[mk2]Znikający płyn chłodniczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

[mk2]Znikający płyn chłodniczy

Post autor: Agamek12 » pn lut 27, 2006 08:19

Witam,

Coś mi się dzieje niedobrego: w ciągu miesiaca, 1000 km, ubyło mi około 1 litra płynu chłodniczego. Nie widzę żadnych wycieków na zewnątrz, nic też nie wskazuje na pękniętą uszczelkę pod głowicą (płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest błękitny, ani śladu oleju lub pęcherzyków powietrza), olej czysty, nie cieknie tez nagrzewnica, auto zapala bez problemu. Co jest grane?
Ostatnio zmieniony pn lut 27, 2006 15:42 przez Agamek12, łącznie zmieniany 1 raz.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
yank
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 613
Rejestracja: śr lut 15, 2006 09:25
Lokalizacja: Zebrzydów/Świdnica
Kontakt:

Post autor: yank » pn lut 27, 2006 08:41

przyjrzyj sie "dokładnie" na króciec wodny, często tutaj leży wina wycieku płynu , szybko odparowywuje, widać tylko biały nalot na nim.... miałem z tym problem u mnie tak samo nie było nigdzie widać, ewentualnie przez kanał wodny z tylu silnika pod gaźnikiem nie wiem jak to sie nazywa fachowo ale tam są 3 kanały do spalin i jeden wodny, znajduje sie to na wysokości głowicy po stronie pasażera tam też może wyciekać, mogła uszczelka puscić....



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » pn lut 27, 2006 08:42

Musisz mieć gdzieś nieszczelny układ - cudów nie ma. Chyba, że miałeś zapowietrzony i teraz ci się odpowietrzył, wtedy może sporo łyknąć na raz. :grin: Spróbuj uzupełnić brak i obserwować ewentualne wycieki i olej, tak jak do tej pory

pozdro :pub:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 10:37

moze sie okazać że spalasz płyn w clindrach(nigdzie nie bedzie sladu), płyn jest wtedy zasysany do silnika i tam spalony(odparowany), spr. czy po rozgrzaniu silnika jak otworzysz korek od zbiorniczka płynu nie masz za duzego ciśnienia w układzie (tylko uażaj by sie ewentualnie nie poparzyć - może wytrysnąć gorący płyn jeżeli masz duże nadciśnienie w układzie), małe syknięcie z pod korka jest dopuszczalne gdyż układ działa pod ciśnieniem, jeżeli by Ci mocno wywaliło płyn to moze oznaczać ze masz uszkodzone zaworki na korku i płyn jest wciskany do silnika poprzez uszczelkę pod głowicą (mize to być b. malutka nieszczelność), sprawdż jeszcze tył silnika pod kolektorem ssacym tam na bloku sę zaślepki jak jedna przegnije i płyn bedzie sie sączył po bloku(gorącym) do odparuje i taz nie będzie pod silnikiem slady płunu(natomiast na bloku będzie)


:-k ...

djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » pn lut 27, 2006 12:47

Rozgrzej bryke do 90 stopni, otwórz maske i zlookaj czy gdzieś nie paruje.

Najłatwiejszy sposob bo w tej temperaturce cieczy, przy tej temperaturze otoczenia zaraz bedziesz widział gdzie ci spier**la płyn przez intensywne parowanie.

Ja mialem malutką dziórke w chłodnicy i dopiero jak się zagrzał to widzialem troszke pary.

Pozatym czytałem że te korki się czasem zawieszają (bo w tych korkach są specialne ujscia gdy jest zbyt wysokie cisnienie) i może z tamtąd ci uciekać płyn?
Pisali wtedy żeby go wziąść do domu i wrzucic do gotującej wody z płynem do naczyn, zeby sie poprzetykało wszystko.

Jeśli nigdzie ci nie paruje to sprobuj z tym korkiem, może pomoże.


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

fibolek

Post autor: fibolek » pn lut 27, 2006 14:37

Agamek12 raczej jak masz płyn dobry w obiegu to żadnych plam nie zobaczysz.Również jak rozgrzejesz auto to może być lipa bo nie weisz czy kapie na ciepłym czy zimnym silniku.A jak stoi w garażu to normalnie też nie zobaczysz tymbardziej na dworzu.
Sprzedam ci sposób na sprawdzenie.weź dobrą latarkę i zanurkuj pod maską bo w tym świetle zobaczysz ciemne mokre plamy i zlokalizujesz skad pocieka.Podejżewam że spod reduktora LPG.Tylko pomieszczenie musi być ciemne.



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » pn lut 27, 2006 18:33

Mam podobnie, jak odkrcę to zamiast krótkie psss robi bardzo długie pssssssssssssss i do tego bulgocze co robić? :pub: :bajer:


Volskwagen - Das Auto.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 19:05

mr_simon pisze:Mam podobnie, jak odkrcę to zamiast krótkie psss robi bardzo długie pssssssssssssss i do tego bulgocze co robić?
masz za wysokie ciś. w układzie chłodz. (nie sprawny zaworek w korku) weż korek ze zbiorniczka i wygotuj go w wodzie z solą lub octem jak to nie pomoze to wymiana korka


:-k ...

Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » pn lut 27, 2006 21:13

misiek10111 pisze:masz za wysokie ciś. w układzie chłodz. (nie sprawny zaworek w korku) weż korek ze zbiorniczka i wygotuj go w wodzie z solą lub octem jak to nie pomoze to wymiana korka
Dzięki za wskazówkę :pub: Jak długo mam gotować ten korek ;) :D


Volskwagen - Das Auto.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 21:59

mr_simon pisze:Dzięki za wskazówkę Jak długo mam gotować ten korek
myślę że z 15 min. powinno wystarczyć i jak skończysz gotować to zostaw go jeszcze w taj wodzie na trochę


:-k ...

fibolek

Post autor: fibolek » wt lut 28, 2006 00:14

Chociaż jesli moge poradzić to ostatnio zauważyłem że najlepiej wygotować w samym occie.choc w domu śmierdzi nisamowicie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości