Wpływ dużego upału na pracę silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ozz
Adwokat Diabła
Adwokat Diabła
Posty: 489
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 20:01

Wpływ dużego upału na pracę silnika

Post autor: ozz » sob lip 10, 2010 23:39

witam
pytanie następujące mam:
auto dzis przjechało okolo 200 km w największym upale na trasie (godz. 10-12/13) wiadomo, 30+ stopni. auto nienaturalnie słabo jedzie, silnik pracuje nierówno, słabo przyspiesza.

na trasie powrotnej wieczorem kiedy temperatura na zewnątrz była o wiele niższa auto jechało o wiele lepiej, silnik pracuje równo, elastycznie, przyspiesza ok.

obie trasy bez klimy, to samo obciążenie.
czy jest możliwe że temp. tak odczuwalnie wpływa na pracę silnika czy może coś jest nie tak? golf 1.4 16V 2001 r.

pozdrawiam


moje mk4: viewtopic.php?f=89&t=171598&hilit=ozz" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Wpływ dużego upału na pracę silnika

Post autor: psilos1 » ndz lip 11, 2010 00:01

ozz pisze:witam
pytanie następujące mam:
auto dzis przjechało okolo 200 km w największym upale na trasie (godz. 10-12/13) wiadomo, 30+ stopni. auto nienaturalnie słabo jedzie, silnik pracuje nierówno, słabo przyspiesza.

na trasie powrotnej wieczorem kiedy temperatura na zewnątrz była o wiele niższa auto jechało o wiele lepiej, silnik pracuje równo, elastycznie, przyspiesza ok.

obie trasy bez klimy, to samo obciążenie.
czy jest możliwe że temp. tak odczuwalnie wpływa na pracę silnika czy może coś jest nie tak? golf 1.4 16V 2001 r.

pozdrawiam
Nie sadze zeby temperaura miala az taki wielki wplyw na moc silnika .Mieszkam w Grecji gdzie temperatura w lecie czesto przekracza 40 stopni i moj golfik wogole tego nie odczuwa.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lip 11, 2010 00:05

ozz, podaj auto diagnozie komputerowej, zdaje mi się że przepływomierz nie trzyma już parametrów. Jasne jest że na upale auto musi być słabsze skoro jest zasilane rozrzedzonym gorącym powietrzem, ale nie jakieś tam szarpania i aż tak wyraźny spadek mocy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » ndz lip 11, 2010 00:11

Im zimniejsze powietrze tym wiecej go wchodzi do cylindrow i jest lepsze przyspieszenie.
Tak samo mam w swoim aucie gdy jade wczesnym rankiem albo w nocy auto ciagnie jak wsciekłe a w samo poludnie gdy temperatura jak dzisiaj przekracza 30stopni to odczuwalny jest spadek mocy.



Awatar użytkownika
ozz
Adwokat Diabła
Adwokat Diabła
Posty: 489
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 20:01

Post autor: ozz » ndz lip 11, 2010 00:44

psilos1, wiesz, teraz mamy w kraju takie miesięczne amplitudy temperatur że jadąc na urlop nad morze nie wiadomo czy brac zimne piwko i klapki czy kurtke więc łatwiej zauważyc po aucie różnice jak pracuje w tak extremalnych warunkach.
w grecji jest stabilna temperatura. byłem wiele razy w tym pięknym kraju :]

Paweł Marek, no właśnie auto pojedzie na diagnozę bo tak dalej byc nie może. koszty wymiany przepływomierza są do wytrzymania?

michal27, dzięki za odp. Generalnie najbardziej ze wszystkich parametrów odczuwalny jest właśnie zdecydowany ubytek mocy a co za tym idzie większe ciśnięcie gazu żeby auto jechało jak powinno i większe spalanie.

Dzięki Panowie :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz lip 11, 2010 00:45 przez ozz, łącznie zmieniany 1 raz.


moje mk4: viewtopic.php?f=89&t=171598&hilit=ozz" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 105 gości