2.0 turbo fsi,bledy brak mocy,szarpanie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

antronis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr lis 23, 2016 12:05

2.0 turbo fsi,bledy brak mocy,szarpanie

Post autor: antronis » śr lis 23, 2016 12:13

witam, posiadam leona 2 2.0 fsi z racji tego iż na forum leona nieznalazlem odpowiedzi a auto caly czas stoi i kurzy sie, moze ktos na tym forum bedzie w stanie mi pomoc(z racji tego iż leon to prawie to samo co golf). kopiuje moj tekst z innego forum:

Problem polega na tym iż komputer resetuje się po całej nocy, np dziś i wczoraj a ostatnio jakies 3 tyg temu. jak siedze w pracy 8h i po odpaleniu go wszystko gra ale po nocy z rana reset. o dziwo nieresetuje się zegar tylko np kalibracja ustawien temperatury na ogrzewaniu i wywala mi bląd silnika po paru metrach kontrolka check engine,esp i cisnienia w oponach, po parunastu metrach zaczyna telepać silnikiem jakby spalanie stukowe (zalane mam od 2 tyg verve98 wiec to samo paliwo), wylaczam silnik, wlaczam spowrotem i kontrolka check engine gasnie i silnik sie uspokaja.

ktoś moze wiedziec o co kaman? czy moze to byc przez to ze w nocy lapie zimno i komp sie resetuje silnik "zapomina" na jakie paliwo jest skalibrowany?

-- 21 października 2016, 09:07 --

edit
wczoraj zatankowalem 100 okt z shella, dzis z rana znow to samo + pow 2 tys obrotow brak mocy i wylacza sie turbo, trzeba uruchomic auto od nowa i kontrolka check engine.
dodam jeszcze ze na postoju na luzie kiedy dodam gaz do 4 tys to odrazu odlacza turbo,nieslychac blow offa i przecvhodzi w tryb awaryjny i zaczyna telepac silnikiem spalanie 10-20 l.

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu: 1P0 ABT 115 C HW: 8P0 907 115 B
Komponent i/lub wersja: 2.0l R4/4V TFSI A020
Kodowanie: 0303000318070160
Kod serwisu: WSC 01286 386 08256
VCID: 62CBE068BD39CF2E08-8036
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

000545 - Czujnik 2 kąta wychylenia przepustnicy (G188)
P0221 - 008 - niewiarygodny sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 85141 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 13:00:57

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 919 /min
Obciążenie: 16.1 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 78.0*C
Temperatura: 27.0*C
Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
Napięcie: 14.224 V

000289 - Czujnik położenia przepustnicy (G69)
P0121 - 008 - niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 85141 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 13:02:59

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 4602 /min
Obciążenie: 7.4 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 81.0*C
Temperatura: 28.0*C
Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
Napięcie: 14.224 V


Problem nadal nierozwiązany, przepustnica byla czysta trybiki dzialaly poprawne od 11% do 87 otwarcia w srodku jak nowka.
kable ok.
oddalem do mechanika bo w tyg nic sam niezrobie (praca)
sprawdzona tez pompa paliwa i wymieniony filtr paliwa (stary mial mniejsza przepustowosc 6,4 bar a nowy 6,6) niestety nic niedalo po wymianie.

co jeszcze moge powiedziec... na luzie po przekroczeniu 4,5 tys obr wywala 2 blad przepustnicy i silnik wchodzi w tryb awaryjny trzesie nim bardzo nierowno pracuje, obroty 1500-500
podczas szybkiejgo nacisniecia pedalu gazu obroty (kiedy silnik dziala normalnie) i szybkiego odpuszczenia, gaz reaguje po 0,5 sekundy (czego wczesniej niebylo) obroty spadaja z 600 do 300 na chwile w tym samym czasie przygaszaja sie wszystkie lampy/podswietlenie kokpitu ale tylko na ulamek sekundy, dalej juz obroty wyskakuja i spadaja do 600-500.czasami na postoju na zimnym po chwili 5 min zaczynaja obroty skakac same z siebie i silnik potrafi sie sam wylaczyc. rowniez podczas przyspieszania z 1 biegu gaz reaguje po sekundzie i wyrywa z 500 obr do 1500 nawet jak lekko wcisne.
przepustnica sprawdzona na kompie (testy, otwarcie,zamkniecie) rowniez.

jakies pomysly jeszcze ? : <ktos byl w podobnej sytuacji

-- 14 listopada 2016, 21:37 --

edit.
auto od 2 tyg u mechanika kable posprawdzane przepustnica też, facet mówi że prawie napewno mogl pasc sterownik ECU, natomast w srodku sterownika bo rozebralismy sucho niewidac spalenia/zalania, piny i wtyki tez ok. facet ktory zajmuje sie mapami/tuningiem mowil ze w sterowniku przepustnicy / mapy silnika wszystko jest OK, czy ktoś ma jakis pomysl aby sprawdzic czy to moze byc ECU lub wykluczyc to ?
2 pytanie nr sterownika 1p0907115c, czy ktos ma moze sterownik taki? (cupra 240) i znajduje sie w okolicach lodzi/koluszek

juz niewiem co robic... jedna wielka masakra :(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości