[mk4] Montaż ASR

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[mk4] Re: Montaż ASR

Post autor: michaf1994 » wt lip 12, 2022 09:35

Xluqas pisze:
śr cze 01, 2022 22:17
Witam.

Udało się komuś dołożyć przełącznik ASR ?
Jak masz pompę z ASR, to dołożenie przycisku wymaga właściwie przeciągnięcia kabli - opisuję wg kostki przełącznika:
1 - podświetlenie (szaro-niebieski) z przełącznika obok (np z podgrzewania szyby ten sam kolor)
2 - masa (brązowy) z przełącznika obok (np z podgrzewania szyby ten sam kolor)
5 - sygnał do pompy (szaro-czarny) ciągniesz do kostki pompy i tam wpinasz w odpowiedni przewód (wg opisu poniżej)
6 - zasilanie sygnału (czarno-szary) ciągniesz do bezpiecznika F9 (5A) ten sam kolor

Podłączenie sygnału z przełącznika ASR (z pinu 5 przełącznika):
- dla sterownika 1C z dużą kostką: pin 13 kostki pompy (sprawdzałem u siebie i faktycznie tak działa)
- dla sterownika 1J z małą kostką: pin 15 kostki pompy i do licznika Kostka zielona pin 14 (wywnioskowane ze schematów - nie sprawdzałem)
- dla sterownika 1J z dużą kostką: pin 24 kostki pompy i do licznika Kostka zielona pin 14 (wywnioskowane ze schematów - nie sprawdzałem)

Oczywiście powyższe tylko jeżeli masz oryginalny licznik i oryginalny ASR lub dołożone i dobrane wg tego jak należy:
- liczniki z numerem xxx919xxx mają sterowanie kontrolką analogowo - montowane były wraz z pompą ze sterownikiem 1J
- liczniki z numerem xxx920xxx mają sterowanie kontrolką po CAN - montowane były wraz z pompą ze sterownikiem 1C
Zatem jeżeli masz np ASR 1J, a licznik xxx920xxx lub sterownik 1C, a licznik xxx919xxx to takie podłączenie zadziała, ale nie będzie kontrolki.



Xluqas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 01, 2022 12:50

[mk4] Re: Montaż ASR

Post autor: Xluqas » pt lis 25, 2022 11:36

michaf1994 pisze:
wt lip 12, 2022 09:35
Xluqas pisze:
śr cze 01, 2022 22:17
Witam.

Udało się komuś dołożyć przełącznik ASR ?
Jak masz pompę z ASR, to dołożenie przycisku wymaga właściwie przeciągnięcia kabli - opisuję wg kostki przełącznika:
1 - podświetlenie (szaro-niebieski) z przełącznika obok (np z podgrzewania szyby ten sam kolor)
2 - masa (brązowy) z przełącznika obok (np z podgrzewania szyby ten sam kolor)
5 - sygnał do pompy (szaro-czarny) ciągniesz do kostki pompy i tam wpinasz w odpowiedni przewód (wg opisu poniżej)
6 - zasilanie sygnału (czarno-szary) ciągniesz do bezpiecznika F9 (5A) ten sam kolor

Podłączenie sygnału z przełącznika ASR (z pinu 5 przełącznika):
- dla sterownika 1C z dużą kostką: pin 13 kostki pompy (sprawdzałem u siebie i faktycznie tak działa)
- dla sterownika 1J z małą kostką: pin 15 kostki pompy i do licznika Kostka zielona pin 14 (wywnioskowane ze schematów - nie sprawdzałem)
- dla sterownika 1J z dużą kostką: pin 24 kostki pompy i do licznika Kostka zielona pin 14 (wywnioskowane ze schematów - nie sprawdzałem)

Oczywiście powyższe tylko jeżeli masz oryginalny licznik i oryginalny ASR lub dołożone i dobrane wg tego jak należy:
- liczniki z numerem xxx919xxx mają sterowanie kontrolką analogowo - montowane były wraz z pompą ze sterownikiem 1J
- liczniki z numerem xxx920xxx mają sterowanie kontrolką po CAN - montowane były wraz z pompą ze sterownikiem 1C
Zatem jeżeli masz np ASR 1J, a licznik xxx920xxx lub sterownik 1C, a licznik xxx919xxx to takie podłączenie zadziała, ale nie będzie kontrolki.

