Strona 1 z 1

Wymieniać płyn do wspomagania czy nie wymieniać?

: czw lut 18, 2010 23:17
autor: henio8
Poziom płynu jest u mnie ok, ale samochód ma już 15 lat, jak kręce kierownicą na postoju to słychać lekkie buczenie. Wymienić płyn do wspomagania czy nie? Niby wg VW nie trzeba wymieniać, ale jak uważacie? Ma ktoś z tym jakieś przygody, że np. wymienił i mu lepiej działa wspomaganie? Org. płyn w ASO kosztuje 38 zł za litr, a wchodzi 0,9 l. Tzn. ten co lany fabrycznie został wycofany w 2006, teraz jest jakiś inny zamiast niego.

: czw lut 18, 2010 23:30
autor: grandi
Wiadomo olej się starzeje , wymień jak masz czerwony to lej czerwony-minerał jak masz zielony to zalej zielonym - polsynetyk , wymień też pasek . Ja tam zalałem Hipot za 13 zł i śmiga

Re: Wymieniać płyn do wspomagania czy nie wymieniać?

: czw lut 18, 2010 23:32
autor: Haki
henio8 pisze:Poziom płynu jest u mnie ok, ale samochód ma już 15 lat, jak kręce kierownicą na postoju to słychać lekkie buczenie. Wymienić płyn do wspomagania czy nie? Niby wg VW nie trzeba wymieniać, ale jak uważacie? Ma ktoś z tym jakieś przygody, że np. wymienił i mu lepiej działa wspomaganie? Org. płyn w ASO kosztuje 38 zł za litr, a wchodzi 0,9 l. Tzn. ten co lany wabrycznie został wycofany w 2006, teraz jest jakiś inny zamiast niego.
Buczy bo może pompa już nie wyrabia .. a tak poważnie - to VW też nie przewiduje np wymiany oleju w skrzynce przekładniowej .. a wielu kolegów wymieniło i potwierdzili to lepszym wchodzeniem biegów - zwłaszcza w zimie.
Myślę ,że koszt nie jest na tyle duży - by nie zaryzykować wymiany .. a jak wiadomo każda materia z czasem traci swoje właściwości.. czy to smarne czy inne... :bigok:

: czw lut 18, 2010 23:33
autor: ordy
henio8, płyn powinieneś wymienić, bo ten stary stracił napewno już swoje właściwości hydrauliczne, napewno też zawiera wodę w sobie.
Do tych pomp zaleca się płyn Febi zielony mineralny o numerze 6162.
Tylko przy wymianie wypłucz dobrze stary płyn, najlepiej zapal na kilka sekund auto z odkręconym przewodem od pompy, to będziesz miał pewność że prawie cały olej wypłynie ci z maglownicy (przekładni kierowniczej)

: czw lut 18, 2010 23:35
autor: bongo
grandi pisze:jak masz czerwony to lej czerwony-minerał
grandi pisze:jak masz zielony to zalej zielonym - polsynetyk
ordy pisze:Do tych pomp zaleca się płyn Febi zielony mineralny
To jak w końcu z tymi olejami? :bajer:

: czw lut 18, 2010 23:38
autor: Haki
bongo pisze:
grandi pisze:jak masz czerwony to lej czerwony-minerał
grandi pisze:jak masz zielony to zalej zielonym - polsynetyk
ordy pisze:Do tych pomp zaleca się płyn Febi zielony mineralny
To jak w końcu z tymi olejami? :bajer:
Bongo nic innego jak lać ORI - nawet jak nie ma już w sprzedaży bo wycofany - to odpowiednik o takich parametrach. Myślę ,że FEBI - mineral jest jak najbardziej ok do tych pomp. :pub:

: czw lut 18, 2010 23:41
autor: bongo
Haki, A do mkIV?
Ostatnio sprawdzałem to mam taki czerwonawy,taki ma być?

: czw lut 18, 2010 23:41
autor: ordy
bongo, czerwony spotykany jest dość rzadko (trzeba sprawdzić kolor-nabrać w strzykawkę, wtedy korek też powinien być koloru czerwonego)
Najczęsciej jednak bywa zielony, tylko minerał to tej generacji pomp.

: czw lut 18, 2010 23:45
autor: grandi
To tak że ja w końcu sam się przjechałem bo wzyscy pisali orgynalny do vw to Febi a g.. prawda , ponoć było tak że jak miałeś korek zielony to był olej półsynetyczny jak miałeś korek czarny lub czerwony tak jak w mk II to był mineralny .Wszyscy pisali zalej Febi to zalałem i po jakimś czasie poziom płynu spadał mi poniżej minimum i dalej nie ubywało ale z zcasem spadł tak że pompa zaczeła chrobolić bo oleju nie miała dostarczająco , poleciałem do sklepu kupiłem minerał Hipol do wspomagania zalałem trzyma poziom nic nie ubywa , sądzę że chodzi o cząsteczki morekularne przekładnie starszego typu nie są przystosowane do półsytetyka . Moja rada był czerwony lej czerwony był zielony lej zielony

: pt lut 19, 2010 00:13
autor: Paweł Marek
Niektórzy mieszają.
Korek do koloru płynu niema nic
zielony febi M 6162 jest minerałem i do wspomagań w starszych mk2 i mk3 jest idealny, i wchodzi go 0.8 litra. Uważam że jest bezpieczniejszy od czerwonych syntetyków przeznaczonych również do skrzyń automatycznych.
ale niech każdy leje po uważaniu

: pt lut 19, 2010 00:18
autor: Haki
bongo pisze:Haki, A do mkIV?
Ostatnio sprawdzałem to mam taki czerwonawy,taki ma być?
Hmm masz nowsze AUTKO :chytry: u mnie zieleń kolego pod korkiem ...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 akurat temat wskoczył :bigok: