Strona 1 z 1
					
				Zbierzność kół
				: wt sty 02, 2007 02:07
				autor: PePeNiEbKo
				Witam.
Ustawiał ktoś z was zbierzność kół (przód) w mk1, gdzie w szczecinie można to ustawić, o jakich kosztach można ewentualnie myśleć. Jutro chciałem to załatwić żeby mieć już z głowy
i takie pytanie z kosmosu jeszcze 
 
ile litrów mieści się w baku golfa 1 Diesel tylko niewiem czy bak od benzyny i ropy się różni litrarzem, bo mój golf był przerabiany z benzyniaka i trudno stwierdzić jaki jest teraz zamontowany
 
			 
			
					
				
				: wt sty 02, 2007 09:46
				autor: herflik95
				zbierzność ustawisz na kazdej stacji kontroli pojazdów. jezeli to tylko zbieznosc to koszt bedzie nie duzy ale jak dojdzie do tego geometria to bedzie drozej
			 
			
					
				
				: wt sty 02, 2007 11:59
				autor: piter13
				herflik95 pisze:ale jak dojdzie do tego geometria to bedzie drozej
aby ustawic zbieznosc najpierw trzeba ustawic geometrie 
[ Dodano: Wto Sty 02, 2007 11:00 ]
a koszt o u mnie w wałczu to  70zl to orientacyjnie bedziesz wiedział
 
			 
			
					
				
				: wt sty 02, 2007 12:40
				autor: miś fazi
				zbiornik paliwa do benzyny MK1 ma 45 litrów
			 
			
					
				
				: czw lip 09, 2009 18:05
				autor: reactor
				A może ktoś powiedzieć w jakich granicach cenowych jest usluga samej zbieznosci a w jakich calej geometrii ? Nie wiem czy to sa jakies ogromne koszta i na jaka sume sie przygotowac (cienko u mnie z kaska ostatno)
			 
			
					
				
				: czw lip 09, 2009 21:44
				autor: emiloss
				Ja ostatnio ustawiałem sobie kółka od sznurka i po paru poprawkach wyszło nieźle  

  No i tak wychodzi za zero zł ! 

 
			 
			
					
				
				: czw lip 09, 2009 21:50
				autor: tomekra
				emiloss, jakie odległości ustawiłeś, jaka rónica między jednym a drugim wymiarem ?
			 
			
					
				
				: czw lip 09, 2009 22:34
				autor: emiloss
				tomekra, nie bardzo wiem o jakie odległości ci chodzi. Przyczepiłem sznurek za prawe pzednie i lewe tylne nadkole tak rzeby przechodził przez środek kół. Potem kiera równo i regulacja żeby było względem sznurka równo. Z lewymi kołami to samo.
Podejżewam, że więkrzość mechaniorów i użytkowników forum teraz mnie wyśmieje, ale z tego co wiem kiedyś tak robili, bo przecierz nie zawsze mieli sprzęty z "celownikami laserowymi".
			 
			
					
				
				: sob lip 11, 2009 12:47
				autor: reactor
				emiloss nie zdziera Ci jakos nierownomiernie bieznika ? Z tego co wiem przednie kola musza miec poprawnie ustawiona zbieznosc tzn nie moga byc idealnie rownolegle lecz musza byc wzgledem siebie przestawione o pewien kąt (nie pamietam czy maja sie delikatnie zbiegac czy rozbiegac). Co do kątów ustawianych na kolumnie to czy po prostu ustawić koła prostopadle do nawierzchni czy tez jest jakies preferowane ustawienie?
			 
			
					
				
				: sob lip 11, 2009 13:48
				autor: tomekra
				emiloss pisze:tomekra, nie bardzo wiem o jakie odległości ci chodzi. Przyczepiłem sznurek za prawe pzednie i lewe tylne nadkole tak rzeby przechodził przez środek kół. Potem kiera równo i regulacja żeby było względem sznurka równo. Z lewymi kołami to samo
powiem szczerze, że o takiej metodzie nie słyszałem
ja zrobiłem troszkę inaczej ale i tak muszę jechać ustawić na przyżadach bo teraz jest prowizorka
 
			 
			
					
				
				: sob lip 11, 2009 19:29
				autor: emiloss
				Powiem wam szczerze, że tej metodzie od sznurka to do końca nie wierze. Może dlatego, że nie znam żadnych szczegółów technicznych takiego ustawiania. Po moich wiejskich okolicach na krótkie odległości można jeździć. Jak tylko wymienie łożysko w kole to pojadę do zawodowców bo mi się dłuższa trasa szykuje i wolę nie ryzykować.
			 
			
					
				
				: pn lip 13, 2009 22:44
				autor: Lipek81
				Metoda na sznurek jest stosowana czasami nawet w warsztatach samochodowych - nie jest super dokladna, ale jest - lepszy rydz niz nic 

 . Tą metoda zawsze ustawia się kąt na 0st. - w golfie powinno być 0,1-0,5st. więc od biedy pasuje.