Pytanie nr 1 czy mój golf ma Can jest to golf ponoć wczesna wersja GTI 1998 110 tdi kubły xenon czarne tylne lampy.

W liczniku są przewody pomarańczowo brązowy i pomarańczowo jakis kolor nie pamiętam ( we wtyczce )

Pytanie nr 2 licznik mam zmieniony na 1J5920826C pompa pewnie będzie 1C. Jaką dobrać pompę ASR pod ten licznik ?

Na allegro znalazłem pompę o numerze 1J0907379R



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5929
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] Re: Montaż ASR

Post autor: grg474 » pt lis 25, 2022 18:54

skoro masz licznik 1J5920 to ktoś pociągnął CAN. To że licznik zmieniony to nie świadczy jaką masz pompę - podepnij się VAG i odczytaj co masz


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Xluqas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 01, 2022 12:50

[mk4] Re: Montaż ASR

Post autor: Xluqas » pt lis 25, 2022 22:16

grg474 pisze:
pt lis 25, 2022 18:54
skoro masz licznik 1J5920 to ktoś pociągnął CAN. To że licznik zmieniony to nie świadczy jaką masz pompę - podepnij się VAG i odczytaj co masz
Sterownik abs mam o numerze 1J0907379G

A licznik sam zmieniałem z biedy wersji na 1J5920826C



komikx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz lut 23, 2014 09:48

[mk4] Re: Montaż ASR

Post autor: komikx » pn gru 05, 2022 16:17

Witajcie

Pozwolę sobie zamieścić troszkę przerobiony schemat podłączenia wyłącznika, może komuś ułatwi wykonywanie wiązki.

Obrazek

Mam jeszcze małą podpowiedź dla tych, którzy chcieliby podłączać wiązkę i wyłącznik w autach, w których nie było ASR czy ESP: oryginalnie przewód odpowiadający za kontrolkę mamy już wpięty w pin 14 zielonej wtyczki zegarów. Aby kontrolka pozostawała wygaszona, przewód ten jest w wiązce fabrycznie połączony z przewodem "masy". Jeżeli bez odcięcia przewodu podłączymy do niego wiązkę z wyłącznikiem, to po wciśnięciu wyłącznika mamy gwarantowane palenie bezpiecznika. :blush: Można jednak wykorzystać fabryczny przewód, należy odnaleźć go w wiązce pod kierownicą (mniej więcej nad pedałami) i spróbować wyciągnąć. Powinien wyjść razem ze zgrzanym na końcu przewodem masowym. Dodatkowo, w tej wiązce patrząc trochę w prawo, można znaleźć przewód kontrolki idący od pompy ASR/ESP (podziękowania dla Sebekgolf). U mnie ten przewód dał się wyciągnąć bez problemu. Wtedy wystarczy odciąć zgrzew i połączyć przewody kontrolki z wiązką wyłącznika. Dzięki temu nie trzeba "grzebać" w wiązce za zegarami, ani zastanawiać się jak przeciągnąć przewód przez ścianę grodziową.

Obrazek



Xluqas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 01, 2022 12:50

[mk4] Re: Montaż ASR

Post autor: Xluqas » pt gru 16, 2022 15:40

Dla potomnych

Pompa abs z małą wtyczkę u mnie ze sterownikiem o nr 1J0907379R działa z licznikiem 1J5920826C tzn mam tu na myśli kontrolkę trakcji na liczniku.

Oraz nie musiałem jej kodować. Działa! Dziekuje za pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości