Witam.
Sprawa dotyczy auta mojego ojca a dokładnie skoda octavia 1.6 silnik AKL (o ile dobrze pamiętam) , 101KM 1998 rok, silnik i skrzynia ta sama co mk4.
Po zjechaniu z wysokiego krawężnika okazało się, że brakuje 1 i 2 biegu. Kiedyś już też tak się stało i podobno mechanik naprawił to bez narzędzi, samą ręką w dwie sekundy ale co konkretnie zrobił nie wiem bo mnie przy tym nie było. Pierwszy raz spotkałem się z problemem z biegami dlatego jestem troszkę słaby w tym temacie. Zajrzałem pod maskę i znalazłem ten mechanizm od biegów, okazuje się że wszystkie biegi mogę wrzucić ręką ruszając tym mechanizmem przy skrzyni jednak jak już użyję gałki i wrzucę luz to już jedynki i dwójki ponownie nie wrzucę. Dokładniej sprawa wygląda tak, że jak przesuwam gałkę na luzie do siebie (siedząc oczywiście za kierownicą) to ten "bolec" za mało wchodzi w skrzynię, jak go delikatnie jeszcze wepchnę w skrzynię to biegi wskakują.
Wybierak wygląd tak jak ten na allegro:
http://allegro.pl/audi-seat-vw-1-6-8v-w ... 22329.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Znalazłem sporo wątków na forum odnośnie regulacji wybieraka itp. jednak wszystkie te regulacje dotyczą TDI lub linek których w tym przypadku nie widzę, odnośnie regulacji takiego konkretnie wybieraka nic nie znalazłem. Z tego co zerknąłem to tam chyba niema co regulować choć auto oglądałem pobieżnie pod blokiem w białej koszuli (rękawy jednak udało się podwinąć i dotrzeć do wybieraka)
Na allegro znalazłem jeszcze do kupienia same łączniki wybieraka (te plastikowe elementy) zmieniał ktoś może coś takiego i czy jest sens?
Więc czy w tej wersji wybieraka można coś wyregulować jeżli tak to co konkretnie? jeżeli nie to co wymienić?
pozdr.
brak 1 i 2 biegu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: brak 1 i 2 biegu
Pewnie znowu spadło Ci któreś cięgno. Albo dojdziesz tam na macanego albo zdejmiesz obudowę filtra powietrza wraz z przepływomierzem i rurą do przepustnicy. Brzmi może jak kupa roboty ale to raptem dwie (jak dobrze pamiętam) śrubki przy filtrze (chyba 10), jedna obejma zaciskowa przy przepustnicy i wtyczka od przepływomierza. Wyjdzie ładnie cały komplet przy minimum rozkręcania i dostęp potem bardzo dobry do mechanizmu.
Jeżeli cięgna są wyrobione i mają luz to jest sens wymienić. U mnie jak z ciekawości odpinałem to wszystkie schodziły z dużym trudem i oporem. Potrzeba było trochę siły by zdjąć i włożyć na miejsce.
Jeżeli cięgna są wyrobione i mają luz to jest sens wymienić. U mnie jak z ciekawości odpinałem to wszystkie schodziły z dużym trudem i oporem. Potrzeba było trochę siły by zdjąć i włożyć na miejsce.
brak 1 i 2 biegu
za bardzo nie wiem które to są dokładnie te cięgna ale myśle, że jak już rozbiorę i zobaczę to będę wiedział o co chodzi,
jeszcze jedno pytanie czy w tej wersji silnikowej sprzęgło jest na linke z samoregulacją czy jest hydrauliczne(jezeli hydrauliczne to czy to jest ten sam płyn do do wspomagania)? awarii tego mechanizmu towarzyszył jakiś wyciek płynu, może źle mi się wydaje a może jedno z drugim nie ma nic wspólnego ale nie wiem czy nie wywaliło płynu od wspomagania którego wyraźnie brakuje w tej chwili
jeszcze jedno pytanie czy w tej wersji silnikowej sprzęgło jest na linke z samoregulacją czy jest hydrauliczne(jezeli hydrauliczne to czy to jest ten sam płyn do do wspomagania)? awarii tego mechanizmu towarzyszył jakiś wyciek płynu, może źle mi się wydaje a może jedno z drugim nie ma nic wspólnego ale nie wiem czy nie wywaliło płynu od wspomagania którego wyraźnie brakuje w tej chwili
Re: brak 1 i 2 biegu
Tak sprzęgło jest hydrauliczne na płyn hamulcowy (wspólny zbiorniczek). Ubytek płynu wspomagania to dodatkowa usterka niestety.
brak 1 i 2 biegu
sprawa załatwiona
okazało się, że cięgno nie spadło ale mechanizm się rozregulował
regulacja jest na łączeniu mechanizmu przy skrzyni z drążkiem który idzie do lewarka
robota bardzo prosta, kanał nie potrzebny , jedynie na chwilę przydaje się druga osoba żeby nie biegać ciągle spod maski do lewarka(zmiany biegów) i z powrotem
okazało się, że cięgno nie spadło ale mechanizm się rozregulował
regulacja jest na łączeniu mechanizmu przy skrzyni z drążkiem który idzie do lewarka
robota bardzo prosta, kanał nie potrzebny , jedynie na chwilę przydaje się druga osoba żeby nie biegać ciągle spod maski do lewarka(zmiany biegów) i z powrotem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości