Strona 1 z 2
Mechanizm wycieraczek przednich
: sob mar 17, 2007 13:40
autor: duzy_przemo
Cześć
Czy wiecie który przekażnik odpowiada za sterowanie wycieraczkami chodzi mi o to jaki ma nr, bo najprawdopodbniej u mnie pada a objawia się w to w ten sposób iż wycieraczki najpierw blokowały soe na 1-2 bieg następnie od niedawna wagóle chodzi tylko najszybszy bieg, po przełączeniu na wolne biegu słychać tylko cyknięcie z przekaźników i nic sioę nie dzieje
proszę o pomoc z gółry dzięki
aha po przesmarowaniu całego mechanizmu nic się nie zmieniło
: sob mar 17, 2007 13:57
autor: miś fazi
zdejmij osłone przekazników i po włączeniu wycieraczki dotykaj palcem przekażników na pewno wyczujesz który to , bo są różne oznaczenia , a tak to będziesz wiedział na pewno
[ Dodano: 17 Mar 2007 13:01 ]
u mnie jest 99 pierwszy z lewej na samym dole
: sob mar 17, 2007 14:09
autor: duzy_przemo
wyciągnąłem go i spróbowałem czy wycieraczki będą chodzić i chodziły oczywiście tylko na najwyższym biegu,
ale może jest to rozwiązane tak że niskie biegi są sterowane właśnie przez t en przekaźnik ??
a wogóle to ile może on kosztować ??
: sob mar 17, 2007 14:13
autor: miś fazi
tak jest właśnie rozwiązane , bo ten przekażnik to czasówka , ile kosztuje nie wiem , jesteś pewny ze to przekażnik , może to wyłącznik wycieraczek daje szkołe
: sob mar 17, 2007 14:34
autor: duzy_przemo
To chyba nie jest nr 99 a 19 znalazlem taki schemat istalacji na necie że tam jest opisane że jest to 19 lol ale i tak dzięki i oczywiście point
: sob mar 17, 2007 14:40
autor: prezesik25
tu masz schemat skrzynki bezpieczników i przekaźników

: sob mar 17, 2007 14:50
autor: JayT
duzy_przemo pisze:To chyba nie jest nr 99 a 19
Mogą być zastosowane zamiennie 2 rodzaje przekaźników:
19 - ze stałymi ustawieniami (nieprogramowalny)
99 - ze zmiennymi ustawieniami (programowalny)
Mając przekaźnik 99 możesz ustawić sobie czas przerwy.
Tutaj masz opisane, jak to zrobić.
: sob mar 17, 2007 14:57
autor: duzy_przemo
eeee ja mam i 99 i 19, to mogę je zamienić miejscami by sprawdzić czy to to bo już nie wiem ???
: sob mar 17, 2007 14:59
autor: miś fazi
duzy_przemo pisze:To chyba nie jest nr 99 a 19 znalazlem taki schemat istalacji na necie że tam jest opisane że jest to 19 lol ale i tak dzięki i oczywiście point
no właśnie tak właśnie to bywa z przekaznikami , poszłem do auta i u mnie jest własnie 99
: sob mar 17, 2007 16:35
autor: JayT
duzy_przemo pisze:eeee ja mam i 99 i 19, to mogę je zamienić miejscami by sprawdzić czy to to bo już nie wiem ???
Masz 19 i 99 równocześnie? Spójrz na schemat, który dał
prezesso25 i napisz, w których miejscach masz je włożone?
: sob mar 17, 2007 17:24
autor: duzy_przemo
Jest tak jak pisałeś mam nr 99 nie mam 19, przekaźnik nr 18 jest doś mocno wytarty i po wyciągnięciu go okazało się że to jest nie 19 a 18

ale ze mnie beton
ten 99 jest na poz R8 ze schematu więc jest ok, słychać cyknięcie z niego przełączaniu biegów wycieraczki, (wolne i tak nie działają)
jutro będę miał nowy przekaźnik 19 więc czy można go zamienić z 99 ??
A wogóle macie opis wszystkioch przekaźników gdzie który nr powinien być ??
Jeszcze jedno w pozycji R3 nie mam nic a to jest przekaźnik od sterowania silnikiem mam silnik 1.8 wersja GT 90 ps z 1993 i kurde czy tam nie powinno być jakiegoś przekaźnika ??
: ndz mar 18, 2007 00:40
autor: JayT
duzy_przemo pisze:jutro będę miał nowy przekaźnik 19 więc czy można go zamienić z 99 ??
Spokojnie możesz wsadzić 19 zamiast 99 - po prostu nie będziesz mógł programować "czasówki", bo przekaźnik nr 19 nie posiada tej opcji.
: ndz mar 18, 2007 22:09
autor: duzy_przemo
Sprawdziłem mechanizm wymieniłem przekaźnik i 2 wolne biegi i tak nie działają,
więc zostaje chyba tylko manetka MFA
Spróbuje ją przeczyścić czy da się jakoś to zrobić bez sciaania kierownicy.
: ndz mar 18, 2007 22:15
autor: miś fazi
musisz zdjąc kierownice , próbowałem kiedyś zdjąć bez i kiszka