Strona 1 z 1
					
				elektryczne szyby
				: ndz maja 23, 2010 19:35
				autor: karol2010
				mam problem z jedna z szyb podnosi sie gdzies na 3/4 okna i opada spowrotem w dol a jak zamykam pulsacyjnie to sie zamknie jak to wyregulowac zeby zamykalo sie dobrze???
			 
			
					
				
				: ndz maja 23, 2010 20:11
				autor: fneo
				Witam.A u mnie w Golfie 3.Najpierw przestała chodzić szyba od strony kierowcy,tylko słychać kliknięcie przekaźnika,a niedawno i od strony pasażera nie działa.Słychać tylko takie jakieś brzęczenie czy coś takiego.Może ktoś podpowie jak zdjąć ten mechanizm podnoszenia,żeby go przesmarować-sprawdzić?Albo bez wymontowania jakoś naprawić.Tapicerkę zdejmowałem ale nie zauważyłem uszkodzeń.??
			 
			
					
				
				: ndz maja 23, 2010 21:26
				autor: calbaleth
				Sam mechanizm bardzo często się psuje na łączeniu linki oraz elementów mocowania szyby. Jeśli cyka bądź dziwnie pracuje to może nie być masy. U mnie tak było. W pierwszej kolejności sprawdź wiązki bo pod wpływem lat się przecierają te kabla i może nie być przewodzenia. Otwórz drzwi i zdejmij ta osłonę gumową między drzwiami a karoserią auta i zobacz w jakim stanie jest okablowanie. Dobrze też jest prysnąć w kostki jakimś środkiem bo z biegiem czasu łączenia mogą śniedzieć i to tez może być przyczyna.
			 
			
					
				
				: ndz maja 23, 2010 22:41
				autor: jeta2003
				Witam a jak mam dziwny probilem. Kupilem mk3 ma odstrony kierowcy wyciągniety system el szyby przestal dzialas poprzedniemu kierowcy a w raz z nim szyber, z drugiej strony szybka smiga bez problemu. Jak mozna sprawdzic ten system jak mam caly wymontowany??    Druga sprawa to jak wlanczam swiatla to w drzwiach i w szyber dachu slychac taki dzwiej jakby jakies zwarcie bylo czy cos w tym stylu chwile to slychac a jak krece pokretlem od podswietlema zegarow to takze takie cos slychac.... czy moglo to byc ze wlacznik zrobil jakies zwarcie i przestala przez to szyba i szyber dzialac?????
			 
			
					
				
				: ndz maja 23, 2010 22:45
				autor: Paweł Marek
				karol2010, najpierw dokonaj tzw programowania szyby - szukajka podda szczegóły. Jeśli nie pomoże to oznacza że szyba ma za duże opory: krzywo ustawiona i idzie skoksem w prowadnicach, albo linkę ma zwikłaną na bębnie - w każdym razie jeśli programowanie nie pomoże to usterka jest mechaniczna
			 
			
					
				
				: pn maja 24, 2010 09:59
				autor: fneo
				Prawe drzwi naprawiłem sam.Na fotce usterka.Dzięki za poradę.Czeka mnie jeszcze naprawa lewych.Czy można rozebrać i potem dobrze złożyć sam silniczek od podnoszenia?I jak nasmarować te prowadnice.Może ma ktoś dokumentacje zdjęciową?
 
na fotce wyraźnie widać przerwany brązowy kabel.
 
			 
			
					
				
				: pn maja 24, 2010 10:14
				autor: Lukasz_mk2
				fneo, tam zbytnio nie ma co smarować trzeba poprostu ustawić dobrze szybę w prowadnicach i wszystko będzie dobrze śmigać. Sprawdzić możesz jedynie stan linek, często przeskakują na bębenkach koło silniczka i blokują otwieranie/zamykanie. Tylko jak będziesz odkręcał silniczek od prowadnicy to bądź strasznie ostrożny i uważaj żeby linka ci nie wyskoczyła z miejsca w którym obecnie jest bo strasznie trudno ją z powrotem wsadzić.
			 
			
					
				
				: pn maja 24, 2010 10:21
				autor: wolfzan
				Ja mam ten sam problem, ponieważ założyłem zamiennik z allegro i czasami się cofa więc trzeba właśnie pulsacyjnie podnosić. Kwestia odpowiedniego ustawienia szyby i wszystko powinno być ok.
			 
			
					
				
				: pn maja 24, 2010 10:52
				autor: Mavrick
				mam problem z jedna z szyb podnosi sie gdzies na 3/4 okna i opada spowrotem w dol a jak zamykam pulsacyjnie to sie zamknie jak to wyregulowac zeby zamykalo sie dobrze???
Szyba napotyka opor. Musisz zdjac boczek i ustawic szybe w prowadnicach.
 
			 
			
					
				
				: wt maja 25, 2010 08:30
				autor: fneo
				A co to te  tzw programowania szyby?Bo nigdy wcześniej się nie spotkałem z takim sformułowaniem?I ta szukajka?Ja tam wcześniej nic nie kombinowałem przy szybie.czy jest możliwość,aby sama zmieniła sobie właściwy tor?
Dzięki za odpowiedzi.Jak coś to przy naprawie stworze dokumentacje zdjęciową i zamieszczę na forum.

 
			 
			
					
				
				: wt maja 25, 2010 09:34
				autor: Paweł Marek
				moduły nowszych szyb ucza się gdzie jest koniec ruchu szyby. Wykreć wtyk z slupka albo odłącz akumulator, podepnij po paru mnutach na powrót, następnie wykonaj kilka pełnych zamknięć i otwarć trzymając po skończeniu ruchu szyby włącznik jescze wciśnięty przez 2 sekundy - ot całe programowanie. Z tym że przy silniku 2E możesz miec jeszcze starsz moduły których się nie programuje, nie wiemco masz więc spróbuj. Szukajka to wyszukiwarka - okienko na dole strony, są to google wstępnie nakierowane na forum.