Strona 1 z 2

Czym się rózni 2E od ADY?

: czw lut 15, 2007 19:20
autor: djtom
Punkty czekają.

: czw lut 15, 2007 19:29
autor: zodiak
Zasadniczo to chyba rodzjem wtrysku.
2E - Digifant.
ADY - Simos.

: czw lut 15, 2007 19:32
autor: djtom
co lepsze? (bardziej rozwojowe i mniej awaryjne)

: czw lut 15, 2007 19:35
autor: zodiak
ADL nowszy, czy lepszy to nie wiem :D

: czw lut 15, 2007 19:36
autor: djtom
ADL nowszy, czy lepszy to nie wwiem
tyle akurat wiem ;)

: czw lut 15, 2007 19:39
autor: Bula88
2E cos gdzies czytalem, ze jest lepszy ale co gdzie i jak dokladnie to nie wiem :)

: czw lut 15, 2007 19:45
autor: SToRM
co lepsze? (bardziej rozwojowe i mniej awaryjne)
Obstawial bym 2E..
ADY w zwiazku z innym wtryskiem, bo i troszke zmieniony dolot ma - zdecydowanie gorzej znosi gaz..
Ewentualnie pady przeplywki tez sa bardziej odczuwalne dla portfela, bo przewaznie tam przeplywki Hitachi montowane byly - a one tanie nie sa...
A co do rozwoju - generlanie dno, jak prawie kazdy wolnossacy 8V..
Moze z ADY troche wiecej wydebisz po przerobkach elektronicznych.. Przy zmianach mechanicznych, oba silniki uzyskaja podobne gifty..

BTW, wiem ze zaczynasz watpic w zakup dobrego ABF'a, ale nie poddawaj sie - warto poczekac.. Wogole nie ma co porownywac z 2.0 8V.. Sam chcialem zmienic cale auto, ale na rynku generlanie za duzego wyboru nie bylo, wiec postanowilem zaspwapowac..

Powodzenia :bigok:

: czw lut 15, 2007 19:47
autor: Paweł Marek
2E wtrysk "niby wielopunktowy". Czyli wszystkie 4 wtryskiwacze działają równocześnie zasilane jednym kablem. Starego typu przpływomierz klapkowy, praktycznie bezawaryjny. Stergo typu regulator wolnych obrotów na kanale obejściowym, praktycznie bezawaryjny, w razie czego tani na szrocie.
ADY pełny wielopunktowy wtrysk indywidualny dla każdego cylindra. Typowy silnik krokowy mogący sprawić problemy, drogi. Typowy "druciany przepływomierz" dający powszechnie w kość co objawia się powolnym spadkiem mocy. Inna budowa głowicy: zawory sa lżejsze i maja po jednej sprężynie zamiast dwóch.
Reasumując 2E starsza mniej zawansowana technika i chyba wieksza trwałość wtry6sku
ADY nowocześniejszy (sens głównie dla ekologów).

: czw lut 15, 2007 20:00
autor: SToRM
Paweł Marek pisze:2E wtrysk "niby wielopunktowy"
Otoz to - zapomnialem dodac, ze wtrysk w 2E nie jest wtryskiem sekwencyjnym..

: czw lut 15, 2007 20:08
autor: djtom
BTW, wiem ze zaczynasz watpic w zakup dobrego ABF'a, ale nie poddawaj sie - warto poczekac..
dzięki za zrozumienie :crazy: :pub:
zdecydowanie gorzej znosi gaz..
gaz totalnie mnie nie interesuje, nigdy nie założe tego w swoim aucie, prędzej kupię diesla.

: czw lut 15, 2007 20:11
autor: adekGTI
heh no włąśnie, ja się troche wściekłem ze nie mam silnika 2e tylko ady bo mogłem kupić chipa do 2e a w ady sterownik rózni się jedną cyferką i pewnie nie bedzie działał?? oprucz tego nie moge w zaden sposob narzekać na ady, nie miałem z nim zadnych problemów. Głowica w 2e i ady wygląda identynie, niewiem co jest w środku niej. Niewiem czy daje coś ten nowszy wtrysk skoro moc silnika jest taka sama. Wydaje mi się, ze ogolnie to bez rożnicy czy kupisz 2e czy ady, bo oby dwa silniki uwazam za bezawaryjne, chyba zebyś się zastanawiał nad ABF, duzo lepiej przyspiesza, ale tez więcej pali!!2e i ady mają juz wystarczającą moc zeby dynamicznie się poruszać (nawet dość bardzo) i spalanie mieści się jeszcze w granicach normy. Do abf części są drozsze i jak czytałem gdzieś na tym forum, to ktoś narzekał ze jest dość awaryjny - ale to tylko ktoś tak pisał bo ja sam niewiem! zpodrawiam

: czw lut 15, 2007 20:26
autor: SToRM
adekGTI pisze:chyba zebyś się zastanawiał nad ABF, duzo lepiej przyspiesza, ale tez więcej pali!!
Ze ABF wiecej pali od 2.0 8V?
Bzdura, chociaz duzo zalezy jak kto jezdzi...
adekGTI pisze:ak czytałem gdzieś na tym forum, to ktoś narzekał ze jest dość awaryjny
Kwestia konkretnego egzemplarza..
W ABF'ie nie ma aparatu zaplonowego, nie ma przeplywomierza - jets mniej gadzetow ktore moga sie psuc..

Generlanie nawet nie przystoi porownywac 8V do 16V - dwie rozne bajki, dwie rozne technologie.. :bigok:

: czw lut 15, 2007 20:30
autor: djtom
kuźwa... albo zacisnąć zęby i liczyć na łut szczęścia albo wsiąść ładnego 8v :crazy:

: czw lut 15, 2007 20:52
autor: Paweł Marek
djtom pisze:kuźwa... albo zacisnąć zęby i liczyć na łut szczęścia albo wsiąść ładnego 8v
no widzisz, a ja mialem wybór kupując żonce GTI 2 lata temu u handlarza wożącego auta z Włoch. Obok siebie stały identyczna 16-ka i 8-ka z 2E. I wybrałem 8-kę bo się bałem jej dać za mocne auto, a poza tym 16-ka miała... zużyty akumulator. Nawet cena i rocznik były te same.