby),
Br-N ma napięcie +12v,
Br-cz -sygnał połozenia rygla zamka czyli odpowiada za info na moduł konfortu w jakim połozeniu klapa
klapa otwarta to na Br-Cz jest podane 12 przez mikrostyk zamka i zapala sie oświetlenie bagaznika,
Klapa zamknięta to Br-Cz podana jest masa z grubego brazowego
Bezowa zlaczka zawiera 3 przewody:
Zielony( +12v), Br-Z(+12v), Cz-N(0v)
zielony idzie do mikrostyku klamki i wraca na wkładkę z logo VW
jesli wcisne klamke to napiecie idzie na wkładke i jesli klucz wkładki jest pionowo to mikrostyk wkładki łaczy zielony
z brązowym cienkim masy. spadek napiecia i moduł podaje + 12 na Cz-N i siłownik impulsowo działa pod warunkiem ze klapa
jest zamknięta czyli na kablu czarnej złączki Br-Cz jest masa.
jesli klamka mikrostyku nie wcisnieta i klucz wkładki przekręcamy w prawo to mikrostyk wkladki
powoduje zwarcie Br-Z (+12) do kabla Br i moduł to wdzi jako spadek napecia i zamyka rygluje wszystkie drzwi
Problem był taki:
zaciekający płyn spryuskiwacza zaciekał na siłownik otwarcia klapy.
siłownik padł i został w pozycji otwartej.
zamek rygiel padł gdyz wyrobił sie mikrostyk i na kablu Br-Cz była cały czas napięcie +12 wzgledem masy.
Moduł konfortu widział to ze klapa cały czas jest otwarta i pomimo naciskania mikrostyku klamki moduł
konfortu nie podawał +12 na siłownik, pomimo ze ten wciąz był wysyniety-padnięty.
wskazania były na:
-przerwane kable. wtyczki znajdują sie w prawym i lewym słupku.
sprawdzono ciągłosc momiedzy wtyczkami na słupku i wtyczkami w wnęrzu klay(czarna i beżowa) -ciągłośc byłą.
- uszkodzony moduł konfortu.
podmieniono moduł konfortu. moduł 1C0959799B. moduł musi byc zakodowany na zamek elektryczny w klapie
do Golfa kombi pasuje moduł od Bory, passata kombi.
podpiecie modułu od Golfa4 Hetchback(zamek mechaniczny w klapie), octavia 1 z zamkiem w klapie mechanicznym, leona
powodowało ze zamykając auto z pilota klapa sie otwierała.
prawdopodobnie nalezało by wgrac soft od modelu z zamkiem elektrycznym w klapie( klamka elektryczna)
ostatecznie wymieniono:
-siłownik zamka klay,
-zamek rygiel z mikrostykiem
- podoginano łaczenia w złaczkach gdyz końcówki pomiarowe multimetru porozginały gniazda złączek
Problem rozwiązany.
klapa działą tak: we wnątrz klapy są dwie złączki: czarna i bezowa
czarna zawiera: 1 brązowy gruby(masa)-Br
Brązowy gruby rozdziela sie na brązowy cienki ale to wciąz jest masa,
1 biały gruby( plus 12 do grzania szyby),
Br-N ma napięcie +12v,
Br-cz -sygnał połozenia rygla zamka czyli odpowiada za info na moduł konfortu w jakim połozeniu klapa
klapa otwarta to na Br-Cz jest podane 12 przez mikrostyk zamka i zapala sie oświetlenie bagaznika,
Klapa zamknięta to Br-Cz podana jest masa z grubego brazowego
Bezowa zlaczka zawiera 3 przewody:
Zielony( +12v), Br-Z(+12v), Cz-N(0v)
zielony idzie do mikrostyku klamki i wraca na wkładkę z logo VW
jesli wcisne klamke to napiecie idzie na wkładke i jesli klucz wkładki jest pionowo to mikrostyk wkładki łaczy zielony
z brązowym cienkim masy. spadek napiecia i moduł podaje + 12 na Cz-N i siłownik impulsowo działa pod warunkiem ze klapa
jest zamknięta czyli na kablu czarnej złączki Br-Cz jest masa.
jesli klamka mikrostyku nie wcisnieta i klucz wkładki przekręcamy w prawo to mikrostyk wkladki
powoduje zwarcie Br-Z (+12) do kabla Br i moduł to wdzi jako spadek napecia i zamyka rygluje wszystkie drzwi
Problem był taki:
zaciekający płyn spryuskiwacza zaciekał na siłownik otwarcia klapy.
siłownik padł i został w pozycji otwartej.
zamek rygiel padł gdyz wyrobił sie mikrostyk i na kablu Br-Cz była cały czas napięcie +12 wzgledem masy.
Moduł konfortu widział to ze klapa cały czas jest otwarta i pomimo naciskania mikrostyku klamki moduł
konfortu nie podawał +12 na siłownik, pomimo ze ten wciąz był wysyniety-padnięty.
wskazania były na:
-przerwane kable. wtyczki znajdują sie w prawym i lewym słupku.
sprawdzono ciągłosc momiedzy wtyczkami na słupku i wtyczkami w wnęrzu klay(czarna i beżowa) -ciągłośc byłą.
- uszkodzony moduł konfortu.
podmieniono moduł konfortu. moduł 1C0959799B. moduł musi byc zakodowany na zamek elektryczny w klapie
do Golfa kombi pasuje moduł od Bory, passata kombi.
podpiecie modułu od Golfa4 Hetchback(zamek mechaniczny w klapie), octavia 1 z zamkiem w klapie mechanicznym, leona
powodowało ze zamykając auto z pilota klapa sie otwierała.
prawdopodobnie nalezało by wgrac soft od modelu z zamkiem elektrycznym w klapie( klamka elektryczna)
ostatecznie wymieniono:
-siłownik zamka klay,
-zamek rygiel z mikrostykiem
- podoginano łaczenia w złaczkach gdyz końcówki pomiarowe multimetru porozginały gniazda złączek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości