Wentylator chłodnicy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Wentylator chłodnicy

Post autor: nogiln » czw paź 24, 2019 18:41

IMG_20191026_163409.jpg
Witam, po wymianie gaźnika i przeczyszczeniu masy idącej od aku i rozrusznika, pojawił się problem włączania wentylatora po wyłączeniu zapłonu(nawet na zimnym silniku). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Zauważyłem,że po wyjęciu bezpiecznika i ponownym założeniu wentylator już się nie włączy, chyba, że ponownie włączę zapłon i go wyłączę.
Kolejne spostrzeżenie to takie, że po dłuższym postoju założenie wtyki na wentylator, przy wyłączonym zapłonie nie powoduje jego włączeniu ale tylko gdy włączę zapłon a następnie wyłączę zapłon, wentylator się włączy. Czy przekaźnik 31 odpowiada za wyłączeni wentylatora po zgaszeniu silnika?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: ssarna1 » śr paź 30, 2019 16:13

No fizycznie nie ma innej możliwości, musi ten prąd iśc przez przekaźnik 13. Ja bym obstawiał że sam przekaźnik może być uszkodzony, ale też i ten czujnik F87, o ile dobrze kojarzę to jest czujnik który sprawdza temperaturę w komorze silnika, podobny patent był w MK3 2.0.


MK3 ADZ->AGU

nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: nogiln » śr paź 30, 2019 18:52

ssarna1 pisze:
śr paź 30, 2019 16:13
Ja bym obstawiał że sam przekaźnik może być uszkodzony, ale też i ten czujnik F87, o ile dobrze kojarzę to jest czujnik który sprawdza temperaturę w komorze silnika, podobny patent był w MK3 2.0.
Przekaźnik był podmieniany(tylko nie mam pewności czy był uszkodzony, choć wykluczam ,że dwa które podmieniłem byłyby uszkodzone. Czy czujnik w komorze silnik o którym piszesz może znajdować się na gaźniku? Pytam, ponieważ sytuacja pojawiała się po wymianie gaźnika oraz popełniłem błąd o w trakcie podłączania głównej masy od aku do silnika. Mianowicie zapomniałem jej przykręcić i mimo tego próbowałem uruchomić auto, nie dało się. Kabel masowy podczas uruchamiania leżał na silniku wentylatora, może to coś uszkodziło?



nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Re: Wentylator chłodnicy

Post autor: nogiln » śr lis 06, 2019 22:41

Przyczyna była w złym podłączeniu przewodów. Wyłącznik termiczny biegu jałowego wentylatora jest wkręcony w gaźnik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości