[MK3] Jakie są zalety i wady napędu SYNCRO

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

aneczka306
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 20:51
Lokalizacja: Warszawa

[MK3] Jakie są zalety i wady napędu SYNCRO

Post autor: aneczka306 » wt wrz 05, 2006 21:00

Niedawno kupiłam Golfa III 1.8 benzyna, po zaprowadzeniu do mechanika okazało się że mam wersję syncro. Szukałam wiadomości na ten temat, ale niewiele się dowiedziałam.
Zatem czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć czy to dobrze czy źle że mam taki napęd, czy przez to będzie mi więcej palił i czy powinnam założyć do nie gaz (napomnę że to rocznik 1994).


Pozdrawiam
Ania
Ostatnio zmieniony wt wrz 05, 2006 21:03 przez aneczka306, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt wrz 05, 2006 21:01

Wpisz syncro w szukajke tu na forum i bedziesz miala odpowiedzi.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » wt wrz 05, 2006 21:43

aneczko :kwiat:
zaleta lepiej trzyma się drogi gdy jest slisko
wada troszke więcej pali to tak na początek


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 850
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » wt wrz 05, 2006 21:47

Jakos mi to nie pasuje. Golf MK3 1,8 z 1994 roku z napędem syncro? Co to za wersja? Istnieje wogole cuś takiego? Na dopplerze nic podobnego nie znalazlem.



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » wt wrz 05, 2006 21:51

http://www.vwsyncro.co.uk/p.asp
Stronka o syncro ,niestety po ang



Awatar użytkownika
Mammoth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 23:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mammoth » wt wrz 05, 2006 21:56

Ja mam ksiazke od golfa 96 i moge wywniokowac na podstawie tabelek 2 zasadnicze jak dla mnie wady:

1. Noralny 1,8 ma 12,1 do 100km/h a syncro 13,3
2. Spalanko: zwykly 1,8: 11,1 -->6,2-->8,0 syncro 12,6-->6,7-->8,9 (miasto/trasa/mieszany)

Ale to tylko ksiazka. Zalet na pewno ma duzo wiecej! Nigdy z takim sie nie spotkalem i nic nie moge powiedziec. :)


[b]Moim celem jest mk3 20 Jahre GTi TDi 110km.:) jak mi sie ten znudzi:[/b]
[img]http://i100.photobucket.com/albums/m27/mamoth_02/Untitled-4copy.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt wrz 05, 2006 22:35

aneczka306,
Ja mam i jestem bardzo zadowolony!!!!!!!!! Ciesz się,że to masz.
Spalanie? Mam TDi i na 600 km trasie zmieściłem się w 5.3 litra ostro jadąc, około 100 km jechalem 160-170 (z górki dawał 180 hehe), a głównie 100-140. Pół trasy klima była włączona. Sam byłem w szoku jak po 640 km z 41 litrów zostało tyle, że spokojnie zrobiłem jeszcze setkę (pół na pól w mieście)!!! Nie ma wielkiego wpływu na spalanie, bo w zasadzie prawie nie przenosi napędu na tył na asfalcie. Spala trochę więcej, bo więcej waży. A w zimie zobaczysz sama jak zostawisz na światłach w tyle dresa w 200 konnym BMW :D Jest naprawdę super. Nie będziesz żałowała.
Do 1.8 na monowtrysku prosi się założyć instalację.
Syncro niestety nie działają do tyłu- i jak dowiedziałem się z forum wynika to z awarii w niemal wszystkich egzemplarzach, u mnie też nie działa, to jest włączane jakoś podciśnieniowo i ten układ podciśnieniowy nawala. Nie utrudnia to jazdy, ale trzeba mieć to na względzie jak będziesz chciała staranować i zaparkować w zaspie.
Bednarus pisze:Co to za wersja? Istnieje wogole cuś takiego?
Oczywiściei to od 1993 roku.
były z silnikami: 1.8 90KM, 1.9 TDi 90KM, 2.0 115 KM i 2.9 190 KM.
Mammoth pisze:1. Noralny 1,8 ma 12,1 do 100km/h a syncro 13,3
Tak, i czuć to, jeździłem innym TDi i różnica jest większa- chyba ponad 2s. W 1.8 mniej.
Ale co z tego? Przyzwyczajasz się do samochodu i tyle. A to co daje napęd w zimie, jak słusznie zauważyleś rekompensuje to wszystko. Szczerze mówiąc swojego sprowadziłem, na sprzedaż, ale minęło pół roku... zrezygnowałem ze sprzedaży :D

Pozdrawiam i życzę przyjemnego użytkowania... A zima się zbliża...
Ostatnio zmieniony czw wrz 07, 2006 11:40 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mammoth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 23:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Mammoth » wt wrz 05, 2006 22:45

To przynajmniej ktos z wlasnego doswiadczenia mogl cos powiedziec na temat sybcro a nie tak jak ja z suchych cyferek :) wychodzi na to ze nie ma czego sie bac... bedzie dobrze sluzyl... :)


[b]Moim celem jest mk3 20 Jahre GTi TDi 110km.:) jak mi sie ten znudzi:[/b]
[img]http://i100.photobucket.com/albums/m27/mamoth_02/Untitled-4copy.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt wrz 05, 2006 22:48

Dodam,że w te pół roku przejechałem nim około 13 tys km.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » wt wrz 05, 2006 23:02

aneczka306, kolega o nicku Cefaloid ma takiego Golfa + instalację LPG tak więc możesz też do niego uderzyć na PW bądź poczekać na jego wypowiedź.
PS. Witamy serdecznie kolejną kobietę na forum. ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt wrz 05, 2006 23:07

A właśnie, to od niego wiem o tym że SYNCRO powinno działać do tyłu;) Polecam jego sporą wiedzę na ten temat.

[ Dodano: 05 Wrz 2006 23:34 ]
I jeszcze ejdna ważna rzecz: PRZED WJAZDEM NA STACJE DIAGNOSTYCZNA DO PRZEGLĄDU ZAWSZE MÓW ZE TO SYNCRO on działa na zasadzie różnicy prędkośći opbrotowej między osiami, więc przed wjazdem na rolki powinien diagnosta się dowiedzieć, żeby nie uszkodzić sprzęgła wiskotycznego czasem.
A co do awaryjnośći, to jeśli żaden "pan Ziutek z panem Franiem- czyli majstry z sąsiedniego garażu" nie będą sprawdzać "jak to działa?", to będzie OK.
I jeśli masz rajdowe zapędy, to koniec z jazdą "na ręcznym".



aneczka306
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 20:51
Lokalizacja: Warszawa

:)

Post autor: aneczka306 » śr wrz 06, 2006 09:51

Dzięki chłopcy za wyczerpującą i tak szybką odpowiedź na forum, teraz już wiem prawie wszytko na temat napędu syncro.
Mam nadzieję że w razie innych pytań mogę na was liczyć?? :grin:

Pozdrawiam
Ania



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32752
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr wrz 06, 2006 10:45

Mam nadzieję że w razie innych pytań mogę na was liczyć??
pewnie :) zapraszam na piątkowego spota: www.vwgolf.waw.pl


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

aneczka306
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana elastycznej

Post autor: aneczka306 » śr wrz 06, 2006 14:42

Zaprowadziłam dzisiaj samochód do mechanika ponieważ odpadła elastyczna złączka tłumika, mechani powiedział mi że to będzie kosztowało ok 300zł (troszkę drogo :chytry: ) ponieważ przy takim napędzie muszą być oginalne części.
Czy on ma rację??

Pozdrawiam
Ania



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 80 gości