Denerwujący i nie wyjaśniony problem z olejem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Denerwujący i nie wyjaśniony problem z olejem

Post autor: tauka » wt sty 03, 2006 14:56

Zrobiłem ostatnio samochodzik. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą pompę wodną (juz mam trzecią i dalej piszczy) uszczelniacze na zaworach, i od tego czasu zaczęło mi wywalac olej przez bagnet. Ale dzieje się to jak jeżdżę bardziej agresywnie. Przy takiej emerytalnej jeździe jest spoczes. Co to może być?? Jak już pisałem poniżej cisnienie jest OK (ok 10-11). Tylko, że w ruże od przepłuwomierza, do odmy pojawia się benzynka i delikatnie oleju... Zapchana odma??
Ostatnio zmieniony śr sty 04, 2006 23:23 przez tauka, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt sty 03, 2006 15:02

TAUKA zrobiło ci sie to samo co mi jak wracałem z rajchu - szwagier przecholował i cisnął przez około 200 km prawie 150km/h:) a to co sie stało to nic innego jak na 99% przytkana odma i bagnet masz lużny. Dlatego wywaliło.Jak sie zapchało odpowietrzenie to którędyś musiało pójść.


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt sty 03, 2006 15:08

hanti pisze:TAUKA zrobiło ci sie to samo co mi jak wracałem z rajchu - szwagier przecholował i cisnął przez około 200 km prawie 150km/hSmile a to co sie stało to nic innego jak na 99% przytkana odma i bagnet masz lużny. Dlatego wywaliło.Jak sie zapchało odpowietrzenie to którędyś musiało pójść.

No ale odme ostatnio czysciłem benzynką i nie było problemów z drożnością. z kolei był teraz kolega i stwierdził , że to moga byc pierścienie. A wcześniej nie wyrzucało , bo pod głowica ciśnienie spieprzało. A teraz jak uszczelniłem, to ciśnienie przy wyższych obrotach idzie w miskę i wywala bagnetem. jest to możliwe??


Obrazek

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 03, 2006 15:37

albo znowu sie przytkala odma albo pierscienie juz zurzyte albo uszczelka pog glowica padla widzocznie zle zalozyles albo zle dokreciles albo byla kiepskiej jakosci

zmierz kompresje i sprawdz czy filtr powietrza tez jest w oleju

jak kopresja ok to pierscienie ok
a jesli filtr mokry to odma grozna czyli wtedy uszczela

stawiam na uszczelke, bo pewnie glowicy nie planowales i skreciles na starych srobach

i jakiej firmy kupiles ta uszczelke ja uznaje tylko erling'a


pozdrawiam

:bajer:



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt sty 03, 2006 16:03

Bondas pisze:mierz kompresje i sprawdz czy filtr powietrza tez jest w oleju

kompresję zaraz bede mierzył a filtr suchy, znaczy nie ma w nim oleju.
Bondas pisze:bo pewnie glowicy nie planowales i skreciles na starych srobach
A tu cię zaskoczę, bo była planowana, i szpilki też nowe kupiłem. A uszczelka była Gatesa.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 03, 2006 16:39

Skora tak się stało po wymianie uszczelniaczy, to pewnie coś nie tak albo marne załozyłeś i koło nich kompresja ucieka


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt sty 03, 2006 17:10

a jeszcze jedno silnik 1.3 NZ jest bardzo mało odporny na zamarzanie odmy - jest to model wzorcowy


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » śr sty 04, 2006 23:32

No i pomierzyłem ciśnienie na cylindrach. Jest od 10 - 11. No i jeszcze zauważyłem dzisiaj przy okazji ściągania filtra powietrza, że w rurce, która idzie od tej rury przepływomierz - przepustnica do tego baniaka (odmy) jest benzynka. Czy to normalne?? Proszę was pomóżcie mi z tym olejem wywalajacym z bagnetu bo mnie szlag trafi


Obrazek

ksorzel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: sob maja 21, 2005 13:53
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Kontakt:

Post autor: ksorzel » śr sty 04, 2006 23:59

nie lepiej od razu jechac do mechanika ale jakiegos konkretnego bo tak samemu to nie wiem czy dasz rade rozkminic co sie dzieje i czemu no chyba ze ambitny z ciebie typ to walcz...
pozdro



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » czw sty 05, 2006 00:03

ksorzel pisze:nie lepiej od razu jechac do mechanika ale jakiegos konkretnego bo tak samemu to nie wiem czy dasz rade rozkminic
To ze wszystkim tak można. Ale po to na forum jest chyba dział techniczny, żeby uzyskać jakiąś drobna pomoc. A pozatym, to mam jako takie pojecie o mechanice i o autach VW. Tylko z czymś takim się nie spotkałem. Podobnie jak mój ojciec, który od dawien dawna VW naprawia. Jeżeli sam sobie nie poradzę, to oczywiście że pojadę do mechanika, ale najpierw wole popróbować sam.


Obrazek

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw sty 05, 2006 12:17

Sory że się wtrącamale chyba wszystkie możliwości już poszły.Mam pytanie retoryczne czy przypadkiem tej rurki zagłęboko ktoś niewsadził ? A może masz za wysoki poziom oleju i dlatego Ci wywala bo jak kompresja idzie w miskę to dmucha spalinami ale nigdy nie pluje olejem.Możliwe że jest to co myslę no i przy ostrej jeżdzie olej Ci się buja w misce i na moment przysłoni Ci rurkę i wtedy może tak być.Sprawdż to i dalej pomyślimy bo to ciekawe.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » czw sty 05, 2006 12:37

wszystko wskazuje na zapchana odme- zwlaszcza te siateczki do oddzielania oleju

skoro cisnienie 10-11 to piercienie ok

uszczelniaczami sie tak nie stanie wiec tez ok

a moze poprostu badnet za luzno wie wklada bo wytary i sam wysuwa sie na dolach i od malym cicnieniek ktore tam zawsze jest --- jak mocno dmucha jak wyjmiesz bagnet???


pozdrawiam



Cobra
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: wt gru 28, 2004 19:53
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Cobra » czw sty 05, 2006 16:35

No własnie ma dmuchac jak sie wyjmie bagnet czy nie???Mi trozke dmucha amialem wymieniane pierscienie uszczelniacze uszczelke pod głowicai tez ostatnio rpobuje dojsc co z olejem



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw sty 05, 2006 18:35

Cobra dmucha zawsze tylko czasami spalinami to oznacza pierścienie.Dmucha dlatego że tam pedzą jak szalone tłoki no i tym samym zmienia sie ciśnienie w komorze korbowej .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości