Strona 1 z 2
Spalanie oleju - ponad 1,5L/1000km - 1.6 AKL
: wt sie 25, 2009 17:04
autor: ziomek1988
Witam, mam problem...od dłuższego czasu zmagam się z problemem spalania oleju. Początkowo robiło się również masło pod korkiem oleju tak więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą i dałem do splanowania głowicę. Po tym zabiegu z masłem jest ok jednak olej dalej ucieka...miałem powymieniane wszystkie możliwe uszczelki (tak stwierdził mechanik) i dalej jest problem...mówił że może są do wymiany pierścienie ale stwierdził, że to dużo roboty i dużo kosztuje...czy to prawda?? Czy po prostu nie chce mu się robił i ściemniał?? Mam silniczek 1,6AKL a więc 8V...
: wt sie 25, 2009 17:13
autor: -=ren=-
sprawdź kompresję na każdym cylindrze... porównaj wszystkie 4 wyniki ze sobą i z wartością książkową... wtedy na 100% będziesz wiedział czy to pierścienie czy nie...
[ Dodano: 25-08-09, 17:15 ]
ziomek1988 pisze:miałem powymieniane wszystkie możliwe uszczelki (tak stwierdził mechanik) i dalej jest problem
wszystkie uszczelki?? tzn które, może niech palcem pokaże... zostają uszczelnienia wału, miski olejowej - wyciek może powodować również nie dokręcony filtr oleju... sam zabiłem tak silnik właśnie...
: wt sie 25, 2009 17:15
autor: ziomek1988
A jak to sprawdzić :> Każdy mechanik ma taki sprzęt czy muszę podjechać do jakiegoś renomowanego?:)
Problem w tym że wycieku nie ma...mówił coś o uszczelce wydechu, pokrywy silnika, coś koło odmy powymieniał, uszczelkę pod korkiem oleju...dotatkowo wymieniłem świece i olej razem w filtrem
: wt sie 25, 2009 17:27
autor: -=ren=-
ziomek1988 pisze:Każdy mechanik ma taki sprzęt czy muszę podjechać do jakiegoś renomowanego?
większość ma nawet ty możesz sobie taki kupic na allegro.
nie masz żadnych wycieków na silniku?? a z rury wydechowej nie wali niebieski dym przy wyższysch obrotach?? a czy przy odpalaniu zimnego silnika nie kopci troszkę z rury a potem przestaje jak się rozgrzeje????
: wt sie 25, 2009 17:29
autor: ziomek1988
Niebieski dym walił przed planowaniem głowicy i wszystkimi wymianami...teraz może troszeczkę jak mu mocno przygazuje. Wycieku żadnego nie ma...suchutki silnik...mechanik wymienił mi olej na mineralny, stwierdził że on może gdzieś lekko przystopuje jakiś wyciek

: wt sie 25, 2009 21:05
autor: oldstaszek
Proste pytanie: a uszczelniacze zaworów wymieniał pan mechanik?
- zużycie oleju wskazuje na taki właśnie mankament.Dotyczy to przede wszystkim zaworów ssących!!!

Mogę przyjąć że w 9 przypadkach na 10(dotyczy benzynowców) - uszczelniacze zaworów są powodem.
: wt sie 25, 2009 23:05
autor: hauer
uszczelniacze trzonków zaworowych tak -ale czy 1,5l/1000km to tylko uszczelniacze?
proponowałbym jednak zrobić to badanie ciśnienia sprężania w cylindrach. sporo sie wyjaśni.
: śr sie 26, 2009 09:06
autor: Gregory11
U mnie bierze 0.5 litra oleju na 1000km;żadnych wycieków na silniku;wymieniłem uszczlniacze zaworowe-nic nie pomogło;zostaje jedna możliwośc-wymiana pierścieni tłokowych ,co w najbliższym czasie muszę zrobić....
U Ciebie może być to samo.......

: śr sie 26, 2009 09:17
autor: greg
Gregory11 pisze:zostaje jedna możliwośc-wymiana pierścieni zaworowych ,co w najbliższym czasie muszę zrobić....
przyczyną są pierścienie olejowe - ponieważ jest to wersja pierścieni składanych - pierścienie olejowe składają się z 3 elementów - które wg mnie to porażka - w swoim teraz z powodu rozwalenia 8 zaworów - miałem okazję zerknąć na pierścienie i przy okazji je wymienić - założyłem innego typu też od silnika vw ale 2-częściowe tj pierścień i sprężynka
[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 9:18 am ]
jak ktoś chce mogę dołączyć foto takich pierścieni
: śr sie 26, 2009 11:43
autor: Jazz_Blue
No to dołącz kolego

: pt sie 28, 2009 15:15
autor: ziomek1988
Jeśli okazałoby się, że przyczyną są pierścienie to ile będe musiał wybulić u mechanika? Tak mniej więcej...czy są to koszty bliżej 300-500 a może 1000zł.

: pt sie 28, 2009 15:57
autor: greg
: pt sie 28, 2009 18:14
autor: ziomek1988
No i ile może kosztować to cudo razem w wymianą?
: pt sie 28, 2009 18:39
autor: oldstaszek
Zanim będziesz rozbierał to postaraj się odpowiedzieć na pytania:
-czy dymi na niebiesko i w jakim momencie.
a)z rana po uruchomieniu przy czym po np.dwudniowym postoju - mocniej.
b)ujęcie gazu/hamowanie silnikiem i po dodaniu dymi...
c)brak reguły
d)nie dymi
Od siebie mogę dodać - zżerał ok.6ltr/10kkm na 15W-40.Po wymianie uszczelek zaworów - praktycznie zero.Przeszedłem na 10W-40 podbiera ok.200gram/10kkm.
Przejdę na 5W-40 i zobaczę co dalej.
Jest tylko jedno "ale" w tym wszystkim i aby mnie nie posądzano o kryptoreklamę - pozostaje prive.
Zanim rozbierzesz...
