Strona 1 z 1
gdzie znajde zlacze diagnosytczne? pali sie (ABS) co zrobic?
: ndz sty 07, 2007 12:44
autor: hmurek
Witam, na wstepie chcialbym sie przywitac:) jestem nowym uzytkowniekime na forum ale juz pogrzebalem troche jednak nie znalalzem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie.
a wiec, w "czworce" zapalila sie kontrolka (ABS) i nie chce zgasnac. w niedlugim czasie stane sie posiadaczem interejsu diagnostycznego i mam pytanie gdzie w czworce jest schowane zlacze diagnostyczne? jesli ktos uzywa intefejsu to podpowiedzcie jaki zakupic (tylko jakis taki za rozsadna cene:))
mam jeszcze jedno pytanie co oprocz czujnikow doswiadczeni uzytkownicy typuja jako usterke sygnalizowana przez swiecenie lampki abs.
prosze o pomoc...
pozdrawiam
: ndz sty 07, 2007 13:11
autor: Grzesiekk1982
Również witamy nowego
hmurek pisze:uzytkownicy typuja jako usterke sygnalizowana przez swiecenie lampki abs.
Ogólnie czujnik lub jego kable.
Działało wcześniej? VAG da informację, który czujnik nawalił. Wtedy się męczymy 4 razy mniej w najgorszym wypadku

1. Zaśniedziałe złącze czujnika.
2. Błoto między czujnikiem a zębatką.
3. Opiłki metalu na czujniku
4. przetarty, ucięty (przy naprawie blacharskiej np) przewód czujnika.
5. Wystarczy multimetr, czujnik ma miec ok 1,3 ohm
6. jakaś usterka sterownika, czy pompy- do zdiagnozowania VAG'iem (prawdopodobieństwo 2%

).
Też dopiero VAG kupuję, więc nie wypowiadam się, osobiście wybrałem jeden z najlepszych zestawów (także OBD1)
Pozdrawiam
: ndz sty 07, 2007 13:35
autor: PAVER6
witam
odnosnie swiecenia ABS-u to najprawdopodobniej czujnik na naszych drogach sa nieuniknione takie usterki najprosciej podpiac vaga i sprawdzic w 4 złacze diagnostyczne jest w konsoli srodkowej pod radiem koło popielniczki. Mozliwe jest tez, ze czujnik jest brudny ( styki), wiec mozna najpierw przeczyscic czujnik.
: ndz sty 07, 2007 14:04
autor: Paweł NPI
PAVER6 pisze:w 4 złacze diagnostyczne jest w konsoli srodkowej pod radiem koło popielniczki
a nie między lewarkiem zmiany biegw a dźwignią recznego hamulca?? Przynajmniej w B5 tak chyba było...
: ndz sty 07, 2007 14:12
autor: RobertP
PAVER6 pisze:sprawdzic w 4 złacze diagnostyczne jest w konsoli srodkowej pod radiem koło popielniczki
napewno tak jest w MK3
[ Dodano: Nie Sty 07, 2007 13:15 ]
palen pisze:a nie między lewarkiem zmiany biegw a dźwignią recznego hamulca?? Przynajmniej w B5 tak chyba było...
napewno w B5 tak jest jak piszesz
dodam że a A4 jest przy tylnej popielniczce, patrzyłem u kuzyna
ale w MK4 nie wiem gdzie jest, może ktoś powie dokładniej gdzie jest to złącze ... ?
: ndz sty 07, 2007 14:58
autor: pszczyna
tuż pod pokrętłami nawiewów lub klimy, podłużna zaślepka nad pokrywą popielniczki .
zaślepkę pociągnąć od dołu do siebie
: ndz sty 07, 2007 23:52
autor: Paweł NPI
W takim razie dziwi mnie trochę że B5 od MKIV różni się umiejscowieniem tego złącza...
pszczyna, ta fotka jest z MKIV?? Mój staruszek w B5 miał climatronic i zupełnie inaczej ten panel wyglądał...może dlatego i złącze jest gdzie indziej....
[ Dodano: 2007-01-07, 22:56 ]
Faktycznie tam się znajduje... Zwracam honor...

Pamiętam jak na praktyce jeździłem MKIV i miał wyłamany ten podłużny plastik i odpadał... tam właśnie było to złącze....
: pn sty 08, 2007 00:50
autor: Qto
palen pisze:Mój staruszek w B5 miał climatronic i zupełnie inaczej ten panel wyglądał...może dlatego i złącze jest gdzie indziej....
Ja mam climatronic i złącze mam właśnie pod panelem.
: pn sty 08, 2007 08:45
autor: Paweł NPI
Qto, odróżniasz B5 od golfa IV??
: pn sty 08, 2007 10:47
autor: Qto
palen pisze:Qto, odróżniasz B5 od golfa IV??
nie no co Ty... piszesz że być może jak się ma climatronica to gdzie indziej jest złącze, napisałem że mam climatronica i złącze mam tam gdzie wszyscy (MK IV)...chyba trochę źle mnie zrozumiałeś;)
: pn sty 08, 2007 16:45
autor: Paweł NPI
Oki niech będzie że źle zrozumiałem

Poprostu w B5 nie ma miejsca już chyba pod panelem na złącze do VAGa... Bo z tego co się orientuję to jest między lewarkiem a ręcznym... ale na 100% w MKIV jest nad popielniczką.
: pn sty 08, 2007 17:31
autor: pszczyna
jest tam gdzie wskazuje szczałka---- I BASTA---- mało ważne czy jest klima czy jej nie ma w MK IV złącze jest w jednym miejscu [chyba że ktoś zmienił podczas montarzu NP. w tym miejscu CB]