Strona 1 z 1

Wymiana tulei met.-gum. tylnej osi mk2 step by step

: czw lip 27, 2006 21:38
autor: stonefree
Witam
Chciałbym uzyskać dokładny opis wymiany tulei metalowogumowych tylnej belki.Proszę o dokładny opis co i jak po kolei.Jakiej firmy kupić tulejki, moglibyście doradzić?Z góry dzięki i pozdrawiam!

: pt lip 28, 2006 13:00
autor: dziejo
ZARAZ CI ZAPODAM TOPICA JA SAM TO ROBIłEM

[ Dodano: Pią Lip 28, 2006 13:03 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#520584 dokładnie tak to robiłem nie dałęm zarobić mechaniorowi 400 tyle wołali

: pt lip 28, 2006 14:44
autor: Paweł NPI
dziejo pisze:400 tyle wołali
Chyba ze złota tulejki były??
Ja za wymianę i tulejki zapłaciłem 150zł...podejrzewam że w ASO nawet tyle by nie chcieli...

: pt lip 28, 2006 16:32
autor: stary
my w mk3 zaplacilismy 100 za wymiane a byloby 80zl gdyby mechanik nie mial problemu z odkreceniem jakiegos elemetu ukl hamulcowego zeby sie tam dostac.

: pt lip 28, 2006 17:29
autor: stonefree
Drastyczne.Chociaż blka w Renault Clio mk1 to dopiero poezja ;)

: pt lip 28, 2006 21:31
autor: dziejo
tomcio666 pisze:ja to zrobiłem
KAZDY MA JAKIEś KNIFY ja przedstawiłem to tak jak u mnie wyglądało nic nie sugeruję każdy zrobi tak jak będzie uważał

[ Dodano: Pią Lip 28, 2006 21:44 ]
palen pisze:Chyba ze złota tulejki były??
:bajer: nie z e złota koszt tulei 40 X 2 i po 100 za stronę robota tak cię to dziwi?????????????

[ Dodano: Pią Lip 28, 2006 21:47 ]
dziejo pisze::bajer: nie z e złota koszt tulei 40 X 2 i po 100 za stronę robota tak cię to dziwi?
policzyłeś??????????? więć nie osmieszaj publicznie

: pt lip 28, 2006 23:04
autor: Paweł NPI
dziejo pisze:palen napisał/a:
Chyba ze złota tulejki były??
nie z e złota koszt tulei 40 X 2 i po 100 za stronę robota tak cię to dziwi?????????????
No troszkę mnie to dziwi bo czemu nie?? Skoro ja zapłaciłem za tulejki 75złł i za robotę 75zł za obie strony...

: pt lip 28, 2006 23:17
autor: snowak
Moim zdaniem wymiana jednej tulei czy to w mk 2 czy mk 3 powinna kosztować max 40 pln. Więcej to czyste zdzierstwo. Bylem przy wymianie moich - wraz z odpowiednim sprzetem zajelo to mechanikom (2 uczniow w zakladzie hehe) 2 godziny. I nie byli w ciemie bici. Powiem tak - wyciagniecie tulei jezeli nie przyrosly do belki nie bedzie trudne. Ale jesli przyrosly to ja za 80 pln bez odpowiednich narzedzi (sciagacza i prasy) bym sie nie meczyl.

: sob lip 29, 2006 19:54
autor: dziejo
ok tak czy- owak kazdy robi jak uważa !

: ndz sie 06, 2006 21:46
autor: stonefree
Jeżeli to sie komukolwiek przyda,zamieszczę opis wymiany silentblocków belki tylnej osi.P.S. pow ymienie zniknął objaw "zarzucania" tyłem samochodu podczas jazdy po nerównościach w zakręcie.
Czas operacyjny około 4 godziny.

Więc po kolei :

1)poluzować sruby kół
2) Unieść samochód podstawiając podstawki pod wzmocnienia podłogi przed wspornikami belki tylnej osi.
3) zdjąć koła
4)odkręcić nakrętki dolnych śrub amortyzatorów M10 i śrub mocujących belkę M12
5)Odpiąć sprężynę łączącą korektor siły hamowania z ramieniem przykręconym do osi i odkręcić to ramię - 2 śruby M8,będzie lepszy dostęp do elastycznego przewodu hamulcowego lewego.
6)odciągnąć dźwignie korektora,tak,żeby nie ciekł zbytnio płyn.Kluczem 14 przytrzymać przewód elastyczny,a 11 odkręcić przewód sztywny między belką a podwoziem z prawej i lewej strony.Elastyczne przewody wyjąć z otworów w belce,zeby śruby mozna było wybić. zatkać zdjętymi z odpowietrzników tylnych cylinderków gumowymi koreczkami.Sztywne przewody też można osłonic.
7)Zdjąć w kabinie osłonę dźwigni ham. ręcznego.Odkręcić nakrętki linek.Linki wyciagnąć z uchwytów i z zagiętych rurek wchodzących do kabiny,nie wyciągając tych rurek!
8)wyjąć śruby amortyzatorów i opuścić bębny na podłogę
9)wybić śruby ze wsporników i wyjąć oś na "luz"
10)cytująć dziejo, wiertłem 8 mm przewiercić silentbloki wzdłuż gumy,i prowadząc wiertło po tulei metalowej dookoła gumy oddzielić ją ,po czym wybić z tulei
11)dużym młotkiem przez kawałek stalowago walca wybić tuleje w kierunku srodka belki.Jezeli rdza "trzyma" przecinakiem wywinąć do srodka i wybić przebijakiem ,cytując dziejo,
12) dobrze oczyścić otwory po wybitych tulejak,oszlifować papierem rdzę,opiłować zadziory.Posmarować smarem otwory i tuleje z zewnątrz
13)przyżądem złozonym z dopasowanego kawałka rury odpowiednio przyciętej do kształtu tulei, rury przykładanej z przecwnej strony,dwóch dużych podkładek ,śruby M 12 i 2 nakrętek wciskać nowe tuleje,postukując młotkiem, wtedy lżej idzie
14)Zamontowac w odwrotnej kolejności.Odpowietrzyć tylne hamulc i dolac płynu.

-Zestaw narzędzi:
-podnośnik + podstawki
-klucz do kół
-klucz płasko-oczkowy 7-8, 2X10, 11, 13, 14, 17, 19
-fajkowy albo zapadkowy 13, 17, 19
-kombinery
-czujnik 1,5kg + przecinak i przebijak
-smaru trochę
-ustrojstwo do wciśnięcia tulei

pozdrówka!

: ndz sie 06, 2006 23:53
autor: Paweł NPI
stonefree pisze:P.S. pow ymienie zniknął objaw "zarzucania" tyłem samochodu podczas jazdy po nerównościach w zakręcie.
Po jeździe na wprost także... przynajmniej u mnie przy uszkodzonych tulejkach zarzucało tyłem nawet na prostej przy nierównościach..

: pn sie 07, 2006 19:41
autor: stonefree
palen pisze:zarzucało tyłem nawet na prostej przy nierównościach..
no racja,bo tył jest zbieżny....