Często gaśnie przy wysprzęglaniu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Varos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 01, 2014 23:32

Często gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Varos » pt maja 02, 2014 00:27

Witam
Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem Vento 2.0 AGG z uszkodzonym (podobno) czujnikiem halla.
Poczytałem o objawach rypniętego halla i są one zupełnie inne od objawów w moim Ventylu;
A mianowicie przy wysprzęglaniu (np. dojazd do skrzyżowania, wybicie biegu na luz) silnik spada z obrotów (790-810) do poniżej 500 i prawie zawsze gaśnie. Poprzedni właściciel w takiej sytuacji puszczał sprzęgło czego efektem jest wyrobiona poducha skrzyni, dlatego ja odpalam za pomocą kluczyka i po powyższym incydencie silnik odpala jak gdyby nigdy nic, od strzała.
Dodam że te gaśnięcie nie jest regularne; potrafię przejechać kilkanaście skrzyżowań i nic, czasami za każdym razem gaśnie, czasem co drugie, co piąte, co dziesiąte itd... Tak samo nieregularne jest odpalanie, tzn odpala i od razu trzyma podręcznikowe 790-810 obrotów, albo odpala i faluje przez chwilę przy 500 obrotach po czym nagle dochodzi do 790-810 i trzyma równiutko, albo pofaluje przy 500 obrotach i zdycha jeśli nie poratuję go dodawaniem gazu.
Ponadto odcięcie zapłonu przy 5000rpm
Ktoś może miał ten problem lub ma na niego jakąś radę?
Proszę o pomoc, bo nie jeździ się zbyt komfortowo :? zamiast patrzeć na skrzyżowanie ja martwię się czy mi zgaśnie czy nie, no i nie parkuje się zbyt fajnie gdy nagle odbiera wspomaganie bo silnik gaśnie :banghead:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Często gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Paweł Marek » pt maja 02, 2014 11:37

Odcięcie przy 5000 to typowy objaw zepsucia halla, albo w złej pozycji zamontowania aparatu zapłonowego co ECU widzi jako rozsynchronizowanie sygnałów halla i czujnika wału, Vag to powinien wyjaśnić. Jeśli po naprawie tego będzie dalej gasł a VAG nie pokaże innych błędów to już różne rzeczy mogą być, od kabli świec, błędów rozrządu po uszkodzony zespół przepustnica TPS


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Varos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 01, 2014 23:32

Często gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Varos » pt maja 02, 2014 17:49

Czy "polski vag" da rade? Bo takowy program będę miał za tydzień.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Często gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Paweł Marek » pt maja 02, 2014 22:27

da, poczytaj na diale diagnostycznym wszystko o tym jest


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Varos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 01, 2014 23:32

Re: Często gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Varos » sob maja 03, 2014 11:55

Dam znać co na VAGu wyskoczy



Varos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw maja 01, 2014 23:32

Często gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Varos » wt lip 01, 2014 00:32

Mam program, mam kabel ale nie mam laptopa z xp a na moim lapku jest win7, dlatego nie sprawdzalem jeszcze nic na VAGu. Postanowiłem zamówić w ciemno czujnik halla. Jestem właśnie po jego wymianie i rezultaty są takie że auto lepiej reaguje na pedał gazu stało się żwawsze gaśnie dalej ale już rzadziej, ciężko to opisać ale czuć poprawę. Dalej jednak odcina przy 5tyś obrotów i wgl.
Czy brak poprawy może być wywołany nie skasowanym błędem? Dodam że zdjalem kleme i oprócz wyzerowanego zegarka nic się nie zmieniło.



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Często gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: tomcio06750 » wt lip 01, 2014 11:13

ja też mam win 7 i polski vag 4.9 działa bez zarzutu instaluj program i sprawdzaj co w trawie piszczy bo takie zmienianie wszystkiego po kolei nie jest opłacalne



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość