Strona 1 z 1
Sprzęgło do silnika 2.3v5
: czw gru 31, 2009 11:49
autor: BLast
Mam pytanie. Czy ma ktoś dojście do tanich

części do VW Golfa. Potrzebuje sprzęgła do silnika 2.3 V5. Ale mam jeszcze pytanie czy w takim silniku jest koło dwu masowe? Bo już sam nie wiem kogo słuchać, co fachowiec to większa łajza. Dlatego proszę o radę, co mam kupić żeby sprzęgło było kompletne i chodziło tak jak powinno, bo niestety zaczęło się ślizgać. Chyba chodzi o sprzęgło bo niby biegi wchodzą normalnie płynnie, ale czasami jak dodaje gwałtownie gazu w przedziale obrotów od ok 2000 do 3000 to wskazówka obrotomierza idzie do góry, a samochód nie jedzie, dopiero po chwili przyśpiesza, a jak powoli dodaje gazu to idzie ładnie, na wyższych obrotach ten efekt jest prawie nie odczuwalny, więc tak mi się wydaje, że chodzi o sprzęgło ale mogę się mylić. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
: czw gru 31, 2009 13:28
autor: Haki
Sprzęgło sprzęgłem - ale może wystarczy jego regulacja- ewentualnie wymiana łożyska oporowego.
http://www.czesci24.pl/szczegoly/231585 ... _zamachowe więc na 100% masz dwu-masa u siebie.
: czw gru 31, 2009 16:04
autor: italiano_83
BLast pisze:Mam pytanie. Czy ma ktoś dojście do tanich

części do VW Golfa. Potrzebuje sprzęgła do silnika 2.3 V5. Ale mam jeszcze pytanie czy w takim silniku jest koło dwu masowe? Bo już sam nie wiem kogo słuchać, co fachowiec to większa łajza. Dlatego proszę o radę, co mam kupić żeby sprzęgło było kompletne i chodziło tak jak powinno, bo niestety zaczęło się ślizgać. Chyba chodzi o sprzęgło bo niby biegi wchodzą normalnie płynnie, ale czasami jak dodaje gwałtownie gazu w przedziale obrotów od ok 2000 do 3000 to wskazówka obrotomierza idzie do góry, a samochód nie jedzie, dopiero po chwili przyśpiesza, a jak powoli dodaje gazu to idzie ładnie, na wyższych obrotach ten efekt jest prawie nie odczuwalny, więc tak mi się wydaje, że chodzi o sprzęgło ale mogę się mylić. Z góry dzięki za pomoc.
Z opisu wynika, że masz upalone sprzęgło, skoro podczas gwałtownego przyspieszania obroty rosną a samochód nie przyspiesza... Jeśli masz dwumasowe koło zamachowe i jest ono "zdrowe" to nie ma sensu go wymienić... wystarczy zestaw .. tarcza docisk łożysko
Haki pisze:ale może wystarczy jego regulacja
...
jak ma upalone sprzęgło to nic nie wyreguluje

: czw gru 31, 2009 16:12
autor: wojtas46
Mechanicy polecaja wymieniac kompletne sprzęgło + dwumas bo bez dwumasu podobno wytrzymuje tylko kilka tysi. Ale czy to prawda trudno powiedziec , zależy w jakim stanie jest dwumas
Re: Sprzęgło do silnika 2.3v5
: czw gru 31, 2009 16:31
autor: Borys
BLast pisze:Mam pytanie. Czy ma ktoś dojście do tanich

części do VW Golfa. Potrzebuje sprzęgła do silnika 2.3 V5. Ale mam jeszcze pytanie czy w takim silniku jest koło dwu masowe? Bo już sam nie wiem kogo słuchać, co fachowiec to większa łajza. Dlatego proszę o radę, co mam kupić żeby sprzęgło było kompletne i chodziło tak jak powinno, bo niestety zaczęło się ślizgać. Chyba chodzi o sprzęgło bo niby biegi wchodzą normalnie płynnie, ale czasami jak dodaje gwałtownie gazu w przedziale obrotów od ok 2000 do 3000 to wskazówka obrotomierza idzie do góry, a samochód nie jedzie, dopiero po chwili przyśpiesza, a jak powoli dodaje gazu to idzie ładnie, na wyższych obrotach ten efekt jest prawie nie odczuwalny, więc tak mi się wydaje, że chodzi o sprzęgło ale mogę się mylić. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
wstaw koło zmachowe od VR6 12v starego do tego nowe sprzegło od vr6 12v i raz na zawsze problem zniknie
: pt sty 01, 2010 11:02
autor: BLast
Hm to czy dwumas jest do roboty też to okaże się dopiero po rozebraniu samochodu, wiadomo, że fajnie by było go też wymienić ale jest on pierońsko drogi, więc jak nie będzie potrzeby to nie będę pewnie go wymieniał, a jak niestety będzie trzeba też koniecznie go zrobić to wymienię bo innej rady nie będzie. Rozumiem, że też niema się co bawić w używane części bo to się chyba mija z celem i tylko i wyłącznie nowe...
: pt sty 01, 2010 13:23
autor: Haki
BLast pisze:Hm to czy dwumas jest do roboty też to okaże się dopiero po rozebraniu samochodu, wiadomo, że fajnie by było go też wymienić ale jest on pierońsko drogi, więc jak nie będzie potrzeby to nie będę pewnie go wymieniał, a jak niestety będzie trzeba też koniecznie go zrobić to wymienię bo innej rady nie będzie. Rozumiem, że też niema się co bawić w używane części bo to się chyba mija z celem i tylko i wyłącznie nowe...
Zrób tak jak napisał kolega
Borys i zapomnisz o sprzęgle w aucie.
W używki nie baw się i nie myśl nawet - bo za jakiś czas problem odezwie się ponownie.
: pt sty 01, 2010 15:53
autor: BLast
Haki pisze:BLast pisze:Hm to czy dwumas jest do roboty też to okaże się dopiero po rozebraniu samochodu, wiadomo, że fajnie by było go też wymienić ale jest on pierońsko drogi, więc jak nie będzie potrzeby to nie będę pewnie go wymieniał, a jak niestety będzie trzeba też koniecznie go zrobić to wymienię bo innej rady nie będzie. Rozumiem, że też niema się co bawić w używane części bo to się chyba mija z celem i tylko i wyłącznie nowe...
Zrób tak jak napisał kolega
Borys i zapomnisz o sprzęgle w aucie.
W używki nie baw się i nie myśl nawet - bo za jakiś czas problem odezwie się ponownie.
Hm, ale to pewnie drogo wyjdzie, jak to części od VR6 ? Czy się mylę?
: pt sty 01, 2010 18:53
autor: Haki
BLast pisze:Haki pisze:BLast pisze:Hm to czy dwumas jest do roboty też to okaże się dopiero po rozebraniu samochodu, wiadomo, że fajnie by było go też wymienić ale jest on pierońsko drogi, więc jak nie będzie potrzeby to nie będę pewnie go wymieniał, a jak niestety będzie trzeba też koniecznie go zrobić to wymienię bo innej rady nie będzie. Rozumiem, że też niema się co bawić w używane części bo to się chyba mija z celem i tylko i wyłącznie nowe...
Zrób tak jak napisał kolega
Borys i zapomnisz o sprzęgle w aucie.
W używki nie baw się i nie myśl nawet - bo za jakiś czas problem odezwie się ponownie.
Hm, ale to pewnie drogo wyjdzie, jak to części od VR6 ? Czy się mylę?
Taniej jak za dwu masa - bo będziesz miał normalne sprzęgło to raz - tańsze i trwalsze.
: pt sty 01, 2010 18:57
autor: daniel1d
BLast,
A jaką masz średnice tarczy?
Jak chcesz nowe i taniej niż w aso to zajrzyj tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=257194
: ndz sty 03, 2010 10:13
autor: BLast
Podobno mam dokładnie 219mm, bynajmniej po symbolu silnika AGZ tam mi gościu powiedział w serwisie VW, bo go zapytałem o to jaka jest średnica bo nie wiem czy jest 220 czy 230, więc wychodzi na to, że 220mm, chociaż nie wiem czy mu "wierzyć" bo jakiś nie gramotny był ten koleś, "fachowiec"
Czyli mówicie, że najlepiej będzie założyć to koło zamachowe od MK3 VR6 12v i od tego samego modelu nowe sprzęgło i żeby już nie bawić się w dwu mas i sprzęgło oryginalnie dedykowane do tego mojego silnika?
: ndz sty 03, 2010 10:30
autor: Borys
BLast pisze:Czyli mówicie, że najlepiej będzie założyć to koło zamachowe od MK3 VR6 12v i od tego samego modelu nowe sprzęgło i żeby już nie bawić się w dwu mas i sprzęgło oryginalnie dedykowane do tego mojego silnika?
dokladnie to co ci napisałem w pierwszym poscie,