Strona 1 z 1

Wymiana osłony przegubu zewnętrznego

: czw sie 20, 2009 13:16
autor: piotrekgal
witam, troche czytalem tutaj o wymianie oslon przegubow ale jakos niedosadnie, sluchajcie powiedzcie mi najlepiej na obrazkach co po kolei musze zdemontowac, tak aby potem moc sie dostac do tej oslony i ją zdjac ( tak zeby potem np geometrii nie ustawiac ;) ), dosc pilne :)

: czw sie 20, 2009 13:38
autor: dziejo
rozumiem ze do FAQ zaglądałes
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=215319

: czw sie 20, 2009 13:52
autor: miś fazi
najpierw na stojącym samochodzie popuść nakrętkę w środku koła , to jest nakrętka 30 , potrzebny jest naprawdę dobry klucz bo nakrętka jest bardzo silnie zakręcona , i dla tego popuszcza się ją jak auto stoi na kołach , jak ją popuścisz to podnieś z tej strony samochód , odkręć koło i odkręć tą nakrętkę , potem odkręć śrubę blokującą sworzeń wahacza , i wybij ten sworzeń , następnie musisz mieć klucz dwunasto wpustowy 8 mm , nie próbuj innym bo obrobisz śrubę i będzie problem , śrub naokoło przegubu wewnętrznego masz 6 sztuk , jak je odkręcisz to teraz przesuń półośkę w stronę koła , na to właśnie wybiłeś sworzeń wahacza aby udało się popchnąć półośkę , popchnij ją na tyle aby przegub wyszedł z flanszy przy skrzyni , teraz ustaw sobie tak półośkę z przegubem aby udało Ci się wyciągnąć całą ze zwrotnicy koła , nic jej więcej nie trzyma , po wyjęciu półośki zdejmij pierścień sprężysty co blokuje przegub wewnętrzny na półosi i zdejmij go , masz wszystko , teraz wymień gumę i co jeszcze chcesz , potem poskładaj wszystko w kolejności odwrotnej , po tym nie musisz nic ustawiać

[ Dodano: 20 Sie 2009 14:03 ]
a przegub zewnętrzny zdejmiesz zsuwając osłonę gumową , po zdjęciu opaski zaciskowej , potem uderz w rant przegubu młotkiem , powinien zejść już za pierwszym razem , jeśli nie to popraw :bajer:

: czw sie 20, 2009 14:45
autor: piotrekgal
miś fazi dobrze opisales :) dzieki za pomoce, zrozumiale opisales, chyba spisze to sobie i bede czytal krok po kroku jak juz bede sie za ta robote zabieral :helm:

: czw sie 20, 2009 15:11
autor: miś fazi
nic trudnego , ale dobrze jest mieć kanał , lub podnośnik , robota wtedy o wiele łatwiejsza i nie musisz się tyle gimnastykować

: czw sie 20, 2009 16:13
autor: piotrekgal
podnosnik co najwyze a wlasciwie lewarek ... :crazy: kupilem wlasnie ta oslone no i w komplecie rzecz jasna jest smar opaski...tylko czemu trzy ? dwie mniejsze ale niejednakowe plus nakretka spora i jakies uszczelki, zawleczka...czemu one maja sluzyc ? zapewne dowiedzialbym sie zdejmujac stary przegub

: czw sie 20, 2009 17:18
autor: miś fazi
w środku przegubu jest zawleczka z drutu , takie U jajowate , przy ponownym zakładaniu przegubu zawleczkę się wymienia , opaski masz trzy , bo przegub zewnętrzny ma dwie , małą i dużą , a przegub wewnętrzny tylko jedną małą , bo drugi koniec gumy ma metalową flansze z otworami na śruby , uszczelka jest między przegub wewnętrzny a flansze skrzyni biegów , nie wszystkie auta mają , zobaczysz czy masz jak zdejmiesz swój , jak masz to zakładaj tą nową

[ Dodano: 20 Sie 2009 17:20 ]
a nakrętka pewno 30 , zakręć nową , starej się nie powinno zakładać

[ Dodano: 20 Sie 2009 17:25 ]
jak masz tylko lewarek , to zabezpiecz samochód aby się nie zwalił na Ciebie , nie lekceważ sobie tego :blush:

: czw sie 20, 2009 19:58
autor: piotrekgal
miś fazi pisze:jak masz tylko lewarek , to zabezpiecz samochód aby się nie zwalił na Ciebie , nie lekceważ sobie
to fakt, kolo podloze
miś fazi pisze:a przegub wewnętrzny tylko jedną małą
a ja zmieniam tylko oslone zewnetrznego, bo chyba nie bedzie potrzeby uzyc tej trzeciej opaski do wewnetrznego skoro nie bd tamtejszej oslony ruszal ?


znow dzieki za cierpliwosc i pomoc ;)

: czw sie 20, 2009 20:04
autor: miś fazi
zostanie Ci , jeść nie woła :bigok: