Głowica nie głowica, oto jest pytanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

eXeo

Głowica nie głowica, oto jest pytanie

Post autor: eXeo » czw gru 10, 2009 23:32

witam kolegow, mam taki problem z moim golfikiem 1.6 pn benzynka, mianowicie z dnia na dzien zaczal mi silniczek dziwnie smigac, mam takie objawy
- obnizona moc
- podczas jazdy jakby bylo slychac dodatkowe swiszczenie
- na bagnecie mam troszke smietanki, jednak na korku, pokrywie zaworow oraz klapce plastikowej walka nie ma oznak bialego nalotu
- swieci m isie co jkis czas kontrolka od plynu choc plynu jest tyle co potrzeba, a jesli ktos zapyta zy ubylo to nie wiem bo to praktycznie nie zauwazalne jak troszke zniknie
- i co chyba najwazniejsze GASNIE mi na wolnych obrotach na benzynie, a na gazie oki czyzy to zalewanie jedengo tloka?

oczywiscie podejrzewam uszczelke, wiec nastawiam sie na wymiane wiec prosilbym o instrukcje czym odkrecac i w jakiej kolejnosci :pub:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt gru 11, 2009 13:49

zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania.



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pt gru 11, 2009 14:30

Druga sprawa na odpalonym silniku odkręc korek od wlewu oleju i zobacz jak tam sie sprawy maja, podłoz reke i zobacz czy nie pluje olejem? Obstawiasz uszczelke, a widzisz gdzieś wycieki widoczne golym okiem? Ta maz oznacza płyn chłodniczy w oleju, wydaje sie być realne ze uszczelka go puszcza, warto zrobić wczesniej niz pozniej ... :grin: a cisnienie zbadałbym po wymianie uszczelki, a nie przed.. jesli to w 100% uszczelka oczywiscie, co sie rozumie samo przez się!
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 14:31 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt gru 11, 2009 17:26

@xExeo
Gaśnie na benzynie - możliwe że masz brudny gaźnik.
Słaby - nie pisałeś czy dotyczy to obu wariantów zasilania(benzyna - gaz).
Jeżeli tylko na gazie - jest to w jakiś sposób zrozumiałe gdyż ciśnienie gazu w butli obniża się wraz z temperaturą.Dogania się to zwiększeniem ilości gazu na głównym zaworku między parownikiem a gaźnikiem.Może też brać "lewe" powietrze między mieszalnikiem a gaźnikiem.
Uszczelka głowicy daje inne objawy a takich w Twoim poście nie znalazłem... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

eXeo

Post autor: eXeo » pt gru 11, 2009 18:44

na benzynie i na gazie takie same objawy, z tym ze na benzynie gasnie na wolnych obrotach a na gazie nie, zdjalem pokrywe zaworow i nie ma smietanki jak to bylo na bagnecie, ale nie wiem czy to moze od zimnego powietrza przy bagnecie, mam troszke mokrego z tylu bloku, jednak nie stwierdze czy to teraz czy jakies wczesniejsze,


czy znacie koledzy klucz jaki pasuje do tych srob od glowicy? spline nr?????



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt gru 11, 2009 19:03

spline 12


Obrazek

eXeo

Post autor: eXeo » pt gru 11, 2009 21:20

dzieki bo wlasnie nie wiedzialem czy 12 czy 14 bo widzialem nawet oki jakosc za 25 zeta i nie chialem brac w ciemno, dzieki bo nigdzie nie moglem tego doszukac sie,

[ Dodano: 13 Gru 2009 14:28 ]
wlasnie zdjalem glowice, wydaje sie oki, troche przytarlem ja papierkiem na mokro i jak dla mnie francja elegancja i mam pytanko czy planowac ja czy tez nie?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz gru 13, 2009 18:20

eXeo pisze:czy planowac ja czy tez nie
A chcesz zdejmować jezcze raz?



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » ndz gru 13, 2009 18:29

eXeo pisze:troche przytarlem ja papierkiem na mokro i jak dla mnie francja elegancja i mam pytanko czy planowac ja czy tez nie?
skoro "francja elegancja" to po co planowanie? Jesli jestes pewny ze jest ok to ok



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn gru 14, 2009 04:19

Nie sugeruj się tylko wyglądem.
Jeśli nie ma wżerów - to ok, tym lepiej, ale musi być płaska - nie powinno być niepłaskości ponad 1/10 mm - planowanie daje równą płaszczyznę dolegania do bloku.
I koniecznei załóż kpl. nowych śrub do głowicy, nie skręcaj na starych (sprawdzone, chociaż wielu powie "po co")


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

eXeo

Post autor: eXeo » śr gru 16, 2009 22:25

skrecone, zalorzona nowa uszczelka jednak nie bijcie bo powiem ze dalem stare sruby, troche sie naczytalem i z tego co mialem stycznosc to wiekszosc nowych badziewnych szpilek peka a troche kasy brak wiec wyczyscilem obejrzalem i skrecilem na stare szpilki, jutro odpalanie, zobaczymy jakie efekty, wzerow rys itp nie bylo wiec zostawilem planowanie moze na przyszlosc lub innemu wlascicielowi, zawsze to pare mm w zapasie, a dodam ze glowica nie byla przegrzana, bo nie katowalem go



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości