gaśnie, traci obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

andrzej55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 13, 2009 19:49
Lokalizacja: Orzełek

gaśnie, traci obroty

Post autor: andrzej55 » sob lis 21, 2009 12:43

Mam problem z obrotami silnika.Przy odpaleniu silnika ssanie działa.Gażnik mam Pierburg 2EE.Wystarczy że przygazuje traci obroty.Nieraz przy rozgrzanym silniku gdy wrzuce mu na luz zgaśnie.Odpale go ponownie obroty ma normalne.Sytuacja powtarza się często. :mk3:
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 23:01 przez andrzej55, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » sob lis 21, 2009 22:56

z tego co pamiętam jak miałem mk1 na gaźniku i jak był odpalony i silnik pracował na ssaniu bo ssanie załączało sie automatycznie TO PRZEGAZÓWKA W TRAKCIE PRACY NA SSANIU WYŁĄCZAŁA SSANIE WIEC WYDAJE MI SIE TO NORMALNE ŻE obroty spadają



.
andrzej55 pisze:Nieraz przy rozgrzanym silniku gdy wrzuce mu na luz zgaśnie.
czy tu mówisz o wrzuceniu na luz w trakcie jazdy ??jesli tak to ja zapytam czy w aucie jest gaz ??jesli tak to czy gaśnie na gazie ??czy na benzynie ??



andrzej55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 13, 2009 19:49
Lokalizacja: Orzełek

Post autor: andrzej55 » ndz lis 22, 2009 11:14

Cześć!Wystarczy że ruszę przy włączonym ssaniu ,wiadomo że żeby się rozpędzić trzeba zwiększyć prędkość.Prawdopodobnie mam zepsutą pompkę od przyśpieszacza zapłonu którego przewód idzie do serwa jest do niego zassysane.Czy przyczyną może być sąda lambda?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 22, 2009 11:28

tympy mechanik pisze:z tego co pamiętam jak miałem mk1 na gaźniku i jak był odpalony i silnik pracował na ssaniu bo ssanie załączało sie automatycznie TO PRZEGAZÓWKA W TRAKCIE PRACY NA SSANIU WYŁĄCZAŁA SSANIE WIEC WYDAJE MI SIE TO NORMALNE ŻE obroty spadają



.
andrzej55 pisze:Nieraz przy rozgrzanym silniku gdy wrzuce mu na luz zgaśnie.
czy tu mówisz o wrzuceniu na luz w trakcie jazdy ??jesli tak to ja zapytam czy w aucie jest gaz ??jesli tak to czy gaśnie na gazie ??czy na benzynie ??
nie widzę powiązania gaźnika MK1 z pierburgiem 2EE



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » ndz lis 22, 2009 14:30

ale ja nie powiedziałem że tak jest na pewno tylko że może jest tak samo jak było w mk1



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lis 22, 2009 14:34

tympy mechanik pisze:ale ja nie powiedziałem że tak jest na pewno tylko że może jest tak samo jak było w mk1
Proszę pisac na temat ,nie to co wiem ,ale co ma związek z danym problemem. :chytry:



andrzej55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 13, 2009 19:49
Lokalizacja: Orzełek

Post autor: andrzej55 » ndz lis 22, 2009 21:21

Mam golfa na gaz.Przy wrzuceniu gaśnie nieraz.Głównie chodzi mi co mam sprawdzić .Jak już pisałem główna przyczyna jest to że jak go odpale zimnego to chodzi na ssaniu.Wystarczy że rusze, czy to jest jest na gazie czy na bęzynie elektrozawór moim zdaniem się za bardzo cofa.A gdy się lekko rozgrzeje to obroty ma równe.Czy może sąda ma winę?Od czego mam zacząć sprawdzać przyczynę?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz lis 22, 2009 21:56

Gaźnik 2EE - najprawdopodobniej potencjometr położenia przepustnicy podaje zły sygnał i przepustnica jest domykana - jedynie wymiana.Znajduje się (patrząc z przodu) po lewej stronie u dołu gaźnika na osi przepustnicy.Najczęściej koloru białego.
Może też być nastawnik przepustnicy, za daleko cofa - z prawej w połowie wysokości dość duża puszka z dużą wtyczką. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » pn lis 23, 2009 00:21

oldstaszek pisze:Gaźnik 2EE - najprawdopodobniej potencjometr położenia przepustnicy podaje zły sygnał i przepustnica jest domykana - jedynie wymiana.Znajduje się (patrząc z przodu) po lewej stronie u dołu gaźnika na osi przepustnicy.Najczęściej koloru białego.
Może też być nastawnik przepustnicy, za daleko cofa - z prawej w połowie wysokości dość duża puszka z dużą wtyczką. :pub:
moze sie nastawnik za daleko cofac?? Bo z tego co wiem na swoim przykladzie bo mailem z nim juz problem to na malo sie cofa a wtedy obroty sa wysokie.
andrzej55 pisze:Cześć!Wystarczy że ruszę przy włączonym ssaniu ,wiadomo że żeby się rozpędzić trzeba zwiększyć prędkość.Prawdopodobnie mam zepsutą pompkę od przyśpieszacza zapłonu którego przewód idzie do serwa jest do niego zassysane.Czy przyczyną może być sąda lambda?
gdybyś miał coś z serwem to przy hamowaniu na luzie by ci trzesło autem przy dobrze ustawionych obrotach. A nawet mogł by ci zgasnąc przy nie ustawionych obrotach. Wiem to na swoim przykładzie.
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 00:23 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn lis 23, 2009 10:27

Nastawnik i potencjometr są ze sobą sprzężone poprzez sterownik(komp).
Za wysokie lub za niskie obroty należy rozpatrywać w rozumieniu zdania powyżej. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

andrzej55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 13, 2009 19:49
Lokalizacja: Orzełek

golf

Post autor: andrzej55 » pn gru 28, 2009 21:22

założyłem gaźnik od innego golfa i przy próbie odpalenia ssanie działało chwile i spadł z obrotów i musiałem trzymać noge na gazie ale odpalałem go gazie.Obiawy były takie same jak przy moijm gaźniku ale gdy odpalałem go na benzynie ssanie działa ale faluje minimalnie na obrotach.Gdy jadąc rzuce mu na luz ma podwyszone obroty ale gdy mu przygazuje obroty dostaje normalne.Może czasami być przyczyna czegoś innego?Czy pompka przy aparacie zapłonowym mam rozwaloną wembrame czy ma to coś wspólnego z obrotami i przyśpieszeniem



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn gru 28, 2009 21:33

Odpalanie na LPG - urządzenia gaźnika pracują zupełnie inaczej.Pozostaje tylko utrzymywanie biegu jałowego przez układ sterujący(mam na uwadze 2EE) i może to nie do końca współpracować z LPG.
Membrana podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu - dziurawa powoduje:
- zubożenie mieszanki gdyż idzie dodatkowe powietrze wprost w kolektor ssący i na biegu jałowym będzie miał prawo gasnąć.
- zero przyśpieszenia podciśnieniem - opóźniony zapłon a więc również spadek obrotów a także mułowaty i paliwożerny.
Wymienić OBOWIĄZKOWO - i od tego zacznij!Wszystko się ustabilizuje... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości