1.4 16v Auto szarpie i dziwnie reaguje na gaz

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

1.4 16v Auto szarpie i dziwnie reaguje na gaz

Post autor: klekocix » wt sty 28, 2014 21:26

Temat dotyczy VW Polo Classic 6N2 1.4 16v 75KM

Auto mam od kilku dni w swoich rękach, jest w nim jednak coś niepokojącego. Samochód bardzo dziwnie reaguje na gaz tj. puszczając sprzęgło aby ruszyć przy wciśniętym gazie obroty potrafią raz lub 2 za nisko spaść i następnie normalnie rosnąć do góry.

Do tego jadąc ze stałą prędkością 2-3tyś obr na 3-4-5 biegu samochód szarpie (ale nie jest to szarpanie jakby zapłon wypadał a miarowe dość szybkie bujanie się silnika w przód i w tył).

Odbierając samochód miał sporo błędów w sterowniku więc je skasowałem.
Następnie pojechałem na stację benzynową zatankować LPG. Po nalaniu odpaliłem samochód a ten od razu zgasł. Znów zapaliłem i wszystko było ok. Następnie pojechałem 2km do domu i podpiąłem się pod VAGa.

Znów błąd w silniku:
17978 (P1570) Engine Control Module blocked
SPORADYCZNY

Błędu tego już nie wykasowałem, tylko zostawiłem auto do rana. Dziś pojechałem nim do pracy 10km, pokręciłem się chwilę po mieście i znów 10km do domu (razem ok. 25-30km). Następnie podłączyłem VAGa i mam teraz błędy:


16556 (P0172) System too Rich (Bank 1)

17978 (P1570) Engine Control Module blocked (ten pozostał z wczoraj)
SPORADYCZNY

17513 (P1105) Heating Circ. (Bank1-Sensor2) Short to B+
SPORADYCZNY


Napiszcie proszę przy okazji czy ten mój silnik APE/AUA posiada 2 czy 1 sondę lambda?

Samochód ma LPG sekwencję, ale problem z silnikiem występuje i na gazie i na benzynie, niezależnie czy auto jest ciepłe czy zimne (choć wydaje mi się, że problemy z ruszaniem są mniejsze przy ciepłym silniku).



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 16v Auto szarpie i dziwnie reaguje na gaz

Post autor: marcin7x5 » śr sty 29, 2014 15:30

Na początek standard czyli mycie przepustnicy i jej adaptacja. Co do skoków silnika to sprawdź przewody zapłonowe czy nie iskrzą w ciemności jak je spryskasz, oraz cewka czy nie ma wypalonych gniazd. Potem ew pomiar oporności pomiędzy gniazdami cewki - szczegóły znajdziesz na forum. Może to tez byc wina skrzyni biegów - ścinające się nity lub zaworu EGR. Ogólnie wiele rzeczy masz do sprawdzenia i eliminowania na podstawie kontroli poszczególnych elementów silnika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości