EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: iigAlisArr » czw lut 24, 2011 23:00

Dotyczy Polo '00 1.4 AUD - 60km.
Od dłuższego czasu świecą się EPC i Check Engine, słychać pierdzenie, a później - z miesiąc temu była usterka wężyka - pękł.

Objawy:
- już długo świecą się ww. kontrolki (EPC nie zawsze ale często, CH. EN. ciągle),
- samochód na jałowym pierdzi, przy przyspieszaniu też (tak dziwnie brzmi, jakby dosłownie wypluwał spaliny z okolic początku wydechu/silnika),
- później pękł wężyk (wzdłużnie), silnik gasł na jałowym i wolnych obrotach, powyżej 2000 pracował, na zdjęciu jest to czerwony na 99% (albo żółty):

Obrazek

- spalanie i prędkości w normie.

Zrobiłem skan silnika i wyskoczyły takie błędy:

17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Ogółem auto jeździ normalnie, ale słychać to "pierdzenie" silnika, jakby wydech/katalizator przepuszczał/pęknięty.

Nie znam sie za bardzo i proszę o rozjaśnienie sprawy. Mam kabel i VAGi to mogę coś posprawdzać jeszcze (tylko na postoju bo laps ciągle musi być podłączony, jak konieczne to postaram się innego załatwić). Co to jest, dlaczego, jak to ugryźć ? ? ? .... :crazy:


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: Piotrek 2711 » pt lut 25, 2011 08:05

Te pierdzenie to zapewne dzwięk albo uszkodzonej uszczelki łączącej kolektor z dwururką lub pęknięty kolektor wydechowy, dlatego wydaje mi sie że sonda lambda daje złe odczyty do komputera i dlatego jest mieszanka za bogata. Wyskakują błedy typu sonda lub zła mieszanka, gdzieś jest nieszczelność w układzie wydechowym.


I LOVE MK3

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: iigAlisArr » pt lut 25, 2011 09:20

A czy mam wykasować te błędy, pojeździć nim trochę i zobaczyć czy wrócą ?
Poza tym, że trzeba zlokalizować i usunąć nieszczelność oczywiście.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: Piotrek 2711 » sob lut 26, 2011 20:48

Jak najbardziej musisz je wykasować po usunięciu nieszczelności. Jeżeli wydech bedzie szczelny to sonda bedzie dawać prawidłowe sygnały do ecu i niepowinny juz wrócic błedy tego typu.


I LOVE MK3

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: iigAlisArr » śr mar 13, 2013 02:18

Po poprzednich problemach auto trafiło do warsztatu i zostało wyleczone (zaspawana dziura w wydechu, coś robione z sondą lambda, coś jeszcze...), jeździło sprawnie długi czas.

Po dłuższym czasie pojawiły się nowe problemy:
- z dnia na dzień auto zaczęło bardziej szarpać, czym mocniej gaz wcisnę tym bardziej szarpie, czym większe obciążenie tym objaw wzrasta (ale przy muskaniu gazu/babskiej jeździe objaw prawie nie występuje),
- czasem ma problem z odpaleniem - długo kręci, nie wiem czy ma związek z ww.,
- świeci się kontrolka 'CHECK ENGINE',
- na oko wydaje się, że trochę za dużo spala.

Po skanowaniu:
Silnik =
3 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Licznik =
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Więcej błędów brak, wskazówka od T. płynu działa poprawnie. Z tego co widzę Sonda Lambda jest kaput ?

Co po tym można wnioskować ? Co mogę zrobić sam ? Od czego zacząć, jak to zrobić ?

Mam VAG-Com.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
jakubek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: jakubek » śr mar 13, 2013 11:22

Ja bym zerknął na początek na świece, cewkę , przewody WN. Wynika z błędów, że traci zapłon więc ja bym w tym kierunku szukał problemów z szarpaniem.


Obrazek

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: iigAlisArr » śr mar 13, 2013 11:37

Ruszyłem sondę (przy kolektorze) i wtyczkę od niej, skasowałem błędy i kontrolka zniknęła. Później się przejadę, dam mu w palnik trochę i zobaczę czy wrócą. G2 wskazuje te same wartości w Liczniku i Silniku: płyn chł. = 23*C (na chwilę odpaliłem) a otoczenia = 6*C, tyle mniej więcej jest w garażu.
jakubek pisze:na świece, cewkę , przewody WN
Jak to sprawdzić ?


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: doggie » śr mar 13, 2013 11:44

masz wypadanie zapłonów a raczej przerwę, sprawdź kable, cewkę, kiedy wymieniałeś kable WN, świece? Do AUD potrzebujesz bardzo dobrych kabli zapłonowych i świec platynowych, przynajmniej takie zaleca producent, też mam AUD i świece wraz z kablami trochę kosztują



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: iigAlisArr » śr mar 13, 2013 11:54

doggie pisze:kiedy wymieniałeś
Raczej bardzo dawno temu... Jak sprawdzić czy ww. nadaje się do wymiany ?


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: doggie » śr mar 13, 2013 12:16

na twoim miejscu bym się nie zastanawiał tylko kupił nowe silikonowe przewody WN do AUD, w ASO o oznaczeniu do twojego modelu N10430003 kosztują około 150 zł - ale za 1 przewód :kac: więc szukaj zamienników jak choćby Bosch czy NGK, komplet kosztuje około 150 zł i świece o fabrycznym oznaczeniu 101905617 cena 30-40 zł sztuka, ja mam u siebie świece typu longlife 101000062AB ale kosztują dużo bo 80 zł sztuka, jak to wymienisz i nadal będzie przerywał to będziemy się dalej zastanawiać nad cewką

http://allegro.pl/kable-przewody-zaplon ... 20635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/ngk-kable-przewody-za ... 11333.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
jakubek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD

Post autor: jakubek » śr mar 13, 2013 12:19

Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Najlepiej wymienić bo skoro dawno tego nie robiłeś to obstawiam że to bedzie to. :)


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości