Jak to jest z airbagami?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

PawelP

Jak to jest z airbagami?

Post autor: PawelP » czw maja 11, 2006 18:26

Cześć

Mam takie pytanie - czy jeśli poduszka, obojętnie która albo dwie były wystrzelone i są załozone zaślepki - to czy da się podłączyć tak kontrolkę od poduszek żeby zachowywała się jakby poduszki były sprawne czy raczej jest to mało możliwe i upierdliwe. Chodzi o airbagi w MKIII.

No i jeszcze jedno pytanie - jak zdrowo trzeba przywalić żeby poduszki odpaliły?

Dzięki za odpowiedzi



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: Jak to jest z airbagami?

Post autor: Gitner » czw maja 11, 2006 18:40

PawelP pisze:Mam takie pytanie - czy jeśli poduszka, obojętnie która albo dwie były wystrzelone i są załozone zaślepki - to czy da się podłączyć tak kontrolkę od poduszek żeby zachowywała się jakby poduszki były sprawne czy raczej jest to mało możliwe i upierdliwe. Chodzi o airbagi w MKIII
Wystarczy kontrolke airbagu podpiac pod kontrolke cisnienia oleju. Beda razem gasnac..
No i jeszcze jedno pytanie - jak zdrowo trzeba przywalić żeby poduszki odpaliły?
Mysle ze juz przy 40km/h moga odpalic.. chociaz widzialem Omege C w ktorej przy 75km/h nic nie wystrzelilo..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » czw maja 11, 2006 18:48

pod kontrolkę oleju do najprostsze rozwiązanie, ale przez to że gasną razem można się łatwo zorientować, fachowcy wstawiają też jakiś opornik czy coś, że gaśnie niezależnie, ogólnie dla elektryka to żaden problem ;)

wcale nie jest mocne uderzenie potrzebne do wywalenia poduszki, zależy też w które miejsce, to że airbagi wystrzelone nie znaczy jeszcze że auto miało jakiegoś powaznego dzwona ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » czw maja 11, 2006 19:28

Nastepny szykuje auto do sprzedaży?


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » czw maja 11, 2006 20:01

Albo kupuje i sie nie chce naciac :bigok:



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw maja 11, 2006 20:18

skuri pisze:Albo kupuje i sie nie chce naciac :bigok:
Sadzac po avatarze to raczej kupil wiec:
1. chce sprawdzic czy nie padl ofiara oszustwa
2. szykuje auto pod mlotek..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » czw maja 11, 2006 21:18

PawelP pisze:czy da się podłączyć tak kontrolkę od poduszek żeby zachowywała się jakby poduszki były sprawne czy raczej jest to mało możliwe i upierdliwe.
Da się i jest to średnio upierdliwe :-)



PawelP

Post autor: PawelP » czw maja 11, 2006 22:07

strasznie śmieszne :-)
pytam z ciekawości - gaśnie niezależnie od innych lampek i nie widać żeby był jakiś dzwon duży z produ. Tylko tak jakby jakiś hak czy coś takiego, może pies - wszystko widać na chłodnicy od klimatyzacji. Kupiłem mk III niedawno prosto z Niemiec - po Polsce nie jeździł - i dopiero go poznaję całkiem blisko. A te uszkodzenia z przodu sprawiają wrażenie, że były zrobione już spory czas temu. Stan jest jak na używany samochód całkiem dobry i chciałbym wiedzieć czym mam ten cud techniki jakim jest airbag sprawny czy nie bez jakiegoś tam strasznego kombinowania. Zaślepki raczej też nie wyglądają na wyjmowane, albo wkładane. Mam zamiar jeszcze nim trochę pojeździć :-), a nawet bardzo długo.

[ Dodano: 11 Maj 2006 22:13 ]
w którym miejscu są czujniki od poduszek - bardzo trzeba przód rozpierniczyć. Jak to wygląda tak bardziej obrazowo?
W zasadzie pewno przy dużym dzwonie to z chłodnicy pewno nieiwele zostaje - a te chłodnice co siedzą sprawiają wrażenie oryginalnych. Na zdeżaku jest taki niby ślad po czymś takim jak hak, słupek czy coś w tym rodzaju. I tak se próbuję dociec co tam było nie tak.



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » czw maja 11, 2006 22:26

PawelP pisze:w którym miejscu są czujniki od poduszek - bardzo trzeba przód rozpierniczyć.
Czujnik udarowy jest w tunelu środkowym... a reauguje przy uderzeniu ok 30km/h w stałą przeszkodę...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » czw maja 11, 2006 22:40

Marihuana Man pisze:Czujnik udarowy jest w tunelu środkowym... a reauguje przy uderzeniu ok 30km/h w stałą przeszkodę...
W tunelu jest umieszczony napinacz pasów czujniki poduszek są w komorze silnikowej po lewej i prawej stronie.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw maja 11, 2006 22:43

BeBe_1 pisze:czujniki poduszek są w komorze silnikowej po lewej i prawej stronie.
Mozesz dokladniej okreslic?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

PawelP

Post autor: PawelP » czw maja 11, 2006 22:46

czyli żeby poduszki odpaliły muszą ruszyć się podłużnice? tzn muszą się trochę zgnieść?



Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » czw maja 11, 2006 22:56

To są czujniki przyspieszeniowe. Element bezładnościowy musi pokonać pewien opór by zewrzeć styk i wysłać sygnał do spłonki.

[ Dodano: Czw Maj 11, 2006 23:05 ]
Gitner pisze:Mozesz dokladniej okreslic?
Takie kostki wielkości przekaźnikana nadkolach przy przegrodzie.



PawelP

Post autor: PawelP » czw maja 11, 2006 23:07

a jak bardzo jest zdewastowany golf po dzwoni taki 30km/h lub coś koło tego?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości