Często gaśnie przy wysprzęglaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Często gaśnie przy wysprzęglaniu
Witam
Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem Vento 2.0 AGG z uszkodzonym (podobno) czujnikiem halla.
Poczytałem o objawach rypniętego halla i są one zupełnie inne od objawów w moim Ventylu;
A mianowicie przy wysprzęglaniu (np. dojazd do skrzyżowania, wybicie biegu na luz) silnik spada z obrotów (790-810) do poniżej 500 i prawie zawsze gaśnie. Poprzedni właściciel w takiej sytuacji puszczał sprzęgło czego efektem jest wyrobiona poducha skrzyni, dlatego ja odpalam za pomocą kluczyka i po powyższym incydencie silnik odpala jak gdyby nigdy nic, od strzała.
Dodam że te gaśnięcie nie jest regularne; potrafię przejechać kilkanaście skrzyżowań i nic, czasami za każdym razem gaśnie, czasem co drugie, co piąte, co dziesiąte itd... Tak samo nieregularne jest odpalanie, tzn odpala i od razu trzyma podręcznikowe 790-810 obrotów, albo odpala i faluje przez chwilę przy 500 obrotach po czym nagle dochodzi do 790-810 i trzyma równiutko, albo pofaluje przy 500 obrotach i zdycha jeśli nie poratuję go dodawaniem gazu.
Ponadto odcięcie zapłonu przy 5000rpm
Ktoś może miał ten problem lub ma na niego jakąś radę?
Proszę o pomoc, bo nie jeździ się zbyt komfortowo zamiast patrzeć na skrzyżowanie ja martwię się czy mi zgaśnie czy nie, no i nie parkuje się zbyt fajnie gdy nagle odbiera wspomaganie bo silnik gaśnie
Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem Vento 2.0 AGG z uszkodzonym (podobno) czujnikiem halla.
Poczytałem o objawach rypniętego halla i są one zupełnie inne od objawów w moim Ventylu;
A mianowicie przy wysprzęglaniu (np. dojazd do skrzyżowania, wybicie biegu na luz) silnik spada z obrotów (790-810) do poniżej 500 i prawie zawsze gaśnie. Poprzedni właściciel w takiej sytuacji puszczał sprzęgło czego efektem jest wyrobiona poducha skrzyni, dlatego ja odpalam za pomocą kluczyka i po powyższym incydencie silnik odpala jak gdyby nigdy nic, od strzała.
Dodam że te gaśnięcie nie jest regularne; potrafię przejechać kilkanaście skrzyżowań i nic, czasami za każdym razem gaśnie, czasem co drugie, co piąte, co dziesiąte itd... Tak samo nieregularne jest odpalanie, tzn odpala i od razu trzyma podręcznikowe 790-810 obrotów, albo odpala i faluje przez chwilę przy 500 obrotach po czym nagle dochodzi do 790-810 i trzyma równiutko, albo pofaluje przy 500 obrotach i zdycha jeśli nie poratuję go dodawaniem gazu.
Ponadto odcięcie zapłonu przy 5000rpm
Ktoś może miał ten problem lub ma na niego jakąś radę?
Proszę o pomoc, bo nie jeździ się zbyt komfortowo zamiast patrzeć na skrzyżowanie ja martwię się czy mi zgaśnie czy nie, no i nie parkuje się zbyt fajnie gdy nagle odbiera wspomaganie bo silnik gaśnie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Często gaśnie przy wysprzęglaniu
Odcięcie przy 5000 to typowy objaw zepsucia halla, albo w złej pozycji zamontowania aparatu zapłonowego co ECU widzi jako rozsynchronizowanie sygnałów halla i czujnika wału, Vag to powinien wyjaśnić. Jeśli po naprawie tego będzie dalej gasł a VAG nie pokaże innych błędów to już różne rzeczy mogą być, od kabli świec, błędów rozrządu po uszkodzony zespół przepustnica TPS
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Często gaśnie przy wysprzęglaniu
da, poczytaj na diale diagnostycznym wszystko o tym jest
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Często gaśnie przy wysprzęglaniu
Mam program, mam kabel ale nie mam laptopa z xp a na moim lapku jest win7, dlatego nie sprawdzalem jeszcze nic na VAGu. Postanowiłem zamówić w ciemno czujnik halla. Jestem właśnie po jego wymianie i rezultaty są takie że auto lepiej reaguje na pedał gazu stało się żwawsze gaśnie dalej ale już rzadziej, ciężko to opisać ale czuć poprawę. Dalej jednak odcina przy 5tyś obrotów i wgl.
Czy brak poprawy może być wywołany nie skasowanym błędem? Dodam że zdjalem kleme i oprócz wyzerowanego zegarka nic się nie zmieniło.
Czy brak poprawy może być wywołany nie skasowanym błędem? Dodam że zdjalem kleme i oprócz wyzerowanego zegarka nic się nie zmieniło.
- tomcio06750
- Użytkownik
- Posty: 280
- Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
- Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój
Często gaśnie przy wysprzęglaniu
ja też mam win 7 i polski vag 4.9 działa bez zarzutu instaluj program i sprawdzaj co w trawie piszczy bo takie zmienianie wszystkiego po kolei nie jest opłacalne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość