Wymiana górnego napinacza rozrządu VR5

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gkliszcz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 20:44
Lokalizacja: LWL

Wymiana górnego napinacza rozrządu VR5

Post autor: gkliszcz » sob gru 29, 2018 16:21

Witam, muszę wymienić górny napinacz łańcucha w moim vr, pytanie czy jest możliwość wymiany bez zrzucania pokrywy zaworów i blokowania wałków? Boje się że po wykręceniu napinacza może przestawić się góra rozrządu. Na niemieckich forach piszą że wystarczy wykręcić stary i wkręcić nowy. Ale jakoś czarno to widzę. Robił ktoś z was taką podmianę.


Passat vr5 2.3 AZX 170ps

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: Wymiana górnego napinacza rozrządu VR5

Post autor: waski1 » sob gru 29, 2018 18:39

gkliszcz pisze:
sob gru 29, 2018 16:21
Na niemieckich forach piszą że wystarczy wykręcić stary i wkręcić nowy.
Dobrze piszą.



gkliszcz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 20:44
Lokalizacja: LWL

Re: Wymiana górnego napinacza rozrządu VR5

Post autor: gkliszcz » sob gru 29, 2018 21:18

Trochę się cykam żeby go podmienic. Na razie pół środki bo mam stuki w przedziale 1500/1800obr , sprawdzone bloki 209/-4 natomiast 210/-5 co by wskazywało na początek końca łańcuchów ale bloki 211 i 212 odpowiednio -3,5 i -2,5 ale te -2.5 to skacze o +-1. Jestem teraz w Niemczech z ciekawości podjechałem do VW i z pytaniem o rozrząd i co się dowiedziałem, że normalnie napinacz powinno się wymieniać ale łańcuchy powinny być dożywotnie.Pan stwierdził że właśnie napinacz górny jest najsłabszy i się poprosi blokuje po pewnym przebiegu. Jak mu powiedziałem o wartościach w blokach to pierwsze co powiedział żeby wymienić napinacz.Dodal również że auta w Niemczech to olej longlife a więc nie rzadko 20-25tys km między wymianami a co za tym idzie po prostu syf z oleju zatyka otwory napinacza i zaczyna się cyrk. Dla nich nie ma nic w tym złego koszty założenia nowego kpl rozrządu wraz z pompą oleju. Dla nich czysty pieniądz.
Więc na początek zmienię napinacz i może dojezdze do maja wtedy wymiana wszystkiego w Pl bo tutaj się to poprostu nie opłaca na starym aucie.


Passat vr5 2.3 AZX 170ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości