Strona 1 z 1

Problem z II biegiem

: pn kwie 03, 2006 09:01
autor: HellMan
Jak go wrzucam to czuję delikatny opór (dodatkowy stopień) między I a docelowym położeniem II biegu. Gorzej jest (cieżej wrzucić) jak zmieniam z wyższego na II. Co to może być? Problem się zwiększył po wymianie oleju w skrzyni na nowy (MOBILUBE 1 SHC 75W/90). Skrzynia (jak dobrze pamiętam) to ASD.

Re: Problem z II biegiem

: pn kwie 03, 2006 09:07
autor: Borys
HellMan pisze:Jak go wrzucam to czuję delikatny opór (dodatkowy stopień) między I a docelowym położeniem II biegu. Gorzej jest (cieżej wrzucić) jak zmieniam z wyższego na II. Co to może być? Problem się zwiększył po wymianie oleju w skrzyni na nowy (MOBILUBE 1 SHC 75W/90). Skrzynia (jak dobrze pamiętam) to ASD.
pewnie synchronizator daje ciała na maxa, wymiana to jedyny ratunek

: pn kwie 03, 2006 09:09
autor: HellMan
Ile kosztuje taki synchronizator?

: pn kwie 03, 2006 10:10
autor: Borys
HellMan pisze:Ile kosztuje taki synchronizator?
sam synchronizator ok 120 zl

dotego robota ze 2 x tyle bo skrzynie trzeba wyjąć rozebrac, poskładac załozyc.

: pn kwie 03, 2006 13:55
autor: KamilW
Synchronizator kupisz juz za 50 zl... tylko robocizna troche boli i nie kazdy sie jej podejmie... ale dziwi mnie takie zachowanie... u mnie jest ten sam olej i wszystko dziala superowo... ale sprawdz jesli mozesz jaka jest norma jakosciowa tego oleju GL-4 czy 5... bo obilo mi sie o uszy ze przy GL-% puchna synchronizatory...

: pn kwie 03, 2006 14:06
autor: Borys
KamilW pisze:Synchronizator kupisz juz za 50 zl... tylko robocizna troche boli i nie kazdy sie jej podejmie... ale dziwi mnie takie zachowanie... u mnie jest ten sam olej i wszystko dziala superowo... ale sprawdz jesli mozesz jaka jest norma jakosciowa tego oleju GL-4 czy 5... bo obilo mi sie o uszy ze przy GL-% puchna synchronizatory...
50 zł kosztue do twojej skrzyni tam idzie troche inny

: pn kwie 03, 2006 14:09
autor: KamilW
No nie wiem... ostatnio inny forumowicz pisal ze do mk 3 dal za synchronizator 2 50zl... tyle ze nie do diesla... moze tu jest ta roznica w cenie...

: pn kwie 03, 2006 14:38
autor: HellMan
KamilW pisze:jaka jest norma jakosciowa tego oleju GL-4 czy 5... bo obilo mi sie o uszy ze przy GL-% puchna synchronizatory...
http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 75W-90.asp
czyli: Mobilube 1 SHC 75W-90 spełnia lub przewyższa wymagania klasyfikacji API MT-1/GL-5/GL-4.

: pn kwie 03, 2006 17:47
autor: KamilW
Wiesz co... ktos tu na forum ostatnio... jakies 2- 3 dni temu pisal ze do golfa 3 nie wolno lac GL5 bo puchna synchronizatory... pisze to podobno gdzies w instrukcji czy jakos tam... do konca nie chce mi sie w to wierzyc... bo przeciez GL5 to najwyzsza norma jakosciowa dla olejow przekladniowych... dziwne zeby po niej dzialo sie takie cos ale sprubuje poszukac tego tematu...

: wt kwie 04, 2006 07:23
autor: HellMan
KamilW pisze:do golfa 3 nie wolno lac GL5 bo puchna synchronizatory
przecież synchronizator to czysty metal, przynajmniej tak mi się wydaje, więc jedyne od czego może się rozszerzać to temperatura

: wt kwie 04, 2006 08:12
autor: Borys
HellMan pisze:
KamilW pisze:do golfa 3 nie wolno lac GL5 bo puchna synchronizatory
przecież synchronizator to czysty metal, przynajmniej tak mi się wydaje, więc jedyne od czego może się rozszerzać to temperatura
no dokladnie, wykonane z jakiegos stopu kolorowego, strasznie lubią sie zapiekac, pokrywają sie wtedy jakimś czymś chropowatym

nowy olej nie ma na to wplywu
Obrazek

: pt kwie 14, 2006 21:07
autor: bocianek
Dzieki Za Zdjecie! BArdzo pomocne :) Bo wlasnie sam musze sie zabrac za naprawe synchronizatora ( golf II 1,6TD)
Jesli moze dostac jakas instrukcje ? bede wdzieczny