Strona 1 z 2
[mk3]Swiatła mojania słaboswieca na biegu jałowym?
: ndz lut 19, 2006 13:20
autor: Igor1
Ostatnio zauważyłem ze swiatła mijania słabo swieca na biegu jałwoym deksa rodzielcza tez jak dodam gazu na 1000 obr wszystko ok. Mam silniczek aaz i obroty jałowego 950 wiec sa ok jak same swiatła sa właczone i silnik to jeszcze ok ale jak włacze dmuchawe lub radio to znacznie przygasają-co zrobic? Dodam ze ładowanie ok 14V
: ndz lut 19, 2006 13:31
autor: bodzio_j
Wszystko wydaje się być w porządku. Altermator przy niskich obrotach nie daje wystarczająco dużo prądu- swiatła, dmuchawa, układ zapłonowy.... Jeśki dodasz gazu i wszystko wraca do normy to jest ok.
: ndz lut 19, 2006 13:34
autor: bongo
Igor1 pisze:co zrobic?
Nic nie robić,to normalne że jak załączysz dużo odbiorników to na wolnych alternator ma problem z zasileniem tego.Wielu robi tak że na zime troszke podkręcają wolne obroty ale moim zdaniem to niepotrzebne.Przecież i tak większość czasu jezdzisz.
: ndz lut 19, 2006 14:46
autor: inek01
Nie wiem jak w TD, ale u mnie w TDI swiatla nie przygasaja nawet jak wlacze nadmuch radio czy ogrzewanie szyby...
: ndz lut 19, 2006 15:48
autor: dolphin
też bym się tym nie przejmował. U mnie jest podobnie i jest to całkiem normalne:) Jak wchodzi na obroty to wtedy ładowanie lepsze i wszystko gra:)
: ndz lut 19, 2006 16:28
autor: TheBiSHoP
To nie powinno być całkiem normalne sprawdz regulator napięcia.
U mnie na biegu jałowym nie przygasają nawet jak mam włączoną szybe, dmuchawe i radio ze wzmakiem dosyc głośno
: ndz lut 19, 2006 16:42
autor: piter13
ja tez bym sprawdzil regulator bo u mnie tez nic nie przygasa
: ndz lut 19, 2006 20:40
autor: witek_vento1.8
sprawdż naciąg paska klinowego - może się ślizgać
: ndz lut 19, 2006 20:46
autor: misiek
thebishop pisze:To nie powinno być całkiem normalne sprawdz regulator napięcia.
oczywiście ze to nie jest normalne, napewno siadł Ci regulator napięcia który znajduje się na alternatorze, zamontowany jest na szczotkotrzymaczu
: ndz lut 19, 2006 21:44
autor: SCRASH
Moze ktoras dioda w alternatorze ci padla
: ndz lut 19, 2006 22:37
autor: pajakgdynia
Jak mam "ledwo co prądu" w akumulatorze, to też przygasa. Czy u Ciebie podładowanie pomaga? A może po prostu akumulator już zgłasza się do wymiany?
Alternator na niskich obrotach nie osiąga pełnej mocy. Jak ktoś ma amperomierz, to może napisze ile przy jakich obrotach wychodzi z alternatora (sam jestem ciekawy

)
: pn lut 20, 2006 04:28
autor: bodzio_j
misiek10111 pisze:oczywiście ze to nie jest normalne, napewno siadł Ci regulator napięcia który znajduje się na alternatorze, zamontowany jest na szczotkotrzymaczu
Gość napjsał, że ładowanie ma 14V, czyli mieści się w normie, a więc regulator działa. Być może aku jest niedoładowany-zima, częste rozruchy zimnego silnika są "prądożercze", i prądu nieco brakuje. Jeśli po dodaniu gazu (niewiele) wszystko jest ok, to nie sądzę aby coś było nie tak. Jeżdziłem wieloma samochodami i takie zjawisko występowałoprzy całkowicie sprawnej instalacji.
: pn lut 20, 2006 08:25
autor: misiek
pajakgdynia pisze:Alternator na niskich obrotach nie osiąga pełnej mocy. Jak ktoś ma amperomierz, to może napisze ile przy jakich obrotach wychodzi z alternatora (sam jestem ciekawy )
dwie trzecie mocy alternatora jest wytwarzane już przy prędkości obrotowej wirnika alternatora 2000obr/min. czyli przy prędkości obrotowej wału korbowego silnika nieco większej od prędkości biegu jałowego(przełozenie między alternatorem a silnikiem 2:1), przy prędkości obrotowej silnika regulowane napięcie powinno mieć wartość
13,3 - 14,6 V najlepiej będzie jak sobie zmierzysz prąd ładowania, potrzebny będzie woltomierz który należy podłączyć między zacisk
+ alternatora a masę, rozpędż silnik do 2000 obr/min i zmież wartość napięcia powinna mieć tak jak pisałem wyżej
: pn lut 20, 2006 08:49
autor: inek01
misiek10111 pisze:(przełozenie między alternatorem a silnikiem 2:1),
W AAZ przelozenie jest rowne 3:1
http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=12067