Kąty pochylenia kół mk3 tdi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

janek444
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 23, 2006 12:18
Lokalizacja: włocławek

Kąty pochylenia kół mk3 tdi

Post autor: janek444 » pt sie 18, 2006 00:21

Po wymianie przegubów wachaczy przednich mechanik ustawił zbieżność, jednak po 2 miesiącach strasznie scieło lewą oponę od wewnątrz, prawą minimalnie. Poziomnicą kątową z podziałką stwierdzilem sporą rożnice pochylenia kół. I tu mam pytanie jak domowym sposobem wstępnie ustawić kąty pochylenia kół.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5790
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sie 18, 2006 00:30

poluzuj te dwie sruby (foto) i max odciagni goleń do siebie - zaznaczam jest to tylko na chwilkę - te zaznaczone strzałkami, i pozomnicą ustaw jadnakowo dwa koła


:-k ...

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 29988
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pt sie 18, 2006 09:55

misiek10111, kurde, jutro tak zrobię u siebie :) :pub:

[ Dodano: Pią Sie 18, 2006 09:57 ]
misiek10111, ale poziomicę wystarczy do tarczy przyłożyc?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5790
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sie 18, 2006 10:00

djtom tak ale lepszy jest kątomież z poziomnicą i pamiętaj co pisałem ---
zaznaczam jest to tylko na chwilkę


:-k ...

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 29988
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pt sie 18, 2006 10:03

wiesz - ja generalnie mam sie zgłosic w sobote do mojego mechanika włąsnie w sprawie tych kół w formacie A, tylko czy bedziemiał czas.... wiec jak nie bedzie miał to zrobie tak jak pokazałes.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt sie 18, 2006 10:28

Jeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzuuuuuuuuuuuuuuuuu , co wy chcecie robić, na poziomice ustawiac katy pochylenia ?????? Owszem mozna taki numer zrobic po remoncie zawieszenia żeby tylko mniej więcej ustawić , ale i tak trzeba jechać na geometrie ustawic na przyrządach. Zmiana kata jednoczesnie zmienia zbiezność, tak samo jak odciążenie samochodu i dociążenie , do tego dochodzi jeszcze kompencacja bicia kół, czego nie jesteście w stanie w domu wykonać, tak mozna sie bawic tylko gdy po remoncie zaieszenia mamy totalnie rozwalona geometrie i chcemy tylko mniej wiecej ustawic koła, żeby dojechac na zbiezność do jakiegos zakładu. Ale jak nie szkoda wam opon to spoko , mozna eksperymentować, ale za 60zł nie warto bo opony sa duzo droższe.
Tak na marginesie to powiem wam że jakość usług w warsztatch co niektórych jest tragiczna, pracuja tam czasem ludzie z przypadku , albo poprostu nie chce im sie robić.
Zasada jest taka, najpierw ustawia sie katy pochylenia kół, a po tym dopiero reguluje zbiezność, nigdy na odwrót, bo kupa z tego wyjdzie.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5790
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sie 18, 2006 10:43

homsky pisze:mozna taki numer zrobic po remoncie zawieszenia żeby tylko mniej więcej ustawić , ale i tak trzeba jechać na geometrie ustawic na przyrządach.
czytaj dokładnie -- nikt tu nie mówi by tak jeździć - to jest własnie poto by zaraz potem pojechać na warsztat


:-k ...

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » pt sie 18, 2006 12:35

janek444 pisze:Po wymianie przegubów wachaczy przednich mechanik ustawił zbieżność, jednak po 2 miesiącach strasznie scieło lewą oponę od wewnątrz, prawą minimalnie.
A moze ten twój mechanik nie wiedzial ze zbierznosc sie reguluje tylko prawym drazkiem kierowniczy a lewego sie nie rusza dlugosc lewego wynosi 406mmw ukladzie bez wspomagania,a 435mm w ukladzie z wspomaganiem dopuszczalna tolerancja tej dlugosci plus minus 1mm.
ewentualnie moze byc tak opcja ze zapomnial ci dokrecic odpowiednio mocno te sruby co zaznzaczyl ci misiek10111 i poprostu gdy wpadłes w jakas dziure przestawil ci sie kąt pochylenia kola

zajedz jeszcze raz na geometrie do jakiegos porzadnego zakladu którry wie jak to zrobic i nic niespartoli
pozdrawiam


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

janek444
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 23, 2006 12:18
Lokalizacja: włocławek

Post autor: janek444 » pt sie 18, 2006 17:05

O ile sobie przypominam mchanik regulwał zbieżność z obydwu stron (żeby kierownica była na środku) śruby które służą do rglacji były odkręcane i nikt niczego nie zaznaczał -wachacz wyjmowal uczeń, a taka wstępna regulacja kątów potrzebna aby dojechać po części i do mechanika , który zajmuje się tylko zawieszeniami (35 km) a opony i tak są już do wyrzucenia.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5790
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sie 18, 2006 17:07

janek444 pisze:O ile sobie przypominam mchanik regulwał zbieżność z obydwu stron (żeby kierownica była na środku) śruby które służą do rglacji były odkręcane i nikt niczego nie zaznaczał -wachacz wyjmowal uczeń, a taka wstępna regulacja kątów potrzebna aby dojechać po części i do mechanika , który zajmuje się tylko zawieszeniami (35 km) a opony i tak są już do wyrzucenia.
zbieżnośc ustawia sie tylko praawym drązkiem a potem się sciaga kierę i ustawia na wprost


:-k ...

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » pt sie 18, 2006 23:44

mialem podobna sytuacje ale wiedzialem ze lewego drazkanie wolno ruszac jak mi gosc zaczol ustawiac zbierznosc i chcial nim krecic to odrazu mu powiedzialem zeby opuszczal auto z podnosnika i niechece zeby mi nic robil skoro niema pojecia co do tego w jakim aucie co jak sie ustawia. A jeszcze glupio zapytal skad takie rzeczy wiem to mu odpowiedzialem z modrych źródeł i wyjechalem dodam ze to byla stacja obsługi co robi badania techniczne


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości