[mk2]katalizator w pn

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
4maly
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt gru 14, 2004 01:45
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: 4maly » śr maja 03, 2006 23:03

szukalem dzis jeszcze wiecej info na temat tego kata i gdziesz wyczytalem ze nie mozna zmieniac pojemnosci uklady wydechowego. Mozeci mi powiedziec czym to grozi bo nie bardzo mam o tym pojecie



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » czw maja 04, 2006 12:23

witam
ja wysypałem porcelanke z kata i bez żadnych problemów jeżdze a teraz bede wstawiał rurę lub strumiennicę
i jestem zadowolony



Awatar użytkownika
4maly
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt gru 14, 2004 01:45
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: 4maly » czw maja 04, 2006 15:46

wlasnie wytargalem kata i skubaniec ma przeswit czyli zapchany nie jest wiec zastanawiam sie czy go przebic czy wstawic taki jaki jest lub jechac jutro alboo dzis do zakladu niech wstawia rure a jak sie bedzie cos dzialo to wstawie kata. co o tym myslicie??



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw maja 04, 2006 16:06

4maly, mysle ze chodzi o to ze do kazdej pojemnosci skokowej auta dobierany jest wydech i katalizator w zamienniku,czyli nie mozna do 1.8 zalozyc wydechu od 1.3.ale naprzyklad do 1.3 dac wydech od 1.8 to zaden grzech chyba.

[ Dodano: Czw Maj 04, 2006 16:10 ]
szkoda go przebijac za drogi jest aby go niszczyc.schowaj go sobie moze jeszcze byc potrzebny(np.przeglad)lepiej wez wstaw tam rure ale bedziesz musial kombinowac z flanszami.zrob tak jak ja,znalazlem na szrocie kata na maksa zapchanego za 20 zl. i wywalilem wszystko ze srodka i w razie czego jest,nawet przeglady przechodzi a jak sie raz spytal co taki pomiar nieciekawy powiedzialem ze silnik zimny a jak zimny to kat nie dziala przecierz.ale w puszke po kacie tez wstaw rure bo bedzie dudnic pusty kat(wspawaj w srodek)



skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » czw maja 04, 2006 16:15

Pusty kat brzeczy i wprowadza niepotrzebne zawirowania.Tylko rura!!!!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw maja 04, 2006 17:12

skuri, dlatego mu napisalem ze najlepiej wstawic rure w srodek kata. :bigok:



Awatar użytkownika
4maly
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt gru 14, 2004 01:45
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: 4maly » czw maja 04, 2006 23:44

jutro jade wpawac rure i zobacze co sie bedzie dzialo. kurcze mam nadzieje ze bedzie wszystko gut i moj pn nie dostanie krecka :)

[ Dodano: Pią Maj 05, 2006 11:08 ]
kat wywalony wstawiona rura. teraz tylko trzeba obserwowac co sie bedzie dzialo :)



Awatar użytkownika
maccciej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw cze 09, 2005 20:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maccciej » ndz maja 07, 2006 15:45

kat wywalony wstawiona rura. teraz tylko trzeba obserwowac co sie bedzie dzialo
Od czego wstawiłes rure moze od 125p :>, a srodkowy i końcowy zostawiłes bez zmian


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 07, 2006 15:50

maccciej, ja wstawilem akurat chromoniklowa bo taka mam w firmie.nie wstawiaj od zadnych tlumikow wez lepiej normalna stalowa jak niemasz innej tylko o odpowiedniej srednicy nie za mala aby byla.od tlumikow np.125p moze z czasem zardzewiec i posypac sie a stalowa dluzej pozyje.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 07, 2006 17:16

Witam. Jesli mozna sie dolaczyc do tematu to mam takie zdanie:
wywalenie katalizatora na pewno temu silnikowi nie zaszkodzi ale zaszkodzi mu wstawienie rury zamiast kata... bo po pierwsze to powazna zmiana objetosci wydechu, po drugie katalizator pelnil role komory rozpreznej w ktorej spaliny wychladzaly sie i zmniejszaly swoje cisnienie jesli jej nie ma intensywniej nagrzewac a co za tym idzie zuzywac sie bedzie pozostala czesc wydechu... po zatym zastosowanie komory rozpreznej polepsza parametry silnika przez zmniejszenie oporu dynamicznego. Radze zastosowac zamiast katalizatora tlumik koncowy z fiata 125p (fabryczny) dzieki niemu charakterystyka silnika bedzie znacznie lepsza niz w przypadku rurki... zdecydowanie odradzam montaz strumienicy...



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 07, 2006 17:55

KamilW, wywalenie kata spowoduje zmiane objetosci wydechu?przeciesz fabrycznie kat. w srodku tez ma porcelane i zajmuje ona jakies miejsce w srodku czyli suma sumarum sama objetosc moze byc bardzo podobna rura czy pelny katalizator(tylko dumam) teraz wychladzanie spalin-mysle ze katalizator najbardziej sie nagrzewa w ukladzie wylotowym(poza kolektorem)wiec jak tam maja sie spaliny wychlodzic?nie kluce sie tylko mi wytlumacz,co do strumiennicy to sie zgodze.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 07, 2006 18:00

piotr2 pisze:czyli suma sumarum sama objetosc moze byc bardzo podobna rura czy pelny katalizator
no to nie jest tak dokladnie... bo dla pracy silnika bardzo wazne sa nie tyle pojemnosci calego wydechu co poszczegolnych jego odcinkow... katalizator znacznie zwieksza objetosc poczatkowego odcinka wydechu co znacznie wplywa na charakterystyke silnika....
piotr2 pisze:katalizator najbardziej sie nagrzewa w ukladzie wylotowym(poza kolektorem)wiec jak tam maja sie spaliny wychlodzic
a nagrzewa sie od spalin ktore oddaja mu cieplo tym samym sie wychladzajac i zmniejszajac swoja objetosc a co za tym idzie i cisnienie... bo goracy katalizator oddaje cieplo do otoczenia :) i z tych dwyu powodow korzystnie jest zastapic kata jakims tlumikiem o podobnej objetosci :)



Awatar użytkownika
4maly
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt gru 14, 2004 01:45
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: 4maly » ndz maja 07, 2006 21:06

Ja niemam kata od trzech dni i co zauwarzylem ze moj vw jest deczko inny? kiedys jak dawalem ostro po garach to mialem efekt "turbo" wciskalem pedal gazu auto sie zamulalo a po chwili mial niezle przyspiecho. teraz sie to skonczylo i wdaje mi sie ze idzie deczko gorzej, czasem na wyzszych obrotach go przymuli, ale ciezko jest cos stwierdzic na oko. dzis sprawdzilem vmax i idzie jak szedl czyli moze sie mi tylko wydawac. sam juz nie wiem czy dobrze sie stalo ze wywalilem ten katalizator :)



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn maja 08, 2006 11:42

A testowal ktos w PN katalizator metalowy Lindo-Gobex ?? Ponoc maja w ofercie dwie wersje - zwykla (o dwa razy lepszym przeplywie niz oryginal) i sportowa (o cztery razy szybszym przeplywie) - zwykla to ok 400 sportowa ok 500 ?? :bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 128 gości