Akumulator i ładowanie
: pt gru 18, 2009 19:17
Mam pytanko! Jakie powinno być napięcie na klemach akumulatora podczas pracującego silnika? Dodam że u mnie jak sprawdzam to multimetr pokazuje 22-23V Co moze być przyczyną? Prosze o pomoc!!!
Bogdan_Banasins pisze:Dodam że u mnie jak sprawdzam to multimetr pokazuje 22-23V Co moze być przyczyną? Prosze o pomoc!!!
jakby był zły zakres to napięcie byłoby 2.2-2.3V ?? chyba jednak dobrze ustawił.agrala pisze:zle ustwiles miernik
Zastanawiam się tylko czy jak wymieni to właśnie wtedy nie zaczną się dziać cyrki bo podzespoły otrzymywały ciągłą, dużą dawkę napięcia. Na pewno skróciło to mocno ich żywotność i bądź gotowy na to że coś może się zacząć sypać.Qto pisze:póki jeszcze wszystko działa przy takim napięciu
Qto pisze:jakby był zły zakres to napięcie byłoby 2.2-2.3V ?? chyba jednak dobrze ustawił.
Bogdan_Banasins, wymień regulator póki jeszcze wszystko działa przy takim napięciu.
Ale pierdoły opowiadacieZastanawiam się tylko czy jak wymieni to właśnie wtedy nie zaczną się dziać cyrki bo podzespoły otrzymywały ciągłą, dużą dawkę napięcia. Na pewno skróciło to mocno ich żywotność i bądź gotowy na to że coś może się zacząć sypać.
U mnie ładowanie przy samym włączonym silniku to 14,1 a przy włączonym full nawiewie, światłach i radiu spada do 13,7 co mi się wydaje odrobinę za niskie...
czyli że co? autor tematu źle zmierzył czy zmyśla ??bongo pisze:Przy takim ładowaniu akumulator już dawno latałby za oknem
chyba malo w zyciu widzialesQto pisze:jakby był zły zakres to napięcie byłoby 2.2-2.3V ?? chyba jednak dobrze ustawił.agrala pisze:zle ustwiles miernik
Bogdan_Banasins, wymień regulator póki jeszcze wszystko działa przy takim napięciu.
Sprawdź czy nie masz na mierniku ustawionego pomiaru dla napięcia zmiennego (V~) zamiast dla napięcia stałego(V-)Bogdan_Banasins pisze:Mam pytanko! Jakie powinno być napięcie na klemach akumulatora podczas pracującego silnika? Dodam że u mnie jak sprawdzam to multimetr pokazuje 22-23V Co moze być przyczyną? Prosze o pomoc!!!
lub źle ustawiłeś. Na pewno mierzysz napięcie prądu stałego (DCV)? Ładownanie na wolnych obrotach przy włączonych wszelkich odbionikach (światła, stop, ogrzeanie szyby itp) w granichach 13,5-14,4V. Jeśli na wolnych obrotach będzie około 12,8V a po lekkim wzroście obrotów napięcie wzrośnie to tez jest OKBogdan_Banasins pisze:Moze multimetr do d....???