Strona 1 z 1

Montaż zarówek OSRAM Night Breaker

: ndz paź 11, 2009 11:45
autor: matirati666
Witam :bigok:

Chciałbym zapytać posiadaczy MK3, czy prawdą jest że aby zamontować sobie mocniejsze żarówki, w tym przypadku w/w OSRAM`y należy najpierw pokombinować coś przy kablach i wmontować przekaźniki do świateł. Bo gdzieś czytałem że pomimo montażu lepszych H4 nie będzie efektu lepszego a przy okazji za bardzo się obciąży lepszymi żarówkami kostkę od włącznika świateł i można ją usmażyć. Jak to wygląda w praktyce?


Dzięki za odpowiedź

: ndz paź 11, 2009 11:58
autor: Qto
matirati666 pisze:mocniejsze żarówki
co masz na myśli pisząc "mocniejsze", większa moc? Nie radzę stosować mocniejszych żarówek..poszukaj na forum dlaczego
matirati666 pisze:wmontować przekaźniki do świateł
raczej zamontować, jeżeli ich nie posiadasz
matirati666 pisze:Bo gdzieś czytałem że pomimo montażu lepszych H4 nie będzie efektu lepszego a przy okazji za bardzo się obciąży lepszymi żarówkami kostkę od włącznika świateł i można ją usmażyć.
Teraz piszesz o "lepszych" żarówkach, wcześniej o "mocniejszych"...
włącznik może się usmażyć jeżeli nie będziesz miał przekaźnika...tym bardziej przy mocniejszych żarówkach...efektu świecenia też nie będzie bez przekaźnika...
Dobre światła to dobre żarówki + przekaźniki

Re: Montaż zarówek OSRAM Night Breaker

: ndz paź 11, 2009 12:01
autor: Haki
matirati666 pisze:Witam :bigok:

Chciałbym zapytać posiadaczy MK3, czy prawdą jest że aby zamontować sobie mocniejsze żarówki, w tym przypadku w/w OSRAM`y należy najpierw pokombinować coś przy kablach i wmontować przekaźniki do świateł. Bo gdzieś czytałem że pomimo montażu lepszych H4 nie będzie efektu lepszego a przy okazji za bardzo się obciąży lepszymi żarówkami kostkę od włącznika świateł i można ją usmażyć. Jak to wygląda w praktyce?


Dzięki za odpowiedź
Te OSRAMY-- o których napisałeś wcale nie są mocniejsze watowo :bigok: mają tak samo 55/60W... ich lepsze świecenie bierze się z ich budowy - i gazu jakim są wypełnione przez co świecą mocniej ale i krócej od żaróweczek standardowych...

Nie musisz nic przerabiać. Swoją drogą nie ładuj się w tzw marketowy szajs i ichniejsze żarówy 100W itp :green_fuck: bo będziesz miał problem z lampami wewnątrz których będzie za duża temperatura...

: ndz paź 11, 2009 12:05
autor: matirati666
No może za dobrze się tam nie określiłem z tymi żarówami. Chodzi mi generalnie o to czy jak wsadzę te OSRAMY czy będzie lepszy efekt świecenia, czy będzie jaśniej niż na "zwykłych" H4 i czy do nich muszę zamontować przekaźnik?

: ndz paź 11, 2009 12:09
autor: Haki
matirati666 pisze:No może za dobrze się tam nie określiłem z tymi żarówami. Chodzi mi generalnie o to czy jak wsadzę te OSRAMY czy będzie lepszy efekt świecenia, czy będzie jaśniej niż na "zwykłych" H4 i czy do nich muszę zamontować przekaźnik?
Nie musisz nic montować by działały prawidłowo, bo są przystosowane pod standardową instalację w autach. Świecić będą na pewno jaśniej :bigok: ale i krócej.... a czemu tak jest to już doczytaj na Googlach :helm:

: ndz paź 11, 2009 12:14
autor: matirati666
aha ok dzięki za odpowiedź. A czemu zatem piszą np i na tym forum o montażu przekaźników w MK3 i wcześniejszych? Do standardowych żarówek żeby jaśniej świeciły czy jak? Sorki ze takie pytania ale z elektryki to mam dwóję:P

: ndz paź 11, 2009 12:29
autor: Haki
Jak napisał kolega Qto Teraz piszesz o "lepszych" żarówkach, wcześniej o "mocniejszych"...
włącznik może się usmażyć jeżeli nie będziesz miał przekaźnika...tym bardziej przy mocniejszych żarówkach...efektu świecenia też nie będzie bez przekaźnika...


Te osramy nie są mocniejsze Watowo ,, mają tak samo 55W więc działają jak najzwyklejszy zamiennik Twoich starych H4.

Przekaźnik owszem- trzeba montować ale do żarówek marketowych i nie tylko gdzie producent podaje magiczne :green_fuck: 100W. Jak już pisałem nie kupuj tego bo będziesz miał jazdę z odbłyśnikami w lampie, które zbyt wysoka temperatura uszkodzi.

Te osramy- świecące na biało- niebiesko itp -- to nic innego jak trochę inna budowa- mniejsza bańka ,, gaz ,którym jest najczęściej ksenon lub jego mieszanka i to chyba wszystko co powinieneś wiedzieć..

By cię uspokoić z tym przekaźnikiem-- powiem tak== miałem w Polo Coupe rok 93 owe Osramy i świeciły dotąd ,aż się same nie poprzepalały co w moim przypadku trwało 8 miesięcy-- więc dość długo :pub:

: ndz paź 11, 2009 13:34
autor: matirati666
Dzięki Wam wszystkim za pomoc. Temat już można zamknąć

: ndz paź 11, 2009 14:16
autor: Qto
matirati666 pisze:A czemu zatem piszą np i na tym forum o montażu przekaźników w MK3 i wcześniejszych?
Dlatego że nie było ich oryginalnie. Z czasem do żarówek dochodzi coraz mniejsze napięcie, przewody coraz starsze, co za tym idzie słabiej świecą. Poza tym cały prąd przepływa przez włącznik świateł, dlatego np w MK2 tak często przepalają się te włączniki.
Zakładanie przekaźnika nie jest obowiązkiem, ale jego montaż na pewno poprawi świecenie Twoich lamp i odciąży włącznik oraz oryginalną instalację świateł.

: ndz paź 11, 2009 21:11
autor: sHpAaKu
Haki pisze:Przekaźnik owszem- trzeba montować ale do żarówek marketowych i nie tylko gdzie producent podaje magiczne 100W.
Sprawa montażu przekaźników nie ma nic wspólnego z żarówkami.
Haki pisze:Te osramy- świecące na biało- niebiesko itp -- to nic innego jak trochę inna budowa- mniejsza bańka ,, gaz ,którym jest najczęściej ksenon lub jego mieszanka i to chyba wszystko co powinieneś wiedzieć..
Nie ksenon a Halogen ;P ale to powinieneś wiedzieć.