Strona 1 z 1
Kontrolka oleju nie chce zgasnąć
: czw lut 01, 2007 22:03
autor: Ostry!
Witam mam problem z Borą 1.6 `00. Przedwczoraj zapaliła mi się kontrolka oleju. Myślałem, że jest go za mało a okazało się, że stan był w porządku ale czujnik poziomu oleju się zepsuł. Wymieniłem go i wszystko było by w porządku ale okazuje się, że: silnik na niskich obrotach pracuje płynnie i cicho, ale gdy się przewiozę i obroty skoczą na ok 3-4 obr/min kontrolka oleju znowu się zapala.
Co to może być?
Dodam jeszcze, że ciśnienie oleju w normie cały czas.
Re: Kontrolka oleju nie chce zgasnąć
: czw lut 01, 2007 22:08
autor: RobertP
VW Maniak pisze:silnik na niskich obrotach pracuje płynnie i cicho, ale gdy się przewiozę i obroty skoczą na ok 3-4 obr/min kontrolka oleju znowu się zapala.
Co to może być?
Dodam jeszcze, że ciśnienie oleju w normie cały czas.
skoro ciśnienie jest ok, to możliwe że filtr oleju masz kiepskiej jakości
możliwe że olej jest też niezabardzo, ale i możliwe że panewki masz do wymiany
lub nawet pompkę oleju
zacznij od wymainy filtra oleju i nie żałuj na niego kaski, kup naprawdę porządny !
: czw lut 01, 2007 22:25
autor: Adamtd
VW Maniak pisze:Dodam jeszcze, że ciśnienie oleju w normie cały czas.
Mierzyłeś go manometrem??
: czw lut 01, 2007 22:25
autor: miś fazi
powiedz czy jak włączysz kluczyk na zapłon to kontrolka oleju świeci , jak zapalisz to gaśnie a jak obroty podskoczą na 3000 to znowu świeci ? czy tak ? bo kumpel kupił zły czujnik i tak miał bo są czujniki zwierne i rozwierne tak jak w passacie i golfie
: czw lut 01, 2007 22:26
autor: misiekemeryt160
a na jakim Ty w ogóle jeżdzisz oleju-wiem że to może banalne ale zmieniałes go?
: czw lut 01, 2007 23:48
autor: Ostry!
RobertP pisze:skoro ciśnienie jest ok, to możliwe że filtr oleju masz kiepskiej jakości
Hmm nawet nie wiem jaki filtr jest - ale wszystko przez rok działało na nim (nawet niecały rok)
Adamtd pisze:Mierzyłeś go manometrem??
Tak.
miś fazi pisze:powiedz czy jak włączysz kluczyk na zapłon to kontrolka oleju świeci , jak zapalisz to gaśnie a jak obroty podskoczą na 3000 to znowu świeci ? czy tak ? bo kumpel kupił zły czujnik i tak miał bo są czujniki zwierne i rozwierne tak jak w passacie i golfie
Tak właśnie tak jest. Kontrolka gaśnie po zapaleniu, silnik normalnie chodzi - obroty w normie - ciśnienie oleju też. A jak go "przegonie" - właśnie 3000-4000 obr to się włączy kontrolka i "pika". W sklepie mówili mi, że jest to do Bory czujnik niby... idzie to jakoś sprawdzić?
misiekemeryt160 pisze:a na jakim Ty w ogóle jeżdzisz oleju-wiem że to może banalne ale zmieniałes go?
Olej nowy Castrol syntetyk.
: pt lut 02, 2007 00:09
autor: Adamtd
VW Maniak pisze:Adamtd napisał/a:
Mierzyłeś go manometrem??
Tak.
I co wyszło?
: pt lut 02, 2007 00:30
autor: Ostry!
Nie pamiętam ile ale było ok - mechanik to robił..
: pt lut 02, 2007 11:54
autor: ppoll27
Nie wiem jak w Borze ale w niektorych autkach grupy VAG sa dwa czujniki cisnienia oleju - statyczny 0,3 bar (mierzy na luzie) i dynamiczny 1,8 bar (mierzy powyzej 2000 obr/min) - moze to jest jakis trop ....

: sob lut 03, 2007 20:38
autor: Ostry!
W Borze jest jeden niestety - w MK3 były dwa..
[ Dodano: 04 Lut 2007 22:34 ]
Już sobie poradziłem - wymieniłem filtr na lepszy i wyczyściłem wszystkie styki kabli i pomogło. W sumie nie wiem czy pomógł sam filtr czy spray "kontakt" ale przegoniłem autko i nie świeci. Ale przypuszczam, że gdzieś styku nie było bo co niektóre kości były lekko zaśniedziałe

Dziękuje wszystkim za pomoc - punkty 4 all
