Może komuś się przyda...
Miałem jakiś pomysł na kluczyk scyzoryk w MK3.
No i zaraz po zakupie auta nabyłem chińczycki zestaw.
Działać, działał ale kluczyk po roku użytkowania wyglądał słabo.
Stwierdziłem że chcę mieć kluczyk jak w MK4 czy Octavii II z trzema przyciskami.
Ale najważniejsze latem jest aby okna się otwierały z pilota.
Znalazłem zestaw z kluczykiem no i pierwszy problem jak mk4 to grot frezowany wewnętrzny a nie zewnętrzny.
Nie wiem czy można dostać grot do MK3, który wejdzie w obudowę kluczyka Mk3 ale co ciekawaostka ...
Chińczyki tak pięknie pierwszy komplet podrobili, że do nowego przełożyłem cały zawias i wszystko pięknie działa.
No ale do sedna stwierdziłem, że może wiedza na ten temat komuś się przyda więc zrobiłem kilka fotek i powiem, że sprawa nie jest trudna.
Problem pierwszy to że centralki sterują oknami masą a nie wiedziałem gdzie wpiąć się masą i sterować oknami więc musiałem przejść z masy na plus.
Przypadkiem znalazłem mikro przekaźniki 20A, które zajmują połowę miejsca normalnych reszta na zdjęciach.... no i trochę opisu.
Okna finalnie się otwierają i zamykają a kluczyk nie wygląda już tak wieśniacko jak poprzedni.
Dodatkowo udało mi się podpiąć do samochodu jedną kostką więc cały zestaw można wypiąć i zmienić na inny jak by się coś stało i nie trzeba wracać do instalacji sammochodu.
Jeżeli ktoś potrzebuje więcej informacji służę pomocą
[mk3] Sterowanie centralnego zamka scyzoryk MK3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[mk3] Re: Sterowanie centralnego zamka scyzoryk MK3
Zrob dokladnieszy opis to chlopaki wrzuca do faq.
[mk3] Re: Sterowanie centralnego zamka scyzoryk MK3
Jak dokładnie działa otwieranie/zamykanie? Czy dopóki trzymasz wciśnięty przycisk otwórz/zamknij, to szyby się otwierają/zamykają? Tak to działa w Golfie MK4 i MK5 na pewno. Ja też mam w moim MK3 polską centralkę z kluczykiem scyzoryk zrobioną Chinach, ale jest tylko domykanie szyb poprzez ustawienie czasu trwania sygnału na tyle długo, żeby się szyby domknęły. Szukam właśnie centralki z kluczykiem scyzoryk z funkcjonalnością domykania jak w MK4/MK5.
[mk3] Trochę dokładniej
Dodatkowe informacje.
Żeby zabrać się do prac należy mieć kilka rzeczy poza centralką alarmową.
1. Dwa przekaźniki mikro
2. Dwie stopki pod przekaźniki
3. Jedna kostka na 6 pinów (żeby podłączyć funkcjonalności zamykania i otwierania drzwi i okien oraz żeby zasilić centralkę)
4. Dodatkowo potrzeba jeszcze w mojej centralce podpiąć się do stacyjki oraz wyłącznika drzwi więc przyda się kostka na dwa przewody
a. Chodzi o dezaktywację zamykania po przypadkowym otwarciu
b. Dezaktywacji opcji zamykania i otwierania podczas jazdy
Aby wpiąć się w kable zastosowałem odkryte niedawno złodziejki. Te dają mi szansę na odpinanie konektorów od przewodów bez rozpinania złodziejki
poniżej pokazałem zasadę działania
Gdzie się podpinamy
1. kostka zamka centralnego przy słupku drzwi kierowcy (ta 5 pinowa)
a. otwieranie pin 2
b. zamykanie pin 3
(może być odwrotnie ale dzięki złodziejką nie ma znaczenia)
2. kostka okien sterowanych z klamki drzwi (ta 8 pinowa)
a. otwieranie okien pin 4
b. zamykanie okien pin 5
może być odwrotnie
3. masa z rozety obok tablicy bezpiecznikowej (na słupku)
4. plus po bezpieczniku stałym ale i tak zostawiłem dla bezpieczeństwa dodatkowy bezpiecznik z zestawu dostarczonego z centralką.
5. masa z wyłącznika w drzwiach
6. Plus sterujący po stacyjce
Żeby zabrać się do prac należy mieć kilka rzeczy poza centralką alarmową.
1. Dwa przekaźniki mikro
2. Dwie stopki pod przekaźniki
3. Jedna kostka na 6 pinów (żeby podłączyć funkcjonalności zamykania i otwierania drzwi i okien oraz żeby zasilić centralkę)
4. Dodatkowo potrzeba jeszcze w mojej centralce podpiąć się do stacyjki oraz wyłącznika drzwi więc przyda się kostka na dwa przewody
a. Chodzi o dezaktywację zamykania po przypadkowym otwarciu
b. Dezaktywacji opcji zamykania i otwierania podczas jazdy
Aby wpiąć się w kable zastosowałem odkryte niedawno złodziejki. Te dają mi szansę na odpinanie konektorów od przewodów bez rozpinania złodziejki
poniżej pokazałem zasadę działania
Gdzie się podpinamy
1. kostka zamka centralnego przy słupku drzwi kierowcy (ta 5 pinowa)
a. otwieranie pin 2
b. zamykanie pin 3
(może być odwrotnie ale dzięki złodziejką nie ma znaczenia)
2. kostka okien sterowanych z klamki drzwi (ta 8 pinowa)
a. otwieranie okien pin 4
b. zamykanie okien pin 5
może być odwrotnie
3. masa z rozety obok tablicy bezpiecznikowej (na słupku)
4. plus po bezpieczniku stałym ale i tak zostawiłem dla bezpieczeństwa dodatkowy bezpiecznik z zestawu dostarczonego z centralką.
5. masa z wyłącznika w drzwiach
6. Plus sterujący po stacyjce
Olek
[mk3] Re: Sterowanie centralnego zamka scyzoryk MK3
W mojej centralce można zmieniać sposób działania.Bednarus pisze: ↑pn lip 23, 2018 14:15Jak dokładnie działa otwieranie/zamykanie? Czy dopóki trzymasz wciśnięty przycisk otwórz/zamknij, to szyby się otwierają/zamykają? Tak to działa w Golfie MK4 i MK5 na pewno. Ja też mam w moim MK3 polską centralkę z kluczykiem scyzoryk zrobioną Chinach, ale jest tylko domykanie szyb poprzez ustawienie czasu trwania sygnału na tyle długo, żeby się szyby domknęły. Szukam właśnie centralki z kluczykiem scyzoryk z funkcjonalnością domykania jak w MK4/MK5.
1. wersja 30 sekund na domknięcie za każdym razem przy zamknięciu auta
2. wersja tak jak w MK4 MK5 i dalej
a.trzymasz zamykanie to po 3 sekundach okna się zamykają
b.trzymasz otwieranie to po 3 sekundach okna otwierają się tak długo jak trzymasz
Olek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości