EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
Dotyczy Polo '00 1.4 AUD - 60km.
Od dłuższego czasu świecą się EPC i Check Engine, słychać pierdzenie, a później - z miesiąc temu była usterka wężyka - pękł.
Objawy:
- już długo świecą się ww. kontrolki (EPC nie zawsze ale często, CH. EN. ciągle),
- samochód na jałowym pierdzi, przy przyspieszaniu też (tak dziwnie brzmi, jakby dosłownie wypluwał spaliny z okolic początku wydechu/silnika),
- później pękł wężyk (wzdłużnie), silnik gasł na jałowym i wolnych obrotach, powyżej 2000 pracował, na zdjęciu jest to czerwony na 99% (albo żółty):
- spalanie i prędkości w normie.
Zrobiłem skan silnika i wyskoczyły takie błędy:
17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Ogółem auto jeździ normalnie, ale słychać to "pierdzenie" silnika, jakby wydech/katalizator przepuszczał/pęknięty.
Nie znam sie za bardzo i proszę o rozjaśnienie sprawy. Mam kabel i VAGi to mogę coś posprawdzać jeszcze (tylko na postoju bo laps ciągle musi być podłączony, jak konieczne to postaram się innego załatwić). Co to jest, dlaczego, jak to ugryźć ? ? ? ....
Od dłuższego czasu świecą się EPC i Check Engine, słychać pierdzenie, a później - z miesiąc temu była usterka wężyka - pękł.
Objawy:
- już długo świecą się ww. kontrolki (EPC nie zawsze ale często, CH. EN. ciągle),
- samochód na jałowym pierdzi, przy przyspieszaniu też (tak dziwnie brzmi, jakby dosłownie wypluwał spaliny z okolic początku wydechu/silnika),
- później pękł wężyk (wzdłużnie), silnik gasł na jałowym i wolnych obrotach, powyżej 2000 pracował, na zdjęciu jest to czerwony na 99% (albo żółty):
- spalanie i prędkości w normie.
Zrobiłem skan silnika i wyskoczyły takie błędy:
17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Ogółem auto jeździ normalnie, ale słychać to "pierdzenie" silnika, jakby wydech/katalizator przepuszczał/pęknięty.
Nie znam sie za bardzo i proszę o rozjaśnienie sprawy. Mam kabel i VAGi to mogę coś posprawdzać jeszcze (tylko na postoju bo laps ciągle musi być podłączony, jak konieczne to postaram się innego załatwić). Co to jest, dlaczego, jak to ugryźć ? ? ? ....
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
Te pierdzenie to zapewne dzwięk albo uszkodzonej uszczelki łączącej kolektor z dwururką lub pęknięty kolektor wydechowy, dlatego wydaje mi sie że sonda lambda daje złe odczyty do komputera i dlatego jest mieszanka za bogata. Wyskakują błedy typu sonda lub zła mieszanka, gdzieś jest nieszczelność w układzie wydechowym.
I LOVE MK3
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
A czy mam wykasować te błędy, pojeździć nim trochę i zobaczyć czy wrócą ?
Poza tym, że trzeba zlokalizować i usunąć nieszczelność oczywiście.
Poza tym, że trzeba zlokalizować i usunąć nieszczelność oczywiście.
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
Jak najbardziej musisz je wykasować po usunięciu nieszczelności. Jeżeli wydech bedzie szczelny to sonda bedzie dawać prawidłowe sygnały do ecu i niepowinny juz wrócic błedy tego typu.
I LOVE MK3
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
Po poprzednich problemach auto trafiło do warsztatu i zostało wyleczone (zaspawana dziura w wydechu, coś robione z sondą lambda, coś jeszcze...), jeździło sprawnie długi czas.
Po dłuższym czasie pojawiły się nowe problemy:
- z dnia na dzień auto zaczęło bardziej szarpać, czym mocniej gaz wcisnę tym bardziej szarpie, czym większe obciążenie tym objaw wzrasta (ale przy muskaniu gazu/babskiej jeździe objaw prawie nie występuje),
- czasem ma problem z odpaleniem - długo kręci, nie wiem czy ma związek z ww.,
- świeci się kontrolka 'CHECK ENGINE',
- na oko wydaje się, że trochę za dużo spala.
Po skanowaniu:
Silnik =
3 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
Licznik =
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Więcej błędów brak, wskazówka od T. płynu działa poprawnie. Z tego co widzę Sonda Lambda jest kaput ?
Co po tym można wnioskować ? Co mogę zrobić sam ? Od czego zacząć, jak to zrobić ?
Mam VAG-Com.
Po dłuższym czasie pojawiły się nowe problemy:
- z dnia na dzień auto zaczęło bardziej szarpać, czym mocniej gaz wcisnę tym bardziej szarpie, czym większe obciążenie tym objaw wzrasta (ale przy muskaniu gazu/babskiej jeździe objaw prawie nie występuje),
- czasem ma problem z odpaleniem - długo kręci, nie wiem czy ma związek z ww.,
- świeci się kontrolka 'CHECK ENGINE',
- na oko wydaje się, że trochę za dużo spala.
Po skanowaniu:
Silnik =
3 Faults Found:
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
Licznik =
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Więcej błędów brak, wskazówka od T. płynu działa poprawnie. Z tego co widzę Sonda Lambda jest kaput ?
Co po tym można wnioskować ? Co mogę zrobić sam ? Od czego zacząć, jak to zrobić ?
Mam VAG-Com.
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- jakubek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 780
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
Ja bym zerknął na początek na świece, cewkę , przewody WN. Wynika z błędów, że traci zapłon więc ja bym w tym kierunku szukał problemów z szarpaniem.
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
Ruszyłem sondę (przy kolektorze) i wtyczkę od niej, skasowałem błędy i kontrolka zniknęła. Później się przejadę, dam mu w palnik trochę i zobaczę czy wrócą. G2 wskazuje te same wartości w Liczniku i Silniku: płyn chł. = 23*C (na chwilę odpaliłem) a otoczenia = 6*C, tyle mniej więcej jest w garażu.
Jak to sprawdzić ?jakubek pisze:na świece, cewkę , przewody WN
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
masz wypadanie zapłonów a raczej przerwę, sprawdź kable, cewkę, kiedy wymieniałeś kable WN, świece? Do AUD potrzebujesz bardzo dobrych kabli zapłonowych i świec platynowych, przynajmniej takie zaleca producent, też mam AUD i świece wraz z kablami trochę kosztują
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
Raczej bardzo dawno temu... Jak sprawdzić czy ww. nadaje się do wymiany ?doggie pisze:kiedy wymieniałeś
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
na twoim miejscu bym się nie zastanawiał tylko kupił nowe silikonowe przewody WN do AUD, w ASO o oznaczeniu do twojego modelu N10430003 kosztują około 150 zł - ale za 1 przewód więc szukaj zamienników jak choćby Bosch czy NGK, komplet kosztuje około 150 zł i świece o fabrycznym oznaczeniu 101905617 cena 30-40 zł sztuka, ja mam u siebie świece typu longlife 101000062AB ale kosztują dużo bo 80 zł sztuka, jak to wymienisz i nadal będzie przerywał to będziemy się dalej zastanawiać nad cewką
http://allegro.pl/kable-przewody-zaplon ... 20635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/ngk-kable-przewody-za ... 11333.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/kable-przewody-zaplon ... 20635.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/ngk-kable-przewody-za ... 11333.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- jakubek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 780
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
EPC + Check Engine + pierdzenie = Polo 1.4 AUD
Dokładnie jak kolega wyżej pisze. Najlepiej wymienić bo skoro dawno tego nie robiłeś to obstawiam że to bedzie to.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości