Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
Witam
Nabyłem niedawno Borę V5, rocznik 1999. Autko generalnie w bdb stanie, poza paroma detalami w kwestii elektryki.
Do rzeczy:
1. Nie działa ESP (czyli podczas ruszania nie ma problemu z zerwaniem przyczepności); Przycisk na desce wyłączający ESP nie reaguje. Co może być przyczyną?
2. Komputer. Tutaj pytanie bardziej teoretyczne: Czy jest możliwe, że mam przy kierownicy przyciski do sterowania kompem (góra, dół, reset), a nie mam na pokładzie komputera? (żadnej rekcji podczas klikania przyciskami; na wyswietlaczu pod predkościomierzem jest tylko przebieg totalny i tzw trip).
3. Podgrzewane fotele: fotel kierowcy nie działa - uszkodzona mata? czy może bezpiecznik? Fotel pasażera grzeje się długo i słabo (prawie nieodczuwalnie) - uszkodzona mata, czy może jakiś czujnik?
Przepraszam jeśli zdublowałem któryś temat, ale nie mogłem znaleźć nic przydatnego. Jeśli natomiast istnieje gdzieś na forum odpowiedź na któreś z powyższych pytań to proszę o wklejenie linka poniżej bądź wysłanie mi go w wiadomości. W każdym razie proszę o porady Z góry dziękuję.
Nabyłem niedawno Borę V5, rocznik 1999. Autko generalnie w bdb stanie, poza paroma detalami w kwestii elektryki.
Do rzeczy:
1. Nie działa ESP (czyli podczas ruszania nie ma problemu z zerwaniem przyczepności); Przycisk na desce wyłączający ESP nie reaguje. Co może być przyczyną?
2. Komputer. Tutaj pytanie bardziej teoretyczne: Czy jest możliwe, że mam przy kierownicy przyciski do sterowania kompem (góra, dół, reset), a nie mam na pokładzie komputera? (żadnej rekcji podczas klikania przyciskami; na wyswietlaczu pod predkościomierzem jest tylko przebieg totalny i tzw trip).
3. Podgrzewane fotele: fotel kierowcy nie działa - uszkodzona mata? czy może bezpiecznik? Fotel pasażera grzeje się długo i słabo (prawie nieodczuwalnie) - uszkodzona mata, czy może jakiś czujnik?
Przepraszam jeśli zdublowałem któryś temat, ale nie mogłem znaleźć nic przydatnego. Jeśli natomiast istnieje gdzieś na forum odpowiedź na któreś z powyższych pytań to proszę o wklejenie linka poniżej bądź wysłanie mi go w wiadomości. W każdym razie proszę o porady Z góry dziękuję.
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
Zacznij od sprawdzenia błędów w sterownikach, wrzuć zdjęcie licznika/lub jego numer jak odczytasz VAGiem, coś mi tu pachnie zmianą licznika czytając Twój opis. Czy oprócz samego przycisku na desce "ESP" sprawdzałeś czy masz w ogóle ESP?dj-lynx pisze:1. Nie działa ESP (czyli podczas ruszania nie ma problemu z zerwaniem przyczepności); Przycisk na desce wyłączający ESP nie reaguje. Co może być przyczyną?
Niestety w obu wypadkach fotele do rozebrania prawdopodobnie, może być przepalona mata, uszkodzone kabelki przy termistorze. Oczywiście sprawdź bezpieczniki najpierw.dj-lynx pisze:3. Podgrzewane fotele: fotel kierowcy nie działa - uszkodzona mata? czy może bezpiecznik? Fotel pasażera grzeje się długo i słabo (prawie nieodczuwalnie) - uszkodzona mata, czy może jakiś czujnik?
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
W przyszłym tyg zajrze do mechanika to poprosze o test VAGiem.
1. Wyłącznik ESP jest zaopatrzony we wtyczke zasilającą. Tyle wiem na tą chwile. Zapomniałem dodać że po jego kliknięciu nie ma tego charakterystycznego "zaskoczenia", ale to raczej nieistotne.
3. Tak myślałem.. jak będę miał troszkę wolnej gotówki to zawiozę znajomemu żeby wymienił maty.
PS zegarek w liczniku działa, tylko światło tak się odbiło
1. Wyłącznik ESP jest zaopatrzony we wtyczke zasilającą. Tyle wiem na tą chwile. Zapomniałem dodać że po jego kliknięciu nie ma tego charakterystycznego "zaskoczenia", ale to raczej nieistotne.
3. Tak myślałem.. jak będę miał troszkę wolnej gotówki to zawiozę znajomemu żeby wymienił maty.
PS zegarek w liczniku działa, tylko światło tak się odbiło
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
bo taki jest - że działa na tej samej zasadzie jak przycisk otwierania klapki paliwadj-lynx pisze:Zapomniałem dodać że po jego kliknięciu nie ma tego charakterystycznego "zaskoczenia", ale to raczej nieistotne.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
Esp)
Sprawdz błędy pewnie Czujnik g200 od esp moge dac ci namiary na gościa co sprzedaje regenerowane z 10 letnia gwarancja za 100 z wysylka,
Komp) moze ktos wymienił pająk i masz tylko przyciski.
3) moze zmienił fotele, przy praniu zerwał matę, jak drugi fotel ?
Sprawdz błędy pewnie Czujnik g200 od esp moge dac ci namiary na gościa co sprzedaje regenerowane z 10 letnia gwarancja za 100 z wysylka,
Komp) moze ktos wymienił pająk i masz tylko przyciski.
3) moze zmienił fotele, przy praniu zerwał matę, jak drugi fotel ?
https://www.facebook.com/Golfr500/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
Ok, dzięki. Jak po sprawdzeniu okaże się, że to ten czujnik to się odezwę na pv.Pawel-7r pisze:Esp)
Sprawdz błędy pewnie Czujnik g200 od esp moge dac ci namiary na gościa co sprzedaje regenerowane z 10 letnia gwarancja za 100 z wysylka,
Komp) moze ktos wymienił pająk i masz tylko przyciski.
3) moze zmienił fotele, przy praniu zerwał matę, jak drugi fotel ?
Co do pająka to oczywiście mozliwe.. A da się sprawdzić pod kompem czy mam kompa w aucie?
Fotele wszystkie takie same, włączniki od foteli są na miejscu i nie wyglądaja na kombinowane. Drugi fotel jak napisałem wyżej: nagrzewa się wolno i słabo grzeje. Generalnie auto miało jednego właściciela w Niemczech, u nas jestem drugim, a poprzedni mial borkę przez rok.
A w papierkach od niej widnieje informacja iż jest to wersja HIGHL (jak mniemam chodzi o hihline).
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
dj-lynx, Przy tym silniku i w wersji Highline na pewno miałeś licznik przynajmniej z MFA - czyli pokazywało spalanie, temp. zewn. itp na tym wyświetlaczu co masz zegarek, stąd moje przypuszczenie, że ktoś wymienił licznik, na taki który nie ma MFA i nie obsługuje takiego sterownika ESP jaki posiadasz stąd brak kontrolki i brak działania (a może się lekko żarzy kontrolka od poślizgu?)
Dlatego jak będziesz u mechanika to spisz sobie numery:
1) ECU - prawdopodobnie będzie 071906018R lub w co wątpię 071906018K
2) Licznik - będzie się zaczynał od 1J0919xxx
3) Sterownik pompy ABS/ESP - prawdopodobnie 1J0907379S
Jak będziesz miał te informacje to je podaj, może wystarczy wymienić licznik i wszystko zacznie działać. A jeśli moja koncepcja upadnie to będziemy myśleć dalej
Co do grzanych foteli, to jak rozbierzesz fotel to można naprawić matę, nie trzeba ich wymieniać. Ja swoje naprawiłem 1,5 roku temu i do dzisiaj działają. Możesz zacząć od sprawdzenia gdzie jest przerwany obwód maty, czy w siedzisku czy w oparciu, zrobisz to zwykły multimetrem.
Dlatego jak będziesz u mechanika to spisz sobie numery:
1) ECU - prawdopodobnie będzie 071906018R lub w co wątpię 071906018K
2) Licznik - będzie się zaczynał od 1J0919xxx
3) Sterownik pompy ABS/ESP - prawdopodobnie 1J0907379S
Jak będziesz miał te informacje to je podaj, może wystarczy wymienić licznik i wszystko zacznie działać. A jeśli moja koncepcja upadnie to będziemy myśleć dalej
Co do grzanych foteli, to jak rozbierzesz fotel to można naprawić matę, nie trzeba ich wymieniać. Ja swoje naprawiłem 1,5 roku temu i do dzisiaj działają. Możesz zacząć od sprawdzenia gdzie jest przerwany obwód maty, czy w siedzisku czy w oparciu, zrobisz to zwykły multimetrem.
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
MaciekV5, anie prościej - modelowo to ta bora jest 99 czy 2000? ewentualnie jaki jest początek numeru nadwozia (ostatnie 3 cyfry sobie daruj zaznaczając np XXX)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
grg474, moja jest modelowo 2000r. a licznik był z MFA, a ESP po CANie Dlatego właśnie tak dopytuję o numery sterowników bo niestety ten silnik i jego ECU to chyba wyjątek względem ogólnie przytętych rozwiązań.
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
MaciekV5 brak komputera też wydawał mi się dziwny.
Kontrolka od poślizgu nie świeci ani troszke, nawet przy zerwaniu przyczepności (a jest na pulpicie bo widać ją przy mocnym świetle).
Postaram się jak najszybciej podjechać do mecha żeby spisać te dane i sprawdzic przy okazji błędy.
Co do foteli mała poprawka: pasażera działa. Miałem okazje jechać ostatnio na tym miejscu i dobrze grzeje dupkę i plecy
Jak będę miał wenę to dobiorę się do fotela kierowcy.
Piszesz zeby sprawdzic multimetrem i mam pytanko: mata jest podzielona na dwa pola (siedzisko i plecy) czy więcej? Przerwa będzie widoczna? i jak ją naprawić, zlutować?
grg474
rok produkcji 26.01.1999
vin WVWZZZ1JZXW486 xxx
Kontrolka od poślizgu nie świeci ani troszke, nawet przy zerwaniu przyczepności (a jest na pulpicie bo widać ją przy mocnym świetle).
Postaram się jak najszybciej podjechać do mecha żeby spisać te dane i sprawdzic przy okazji błędy.
Co do foteli mała poprawka: pasażera działa. Miałem okazje jechać ostatnio na tym miejscu i dobrze grzeje dupkę i plecy
Jak będę miał wenę to dobiorę się do fotela kierowcy.
Piszesz zeby sprawdzic multimetrem i mam pytanko: mata jest podzielona na dwa pola (siedzisko i plecy) czy więcej? Przerwa będzie widoczna? i jak ją naprawić, zlutować?
grg474
rok produkcji 26.01.1999
vin WVWZZZ1JZXW486 xxx
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
no czyli oryginalnie licznik 1J0 919 8XX - mógł więc max być albo z MFA albo z pełnym FIS bez CAN. Zakładam pierwszy wariant (bo przy drugim byś miał navi i kable komunikacji między navi a licznikiem)dj-lynx pisze:grg474
rok produkcji 26.01.1999
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
dwa obwody, siedzisko i plecy, ja skręcałem i lutowałem, tylko zwróć uwagę czy w miejscu gdzie jest przerwany obwód nie jest wypalony kabel jeszcze dalej, ja zawsze ucinałem jeszcze ok. 3cm bo wypalony był w pobliżu przerwy.dj-lynx pisze:Piszesz zeby sprawdzic multimetrem i mam pytanko: mata jest podzielona na dwa pola (siedzisko i plecy) czy więcej? Przerwa będzie widoczna? i jak ją naprawić, zlutować?
