[mk3] Pompa paliwa i jej przekaźnik

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dusiek98
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 20, 2018 12:24
Auto: Volkswagen Golf

[mk3] Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: Dusiek98 » sob mar 31, 2018 13:20

Witam wszystkich, od jakiegoś miesiąca może nawet dwóch mam problem z moim golfem 1.6 ABU Pb+LPG.
Na początku myślałem że to problem mechaniczny więc teraz napisze co zostało zrobione/naprawione:
- nowa pompa paliwa
- filtr paliwa
- wyczyszczony wtrysk, mixer LPG itd.
A wszystko to tylko dlatego że golf nie chciał odpalać, najgorsze jest to że problem raz jest a raz nie i nie wiem od czego to zależy.
Dodałem już wcześniej dwa posty na forum jednak nikt nie był w stanie mi najwyraźniej pomóc...
viewtopic.php?f=139&t=616137 <- link do poprzedniego tematu.
Napisałem w nim że problem rozwiązany gdyż tak mi się wydawało ale jednak nie...
Po wyczyszczeniu całego wtrysku przepustnicy itd było bardzo dobrze, aż do wczorajszego wieczoru gdy nagle golf znowu nie odpalił na benzynie...
Dziś rano idę do garażu popatrzyłem, posłuchałem a pompa paliwa nawet nie zamruczy.
I teraz tak po przekręceniu kluczyka powinna ona działać przez jakąś sekundę, ja przekręcałem i nic, więc sprawdziłem bezpiecznik jest ok, więc później przekaźnik(nr 167) wygląda też dobrze ale z czystej ciekawości zmostkowałem jak dobrze pamiętam pin 30 i 57 i nagle pompa ożyła :D
Zmostkowałem tak parę razy za każdym razem się włączała, wsadziłem przekaźnik z powrotem na swoje miejsce, przekręcam kluczyk na zapłon pompa cisza...
Odpaliłem auto na LPG i przełączyłem na benzynę auto pochodziło chwile zgasiłem chcę znowu odpalić na benzynie tym razem i pompa cicho...
Odpiąłem kostkę stacyjki zwarłem odpowiednie piny aby zapaliły się kontrolki zapłonu i pompa tak włączyła się z 5 razy jak zwierałem a potem znowu cisza....
Złożyłem stacyjkę przekręcam kluczyk pompa działa odpaliłem auto około 4 razy na benzynie i za 5 razem pompa nie działa...
To co zauważyłem że jak zwieram piny w skrzynce z przekaźnikami/bezpiecznikami to pompa chyba zawsze się załącza a jak daje na zapłon to nie zawsze, ktoś ma jakiś pomysł? Przekaźnik do wymiany, gdzieś masa zanika czy jak?
Mam nadzieje że ktoś w końcu mi pomoże na tym forum to już 3 post a na dwa poprzednie nikt nie odpowiedział.



Dusiek98
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 20, 2018 12:24
Auto: Volkswagen Golf

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: Dusiek98 » sob mar 31, 2018 14:59

Teraz wertując dalej fora internetowe natknąłem się na problem z przekaźnikiem/zimnymi lutami fabrycznego alarmu. Czy warto tam szukać przyczyny?



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: Maszan » sob mar 31, 2018 15:37

No a co tym przekaznikiem pompy ?wymieniales go , czyciles styki?moze w nim jakis zimny lut jest .


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Dusiek98
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 20, 2018 12:24
Auto: Volkswagen Golf

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: Dusiek98 » sob mar 31, 2018 16:34

Przekaźnik wyjąłem wyczyściłem styki i ogólnie wygląda dobrze.
Sprawdziłem teraz jeszcze alarm czy nie ma tam zimnych lutów, jak wyglądają tam przekaźniki ale wszystko wygląda praktycznie jak nowe o dziwo...



Dusiek98
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 20, 2018 12:24
Auto: Volkswagen Golf

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: Dusiek98 » pn kwie 02, 2018 15:21

Wczoraj jeszcze zauważyłem że czasami nie ciągnie powyżej 4tys. obrotów i jak się go wkręca to śmierdzi jakby się coś przypalało :/ oczywiście tylko na Pb



golf3f
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 05, 2017 13:12

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: golf3f » śr kwie 04, 2018 19:29

Sprawdziłbym czy dochodzi prąd do pompy paliwa przy tej wtyczce w bagażniku. Jak przekaźnik Ci coś nie pasuje to go wymień. Kiedyś sprawdzałem bezpieczniki tak na oko wyglądały ok ale dopiero wyjęcie i dokładne przyjrzenie się ujawniło że jednak bezpiecznik był tak trochę uwalony i nie łączyła dmuchawa ale to w innym samochodzie.



Dusiek98
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 20, 2018 12:24
Auto: Volkswagen Golf

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: Dusiek98 » wt kwie 17, 2018 21:21

Dobra znowu na jakiś czas wszystko działało, ale dziś przestało na amen.
Podmieniłem przekaźnik bez zmian pompa cicho, jednak gdy zrobię mostek 30 - 57 pinami pompa chodzi.
Tak więc obstawiam sygnał do przekaźnika że gdzieś tam jest problem. Są gdzieś jakieś schematy jak to idzie itp?



Dusiek98
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 20, 2018 12:24
Auto: Volkswagen Golf

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: Dusiek98 » pt kwie 27, 2018 18:33

Dziś znowu auto jeździ na benzynie, samo się naprawiło po 2 tygodniach. Mam pytanie kolejne czy na te humorki może wpływać już dość stara instalacja LPG chodzi mi konkretnie o jej elektrykę?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: KoguT » czw maja 03, 2018 12:57

Po pierwsze wymień przekaźnik od pompy. Później wymień kostkę stacyjki bo pisałeś że tam mostkowałeś i działało. To nie są pieniądze wielkie a będziesz miał spokój.
Dodatkowo prześledź kable od LPG. Do tego silnika jedni zakładają gaz wpinając się w kable w celu odcięcia wtrysku po przełączeniu na LPG a drudzy odcinają jeszcze pompę paliwa. Może gdzieś się luty albo złączki obruszały.



magiz19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MK2 1.8 GTI
Silnik: PF

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: magiz19 » pn maja 07, 2018 20:18

Poruszaj sterownikiem w podszybiu. Może raz łapię masę, raz nie.



merkava
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz wrz 03, 2017 10:30

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: merkava » pn maja 07, 2018 20:30

Zerknij pod maskę, i w okolicy bloku silnika odszukaj czujnik temp. wody - jest charakterystyczny bo posiada niebieski lub żółty plastikowy pierścień (inny silnik, ale doskonale widoczny - LINK). Jeśli to on szwankuje to komp silnika dostaje złe informacje i nie uruchomi silnika. Jeśli znów będą problemy z odpaleniem - wypnij wtyczkę i odpal silnik, jeśli odpali (dla pewności sprawdź kilka razy) to masz winowajcę. Po odpaleniu wepnij wtyczkę - komp potrzebuje informacji z niego podczas jazdy, więc dobrze by była wpięta..


Bóg stworzył Volkswageny by pokazać czym jest doskonałość.
A inne samochody? Bo ma poczucie humoru..

Dusiek98
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 20, 2018 12:24
Auto: Volkswagen Golf

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: Dusiek98 » wt maja 15, 2018 12:55

Przekaźnik pompy paliwa zmieniałem i dalej problem występował, natomiast zaobserwowałem kolejną rzecz, w większości przypadków kiedy uda mi się odpalić na benzynie po jakimś czasie słychać wyraźnie że jakiś przekaźnik (okolice włącznika świateł przynajmniej tak mi się wydaje) rozłącza się. I teraz moje pytanie, bo z tego co wiem za nawiewem jak i tym włącznikiem świateł jest jakiś komputer czy coś podobnego, co to jest i czy to może być przyczyną? Bo kiedyś chyba przewinął mi się podobny temat na forum.



magiz19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MK2 1.8 GTI
Silnik: PF

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: magiz19 » wt maja 15, 2018 14:04

Skoro podmieniałeś i dalej to samo to przekaźnik jest ok. To że rozłącza wynika, albo z uszkodzonego ecu, albo ecu daje cały czas mase na przekaźnik.
Sprawdź najpierw obudowę ecu czy nie jest za luźna. Sterowniki rzadko padają, częściej wina jest w słabej masie.
Jak nie wiesz jak ecu wygląda wpisz w google: 1.6 ABU sterownik. Temat poruszany wielokrotnie.



Dusiek98
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 20, 2018 12:24
Auto: Volkswagen Golf

[mk3] Re: Pompa paliwa i jej przekaźnik

Post autor: Dusiek98 » wt maja 22, 2018 16:02

Wyjąłem ecu wsadziłem jeszcze raz, nie wygląda żeby coś było tam nie tak. Dodatkowo sprawdziłem czy w ogóle jeżeli zmostkujemy 30-87 zamiast przekaźnika samochód odpali i odpala. Tak więc no 99% problem z masą która steruje przekaźnik... Ktoś ma jakieś pomysły albo jak bardziej dokładnie zbadać ten temat?

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1259888.html znalazłem jeszcze taki temat, co to za "skrzyneczka" jak autor to nazwał i do czego ona służy? Może mój problem też leży w niej?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość