Strona 1 z 2
kontrolka płynu hamulcowego !! SWIECI
: sob kwie 07, 2007 12:04
autor: bartmich3
wymianiałem klocki hamulcowe z tyłu i wciskałem cylinderek żeby dopasować go do nowych klocków. zapalam a tu kontrolka (!) SWIECI . dolałem płynu tak że ejst go nawet za dużo a ona dalej sie zaświeca ! o co chodzi ??
: sob kwie 07, 2007 14:37
autor: pszczyna
(!)- uszkodzenie układu hamulcowego klocki były z czujnikiem zużycia? Może czujnik ręcznego się zawiesił, lub masz odłączoną wtyczkę od zbiorniczka płynu
: sob kwie 07, 2007 15:00
autor: Paweł NPI
Ja myślę że poprostu miałeś klocki z czujnikami zuzycia okładzin a teraz założyłeś bez czujników...
: sob kwie 07, 2007 15:47
autor: kiss
palen pisze:Ja myślę że poprostu miałeś klocki z czujnikami zuzycia okładzin a teraz założyłeś bez czujników...
Wydaje mi się że to nie koniecznie ma znaczenie.
[ Dodano: 07 Kwi 2007 15:55 ]
Zastanawiam się za to czy kontrolka zaświeci się, gdy płyn jest ponad poziom a nie tylko poniżej? Bo przy wciskaniu tłoczków płyn przecież poszedł do góry.
: sob kwie 07, 2007 16:27
autor: inek01
Zaczniecie kiedys w koncu rozrozniac kontrolke recznego/poziomu plynu i kontrolke zuzucia klockow ?

Przeciez to dwie rozne rzeczy
Na dodatek z tylu nie ma kontroli zuzycia klockow.
kiss pisze:Zastanawiam się za to czy kontrolka zaświeci się, gdy płyn jest ponad poziom a nie tylko poniżej? Bo przy wciskaniu tłoczków płyn przecież poszedł do góry.
Na pewno to jest bardziej prawdopodobne niz klocki...
: pn kwie 09, 2007 21:04
autor: bartmich3
gdzie jest ten czujnik od ręcznego ??
[ Dodano: Pon Kwi 09, 2007 21:10 ]
czujnik załącza sie dopiero jak troche przejade tzn tak gdzieś 50 m ? nie sprawdząłem z jaką prędkością ale napewno wiecej niz 6 km/h . nie iwem o co tu chodzi ?
: wt kwie 10, 2007 02:14
autor: RobertP
bartmich3 pisze:gdzie jest ten czujnik od ręcznego ??
chyba pytasz o włącznik ręcznego (od tej kontrolki)
to jest on pod dźwignią ręcznego hamulca
bartmich3 pisze:czujnik załącza sie dopiero jak troche przejade tzn tak gdzieś 50 m ? nie sprawdząłem z jaką prędkością ale napewno wiecej niz 6 km/h . nie iwem o co tu chodzi ?
a stan płynu w zbiorniczku masz OK ? tam jest czujnik (masz
kabelki w pokrywce od zbiorniczka - są podłączone do pływaka)
i on włącza tą samą kontrolkę na desce rozdzielczej co ręczny
sprawdź stan płyny, może być za wysoki, za niski, mogą być też
zużyte klocki hamulcowe (masz podpięty kabelek do tych klocków ? )
nie wiem i nie znam specyfiku Twojego auta ale czy z tyłu masz tarcze ?
to i z tyłu też mogą klocki być podpięte do kabelków (miałem taki
samochód w którym zużycie klocków pokazywało mi zarówno z przodu
jak i z tyłu -AlfaRomeo75)
popatrz jakie cenne informacje wrzucił dla Ciebie inek01
jak widzisz masz kilka punktów do sprawdzenia

: wt kwie 10, 2007 11:55
autor: inek01
RobertP pisze:popatrz jakie cenne informacje wrzucił dla Ciebie inek01
No wlasnie wiec troche Cie nie rozumiem
RobertP
RobertP pisze:mogą być też
zużyte klocki hamulcowe (masz podpięty kabelek do tych klocków ? )
Jesli do tego jest oddzielna kontrolka, to z jakiej racji miala by sie zapalac (!) ?
: wt kwie 10, 2007 12:05
autor: RobertP
inek01 pisze:RobertP pisze:popatrz jakie cenne informacje wrzucił dla Ciebie inek01
No wlasnie wiec troche Cie nie rozumiem
RobertP
dołożyłem swoje 0,05zł

do tematu a Ciebie i Twoje informacje wskazałem tutaj jako
bardzo dobre info ...
nie mam żadnych zastrzeżeń i niegdy nie miałem do Ciebieani takich tam ...
po prostu tylko podsumowałem w taki sposób
może jakoś tak mi się napisało ...
inek01 pisze:RobertP pisze:mogą być też
zużyte klocki hamulcowe (masz podpięty kabelek do tych klocków ? )
Jesli do tego jest oddzielna kontrolka, to z jakiej racji miala by sie zapalac (!) ?
nie widziałem innej kontrolki , jest to ta sama co od ręcznego, tak mialem w audi
w klocku jest wtopiony metal na odpowiedniej głębokości w okładzinie klocka
i do czasu kiedy nie zacznie masować/zwierać do tarczy to zapalać się nie będzie
inek01 chyba o to samo nam chodzi i to samo chcieliśmy napisać

: wt kwie 10, 2007 12:44
autor: inek01
RobertP pisze:nie mam żadnych zastrzeżeń i niegdy nie miałem do Ciebieani takich tam ...
Ani ja
No ale nie o to tu chodzi.
RobertP pisze:inek01 chyba o to samo nam chodzi i to samo chcieliśmy napisać
Chyba mnie nie zrozumiales. Chodzi mi wlasnie o to, ze do kontroli zuzycia klockow jest inna kontrolka, a Ty piszesz, ze (!) zapalac sie moze wlasnie przez to...
BTW
Czy to kiedy sie zapala kontrolka zuzycia nie jest wlasnie na odwrot ? Znaczy sie po przerwaniu obwodu ?
Zrodlo:
http://volkswagen.msk.ru/service/service_interval.pdf
: wt kwie 10, 2007 18:04
autor: RobertP
inek01 pisze:Chyba mnie nie zrozumiales. Chodzi mi wlasnie o to, ze do kontroli zuzycia klockow jest inna kontrolka, a Ty piszesz, ze (!) zapalac sie moze wlasnie przez to...
masz rację
ja sugerowałem się swoim doświadczeniem z innego auta, gdzie wepchnięte
miałem w jedna kontrolkę wszystko, nie znam specyfiki omawianego ale
pomyślałem że jest tak jak w tamtym, chyba za dużo ich miałem

człowiek uczy się całe życie
to dobrze że wyjaśniłeś postaram sie i ja zapamiętać te informacje
a wiesz zrobiłbym próbę odpiął kabelek zobaczył co się dzieje na kontrolce w desce
a później zmasowałbym ten kabelek do masy pojazdu gdziekolwiek i zobaczył też co sie dzieje
zepsuć niczego by te operacje nie zepsuły a byśmy chyba wiedzieli jak jest na 100%
: wt kwie 10, 2007 19:09
autor: bartmich3
wtyczke do masy dopiąć ??
jak wyjme czujnik ze zbiornika to dalej swieci ! podejrzewam że spięcie tych dwóch przewodów z wtyczki powoduje zaświecenie kontrolki!
jeszcze jedna opcja : kontrolka zaswica sie dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości , jadac pomału tzn ok 10 km/h mógłbym jeździc cały dzień i nic sie nie dzieje! z kolei gdyby coś było z recznym czyli np zaciagnięty reczny to swiecila by sie kontrolka (P) a tu nic ! świci i piszczy (!)
[ Dodano: Wto Kwi 10, 2007 19:29 ]
aha jeszcze jedno czy płynu może być za duzo ?? gdy wyciągam go ze zbiornika to cały czas zbiorniczek sie zapełnia !? nie wiem skąd to sie bierze i czy dobrze sie to dzieje!
gdy zapaliła mi sie kontrolka (!) po wymianie klocków to dolałem płynu !!!!
: wt kwie 10, 2007 19:48
autor: inek01
RobertP pisze:a wiesz zrobiłbym próbę odpiął kabelek zobaczył co się dzieje na kontrolce w desce
a później zmasowałbym ten kabelek do masy pojazdu gdziekolwiek i zobaczył też co sie dzieje
zepsuć niczego by te operacje nie zepsuły a byśmy chyba wiedzieli jak jest na 100%
Dobry pomysl.
Troche dziwi mnie to, ze mialo by swiecic przy zwarciu z masa. Po co w takim razie petla ? Wystarczylby jeden przewod
bartmich3 pisze:jeszcze jedna opcja : kontrolka zaswica sie dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości , jadac pomału tzn ok 10 km/h mógłbym jeździc cały dzień i nic sie nie dzieje! z kolei gdyby coś było z recznym czyli np zaciagnięty reczny to swiecila by sie kontrolka (P) a tu nic ! świci i piszczy (!)
To od recznego masz jeszcze jedna kontrolke (P) ?
Ja juz sie gubie powoli.
: wt kwie 10, 2007 19:57
autor: RobertP
inek01 pisze:Po co w takim razie petla ? Wystarczylby jeden przewod

żeby klocki a przede wszystkim auta były droższe ????