Niedziałający silniczek krokowy w Golfie III 1.6 ABU
: pt wrz 04, 2009 20:58
Witam. Prepraszam, jeżeli podobny temat już był na forum, ale ja nie potrafiłem takiego znaleźć.
Mam taki problem. W pewnym momencie podczas jazdy obroty wskoczyły mi na stałe na jakieś 3000-4000 obrotów na wysprzęglonym aucie. Po zatrzymaniu się, wyłączeniu auta i podniesieniu maski dostrzegłem, że silniczek krokowy jet maksymalnie wysunięty i odchyla przepustnicę co było powodem tych wysokich obrotów. Po ponownym odpaleniu auta silniczek nie zareagował i obroty nadal były bardzo wysokie. Zdjęcie klemy minusowej także nie pomogło. Wymontowałem silniczek i sprawdziłem za pomocą płaskiej baterii 4,5 Voltowej czy trzpień w silniczku się wysówa. Po zetknięciu baterią pinów 1 i 6 trzpień się chowa a po odwróceniu biegunów wysówa się. Przemyłem styki silniczka benzyną ekstrakcyjną ale po ponownym go założeniu do samochodu i zresetowaniu ECU nadal nie reguluje obrotów (nie reaguje na sygnał z ECU).
Czy jeżeli silniczek reaguje na prąd (chowa się/wysówa) to jest jakaś szansa na doprowadzenie go do stanu funkcjonalności?
Jak to zrobić?
Dodam, że tak jak napisałem w opisie silniczek krokowy jest oryginalny firmy Bosch 6 pinów, silnik MK3 1.6 ABU.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam taki problem. W pewnym momencie podczas jazdy obroty wskoczyły mi na stałe na jakieś 3000-4000 obrotów na wysprzęglonym aucie. Po zatrzymaniu się, wyłączeniu auta i podniesieniu maski dostrzegłem, że silniczek krokowy jet maksymalnie wysunięty i odchyla przepustnicę co było powodem tych wysokich obrotów. Po ponownym odpaleniu auta silniczek nie zareagował i obroty nadal były bardzo wysokie. Zdjęcie klemy minusowej także nie pomogło. Wymontowałem silniczek i sprawdziłem za pomocą płaskiej baterii 4,5 Voltowej czy trzpień w silniczku się wysówa. Po zetknięciu baterią pinów 1 i 6 trzpień się chowa a po odwróceniu biegunów wysówa się. Przemyłem styki silniczka benzyną ekstrakcyjną ale po ponownym go założeniu do samochodu i zresetowaniu ECU nadal nie reguluje obrotów (nie reaguje na sygnał z ECU).
Czy jeżeli silniczek reaguje na prąd (chowa się/wysówa) to jest jakaś szansa na doprowadzenie go do stanu funkcjonalności?
Jak to zrobić?
Dodam, że tak jak napisałem w opisie silniczek krokowy jest oryginalny firmy Bosch 6 pinów, silnik MK3 1.6 ABU.
Z góry dziękuję za odpowiedź.