[mk4] Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Witam,
posiadam VW Golf'a IV 2000r 115 km AJM
zdecydowałem się na napisanie posta w tym dziale ponieważ uważam, że problem leży w elektryce, ciężko mi było wsadzić ten wątek w trzy różne tematy.
Przeczytałem sporo wątków na forum ale nie klei mi się to w całość, co mogłem to sprawdziłem, proszę o pomoc.
Po ulewnych deszczach podczas jazdy zaczęła mi mrugać kontrolka świec żarowych.
Zauważyłem brak świateł stopu.
1. Sprawdziłem wszystkie żarówki świateł stopu - SPRAWNE.
2. Sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce od strony kierowcy - WSZYSTKIE SPRAWNE.
3. Rozkręciłem plastik pod kierownicą i sprawdziłem włącznik świateł stopu na pedale hamulca - SPRAWNY.
Na domiar złego, po raz pierwszy nie mogę się podpiąć VAG'giem do komputera, którąkolwiek sekcję bym wybrał do sprawdzenia to otrzymuję błąd odpowiedzi sterownika (wcześniej wszystko działało).
Do tego dochodzi mokry dywanik kierowcy, lejąca się woda od klamki, która otwiera maskę oraz po ściągnięciu plastiku pod kierownicą (gąbka na nim porządnie mokra od strony drzwi).
Czy mogło się coś stać z przekaźnikami pod kierownicą?
Jak je posprawdzać?
Bardzo proszę o pomoc w w/w usterce.
posiadam VW Golf'a IV 2000r 115 km AJM
zdecydowałem się na napisanie posta w tym dziale ponieważ uważam, że problem leży w elektryce, ciężko mi było wsadzić ten wątek w trzy różne tematy.
Przeczytałem sporo wątków na forum ale nie klei mi się to w całość, co mogłem to sprawdziłem, proszę o pomoc.
Po ulewnych deszczach podczas jazdy zaczęła mi mrugać kontrolka świec żarowych.
Zauważyłem brak świateł stopu.
1. Sprawdziłem wszystkie żarówki świateł stopu - SPRAWNE.
2. Sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce od strony kierowcy - WSZYSTKIE SPRAWNE.
3. Rozkręciłem plastik pod kierownicą i sprawdziłem włącznik świateł stopu na pedale hamulca - SPRAWNY.
Na domiar złego, po raz pierwszy nie mogę się podpiąć VAG'giem do komputera, którąkolwiek sekcję bym wybrał do sprawdzenia to otrzymuję błąd odpowiedzi sterownika (wcześniej wszystko działało).
Do tego dochodzi mokry dywanik kierowcy, lejąca się woda od klamki, która otwiera maskę oraz po ściągnięciu plastiku pod kierownicą (gąbka na nim porządnie mokra od strony drzwi).
Czy mogło się coś stać z przekaźnikami pod kierownicą?
Jak je posprawdzać?
Bardzo proszę o pomoc w w/w usterce.
[mk4] Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Wczoraj rozebrałem plastik na podszybiu i wyciągnąłem mechanizm wycieraczek, otworzyłem białą skrzynkę z prawej strony no i zobaczyłem wilgoć.
Prawdopodobnie skrzynka była źle domknięta oraz uszczelka swoje już przeżyła. Teraz czeka mnie proces mozolnego suszenia, wymiany uszczelki i porządnego poskładania (pewnie bez silikonu się nie obejdzie).
Najwidoczniej woda po deszczach, myjcie i płynie do spryskiwaczy wlatując w plastik kapała na obudowę skrzynki, a z niej dostawała się do środka przewodami, stąd też wilgotne były przekaźniki oraz plastik pod kierownicą, a następstwem tego była mokra podłoga po stronie kierowcy.
Kontrolka świec żarowych przestała migać, ale w dalszym ciąg nie mam świateł stopu, tzn. raz są (druga osoba zaobserwowała) a 9 razy nie ma oraz dalszym ciągu nie mogę połączyć się z komputerem pokładowym.
Proszę o porady odnośnie świateł stopu oraz połączenia z komputerem.
Prawdopodobnie skrzynka była źle domknięta oraz uszczelka swoje już przeżyła. Teraz czeka mnie proces mozolnego suszenia, wymiany uszczelki i porządnego poskładania (pewnie bez silikonu się nie obejdzie).
Najwidoczniej woda po deszczach, myjcie i płynie do spryskiwaczy wlatując w plastik kapała na obudowę skrzynki, a z niej dostawała się do środka przewodami, stąd też wilgotne były przekaźniki oraz plastik pod kierownicą, a następstwem tego była mokra podłoga po stronie kierowcy.
Kontrolka świec żarowych przestała migać, ale w dalszym ciąg nie mam świateł stopu, tzn. raz są (druga osoba zaobserwowała) a 9 razy nie ma oraz dalszym ciągu nie mogę połączyć się z komputerem pokładowym.
Proszę o porady odnośnie świateł stopu oraz połączenia z komputerem.
[mk4] Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć gdzie w wersji AJM są odpływy (te które odprowadzają wodę z podszybia)?
Przeszukałem na całej długości i nic takiego tam nie znalazłem.
Czy jest możliwość kupienia samej uszczelki do tej białej klapy na te bezpieczniki w podszybiu?
Przeszukałem na całej długości i nic takiego tam nie znalazłem.
Czy jest możliwość kupienia samej uszczelki do tej białej klapy na te bezpieczniki w podszybiu?