Co do licznika to tak jak napisał Ci grg474, ktoś wymienił licznik na nie taki jak być powinien, jak zmienisz licznik (prawdopodobnie - bo czekamy od Ciebie na info co masz wsadzone) to wróci kontrolka od poślizgu i zacznie działać manetka obslugi komputera.
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
Byłem u mechanika, był zajęty, ale zrobił mi "na szybkości" diagnostykę.
Co do licznika to jest założony: 1J919860B
Z tego co sugerował to powinien być Raczej 811X lub 881BX (raczej pierwsza opcja).
Tym bardziej, że mam oryginalne radio BETA, a więc bez navi (to już moje spostrzeżenie związane z waszymi sugestiami).
Co do komputera pokładowego to coś pomieszałem albo źle zrozumiałem, tzn chciałem żeby mi sprawdził numery ECU, a on mi powiedział, że komputer znajduje się w liczniku..
A wiec jak napisałem wyżej jeśli będzie odpowiednia wiązka kabli (a wszystko na to wskazuje) to wystarczy zmienić licznik i wskaźniki wrócą.
Zapomniałem powiedzieć mu żeby sprawdził nr pompy ABS/ESP... ale komputer nie wykrył żadnego błędu związanego z kontrolą trakcji. Mech zauważył za to, że kontrolka poślizgu nie zapala się w ogóle podczas włączenia kluczykiem zapłonu (powinna zapalić się i zgasnąć). Zasugerował, że może to też być jakaś przerwa na przewodach, stąd problem, ale nie wykluczył winy licznika.
MaciekV5
Dzięki Maćku też tak zrobię.
A powiedz mi, trudno dobrać się do mat? rozumiem, że trzeba zdjąć materiał z foteli, ale czy coś jeszcze?
Co do licznika to jest założony: 1J919860B
Z tego co sugerował to powinien być Raczej 811X lub 881BX (raczej pierwsza opcja).
Tym bardziej, że mam oryginalne radio BETA, a więc bez navi (to już moje spostrzeżenie związane z waszymi sugestiami).
Co do komputera pokładowego to coś pomieszałem albo źle zrozumiałem, tzn chciałem żeby mi sprawdził numery ECU, a on mi powiedział, że komputer znajduje się w liczniku..
A wiec jak napisałem wyżej jeśli będzie odpowiednia wiązka kabli (a wszystko na to wskazuje) to wystarczy zmienić licznik i wskaźniki wrócą.
Zapomniałem powiedzieć mu żeby sprawdził nr pompy ABS/ESP... ale komputer nie wykrył żadnego błędu związanego z kontrolą trakcji. Mech zauważył za to, że kontrolka poślizgu nie zapala się w ogóle podczas włączenia kluczykiem zapłonu (powinna zapalić się i zgasnąć). Zasugerował, że może to też być jakaś przerwa na przewodach, stąd problem, ale nie wykluczył winy licznika.
MaciekV5
Dzięki Maćku też tak zrobię.
A powiedz mi, trudno dobrać się do mat? rozumiem, że trzeba zdjąć materiał z foteli, ale czy coś jeszcze?
Golf MK3 -> Ibiza IIFl -> Bora boro delam toro toro nemikhad dige dige nemikham bebinamet
Problem z ESP, komputerem, grzanymi fotelami - Bora
no co ty -ECU = sterownik silnikadj-lynx pisze:chciałem żeby mi sprawdził numery ECU, a on mi powiedział, że komputer znajduje się w liczniku..
co do foteli porada
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości