Strona 1 z 1

Odma mk3

: pn sty 09, 2006 13:03
autor: maro
Witam. Dzisiaj rano moj mk3 1.4 mial bardzo duze problemy z zapaleniem ale w koncu sie udalo, strasznie zmulony byl na niskich obrotach na lpg, po przejechaniu ok 20 km zauwazylem po zaparkowaniu ze pod autem jest plama oleju, otworzylem maske i okazalo sie ze wali z bagnetu, wiec sprawdzilem odpowietrzenie, cala rurka byla zatkana (lod) wiec przeczyscilem i jest oki, czy zatkane odpowietrzenie moze byc powodem duzego spalania, bo od pewnego czasu auto pali 13,5 litra benzyny na 100 km a gazu ok 14 litrow. Dzieki

: pn sty 09, 2006 13:34
autor: greg
słuchaj dopiero co było o tym niedpuść nigdy więcej do zapchania odmy
sprawdź stan oleju tj poziom

[ Dodano: Pon Sty 09, 2006 12:34 pm ]
a i skoro odma zapchana to jeździsz na krótkich odległościach to i więcej pali czy akurat tyle - nie wiem

: pn sty 09, 2006 14:08
autor: greg
jeżeli miałeś za niski poziom oleju - tak! co do tego czy nie drożna odma powoduje zwiększone zużycie paliwa - nie wiem i nie wiem czy ktoś robił testy

: śr sty 11, 2006 14:30
autor: kkasper
A jak wyczyścić odmę i gdzie się ona znajduje???

Sorry może głupie pytanie ale nie miałem z tym nigdy do czynienia

: śr sty 11, 2006 16:27
autor: greg
Ponieważ nie znam twojego silnika - nie miałem z nim do czynienia to wyjaśnie jak znajdziesz - filtr powietrza najczęściej połączony jest z kolektorem ssącym rurą do której dołączony jest wąż lub węże właśnie idące od odmy. PO wężach dojdziesz - u mni enp (diesel) jest na osłonie klawiatury + patrząc z przodu na prawo od filtra oleju.

: śr sty 11, 2006 19:09
autor: kkasper
A jakie to są węże gumowe czy takie miękkie jakby plecione. Z kolektora wychodzi mi taki pleciony i połączony jest z taką cienką białą rurką, która połączona jest z filtrem powietrza.

: śr sty 11, 2006 19:32
autor: greg
miękki pleciony służy do podgrzewania powietrza jak jest zimny silnik - z odmy są gumowe a u mnie 1 jest z tworzywa a drugi gumowy