[mk4] Re: Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Odpływy są po bokach we wnęce pod tym plastikowym podszybiem. Jeden na lewo od filtra kabinowego a drugi na prawo od puszki z połączeniami. Jeżeli ich nie widzisz to może masz je zawalone syfem wszelakim
[mk4] Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony wt lip 24, 2018 17:38 przez nowicjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
[mk4] Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Dzisiaj wszystko ładnie wyschło i udało mi się połączyć z komputerem pokładowym.
Także:
1. Problem z połączeniem komputerowym - ROZWIĄZANY.
2. Problem z mokrym dywanikiem - ROZWIĄZANY.
Natomiast w dalszym ciągu nie mam świateł stopu. Nie pali się żadna kontrolka, bezpieczniki i żarówki mam sprawne. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Także:
1. Problem z połączeniem komputerowym - ROZWIĄZANY.
2. Problem z mokrym dywanikiem - ROZWIĄZANY.
Natomiast w dalszym ciągu nie mam świateł stopu. Nie pali się żadna kontrolka, bezpieczniki i żarówki mam sprawne. Co może być przyczyną takiego zachowania?
[mk4] Re: Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
nowicjusz pisze: ↑wt lip 24, 2018 17:29Masz na myśli te podłużne otwory na spawach zaznaczone na czerwono?
Tak to te podłużne otwory.Woda ścieka tam a następnie po nadkolu na zewnątrz.Przy okazji możesz ściągnąć to plastikowe nadkole i na dole wyczyścić z piachu , liści , igieł itp...
Co do białej puszki to zauważ że ona jest sama w sobie wysoka.Może być , że ona podcieka od spodu .... aha i dobrze obejrzyj uszczelkę linki ręcznego
[mk4] Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Jutro się za to zabiorę jak tylko pogoda dopisze.
Czy ten plastik jak się wkłada do tej rynienki w podszybiu na całej długości wymaga użycia jakiegoś uszczelniacza czy wystarczy to tylko dobrze włożyć?
Czy ten plastik jak się wkłada do tej rynienki w podszybiu na całej długości wymaga użycia jakiegoś uszczelniacza czy wystarczy to tylko dobrze włożyć?
[mk4] Re: Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Przede wszystkim musisz wyczyścić dokładnie tą rynienkę (wydrapać małym śróbokrętem ( wkrętakiem )i przedmuchać sprężonym powietrzem (jak masz taką możliwość).Samo plastikowe podszybie należy przesmarować smarem (jego rant) . Delikatnie wciskasz od środka ku brzegom (NIE dociskać na siłę ani też uderzać by wskoczyło).Skutkiem zbyt fizycznego podejścia będzie ukruszony brzeg szyby a dalej pęknięcie i wymiana jej.
[mk4] Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Rynienka już drożna i cały syf z niej i z podszybia wciągnięty przez odkurzacz.
Ten smar to ma być jakiś konkretny?
Ten smar to ma być jakiś konkretny?
[mk4] Brak połączenia z komputerem + brak świateł stopu + mokry dywanik od strony kierowcy
Wyjąłem prawą i lewą żarówkę świateł stopu i zaczął działać górny stop ale niestety znów zaczęła migać kontrolka świec żarowych.
Diagnostyka VAG'iem wykazała błąd:
Sprawdzałem w/w błąd na ross wiki i żarówki mam wszystkie sprawne i prawidłowe dobrane, włącznik świateł stopu jest sprawny.
Jakby tego było mało, samochód nie chce odpalić (podejrzewam, że akumulator musiał się rozładować), w piątek spróbuję odpalić go na kable.
- Samochód już odpala, winą był rozładowany akumulator.
Proszę o porady jak rozwiązać tą usterkę.
- Jednak prawdopodobnie włącznik świateł stopu jest zepsuty (zauważyłem, że prawe i lewe światło stopu nie świeci, a górne świeci tylko na jego początku i końcu), jutro go wymienię i dam znać jak się sprawy mają.
- Włącznik świateł stopu wymieniony, wszystkie światła stopu świecą prawidłowo, brak migającej kontrolki świec żarowych.
- Podszybie oczyszczone, biała skrzynka porządnie uszczelniona, dywanik jest już suchy i nic nie przecieka (porządnie sprawdzone na myjce), temat do zamknięcia.
Diagnostyka VAG'iem wykazała błąd:
Sprawdzałem w/w błąd na ross wiki i żarówki mam wszystkie sprawne i prawidłowe dobrane, włącznik świateł stopu jest sprawny.
Jakby tego było mało, samochód nie chce odpalić (podejrzewam, że akumulator musiał się rozładować), w piątek spróbuję odpalić go na kable.
- Samochód już odpala, winą był rozładowany akumulator.
Proszę o porady jak rozwiązać tą usterkę.
- Jednak prawdopodobnie włącznik świateł stopu jest zepsuty (zauważyłem, że prawe i lewe światło stopu nie świeci, a górne świeci tylko na jego początku i końcu), jutro go wymienię i dam znać jak się sprawy mają.
- Włącznik świateł stopu wymieniony, wszystkie światła stopu świecą prawidłowo, brak migającej kontrolki świec żarowych.
- Podszybie oczyszczone, biała skrzynka porządnie uszczelniona, dywanik jest już suchy i nic nie przecieka (porządnie sprawdzone na myjce), temat do zamknięcia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości