Strona 1 z 3
tuleja wahacza mk 2
: pt sie 14, 2009 16:30
autor: tomi-ex
Witam Czy istnieje możliwość wymiany samemu tulei wahacza w golfe 2 bez prasy. Jesli ktos posiada inormacje na ten temat , rysunki , opisy prosiłbym o pomoc
: pt sie 14, 2009 16:43
autor: 89Bartezz
Da się. Wybić jakąś metalową tulejką stare i wbić nowe. Tylko na prasie się to robi o wiele łatwiej i szybciej
: pt sie 14, 2009 16:46
autor: Danijel
2 dni temu wymienialismy u mnie tuleje. Wybic sie da bez prasy natomiast wsadzić nowej nie dalismy rady. Tak czy siak musielismy jechac na prase. I tak jest szybciej i lepiej.
: pt sie 14, 2009 17:00
autor: mazio_leczna
kolego dobre imadlo i silne rece i wszystko pojdzie
: pt sie 14, 2009 17:18
autor: wojtas4589
mazio_leczna pisze:kolego dobre imadlo i silne rece i wszystko pojdzie
dokładnie, gdzieś na forum nawet napisane jak to zrobić w imadle łącznie z fotkami jak znajde to dodam linka
: pt sie 14, 2009 19:00
autor: jeryk10
Dokladnie wybic idzie bez problemu a wcisnoc imadlem do tego nie trzeba prasy Do MK2 tuleje sa z kolnierzem i jest bardzo latwo wcisnoc
: pt sie 14, 2009 19:50
autor: Lipek81
No ja też wciskałem na imadle, przez deski z otworem. Weszło bez problemu. Starą wyciągnęłem w ten sposób, że wywaliłem ze środka gumę i przepilowałem tulejkę, potem kimpa udereń przecinakiem i wypadła.
A i jeszcze jedna kwestia - pisze tutaj o tylnej tulei - jeżeli chodzi o przednią, to chyba tak łatwo nie pójdzie...
: pt sie 14, 2009 20:54
autor: tomi-ex
jak wyglada sprawa demontażu od czego zacząć najpierw jak wygląda kolejność
: pt sie 14, 2009 21:04
autor: 89Bartezz
tomi-ex pisze:jak wyglada sprawa demontażu od czego zacząć najpierw jak wygląda kolejność
jak masz wyjęty już wahacz, to możesz wyciąć tą gumę ze środka i rant tej metalowej tulei rozciąć brzeszczotem a potem wybić.
jeśli chodzi ci o demontaż z samochodu to odkręcasz śrubę od sworznia, wybijasz sworzeń w dół, potem jedną poprzeczną śrubę która jest w takiej gumie gdzie wahacz chodzi jak w zawiasie góra dół i potem jedną co masz przy tulei i wyciągasz wahacz
: pt sie 14, 2009 22:24
autor: Lipek81
Zaopatrz się w dobry klucz nasadowy, bo jeżeli wcześniej nie były odkrecane te śruby, które trzymają wahacz do sanek, to będziesz miał spory problem z odkręceniem. Zapobiegawczo przywal porządnie kilka razy młotkiem i pryśnij jakimś penetratorem, potem odczekaj jakiś czas. Lepiej zapobiegać, niż potem męczyć się ze zjechanym łebkiem śruby. I odkręcaj tylko kluczem nasadowym - nawet nie próbuj płaskim - rozwalisz łepek i potem będzie jeszcze gorzej. Na forum jest sporo tematów, jak ktoś dobierał się do tych śrub i np. urwał gwint w podłużnicy, albo ukrecił śrubę. U mnie na szczęście skończyło się na zjechanym łebku - do którego została dospawana poprzeczka i dało radę.
Nie odkręcaj też przypadkiem sworznia od wahacza - tylko sworzeń od zwrotnicy (jedna śruba) - unikniesz potem ustawiania geometrii.
Jak poradzisz sobie z tymi śrubami w sankach, to włożenie tuleii przy tym to pestka. Przynajmniej u mnie cała trudnośc tkwiła własnie w odkreceniu śrub a nie w samej wymianie.
Tuleja oprócz śruby trzyma się na takiej blaszanej tulejce - podczas wyciągania możesz ją uszkodzić (mogła przyrdzewieć do sanek) - takze za wczasu kup sobie nowe.
Pamietaj o prawidłowym włożeniu tej tylnej tulei - na wachaczu masz znaczek, na tulei strzałkę - muszą na siebie wskazywać. Włożysz źle - tuleja szybko padnie.
Tutaj rysunek poglądowy:
Jak montujesz wahacz do samochodu, pamiętaj o tej baszanej tulejce - ma wejść do końca - nie może wystawac z sanek nawet minimalnie - czasami trudno jest przycelowac, aby weszła do końca - opuść samochód z lewarka i poproś kogoś, żeby pokiwał samochodem na boki, zaciągnął ręczny i pchał przód-tył, a ty próbuj wcisnąc ta blaszkę np. trzonkiem młotka.
Chyba tyle - więcej trudności przy wymienie nie mialem.
: pt sie 14, 2009 22:54
autor: wasiak
ja tez wkladalem imadlem
o znaczniku jeszcze wtedy nie widzialem
albo mi z glowy wylecial
tuleja poszla sie .............
po 3 k km
: sob sie 15, 2009 14:31
autor: tomi-ex
ja te duze tulejki mam bez znacznika one sa firmy delphi
: sob sie 15, 2009 14:51
autor: Lipek81
Zrób zdjęcie tej tulei. Ogólnie chodzi o to, ze w tej gumie będą dwa wgłębienia i one muszą być jakby wzdłuż samochodu - te grubsze fragmenty gumy mają być jakby osią obrotu wahacza.
: sob sie 15, 2009 15:25
autor: guti
ja wymienialem na imadle
da sie
wybicie tez nie utrudniałem sobie sprawy z wycinaneim gumek itd, nalezy zagiac troszke kołnierz od tulei , zeby było w co naparzac młotkiem

kilka strzałów i wyleciała bez problemu.
co do przednich to one bardzo rzadko siadaja , a jakby trzeba było je wyjac to tez nie widze problemu, u kolgi montowane były poliurtany, widzialm jak wyciagał te przednie , z pomoca imadła i mózgu wszsytko sie da zrobic
Lipek81 pisze:Zapobiegawczo przywal porządnie kilka razy młotkiem
ostatnio jeden madrala mi powiedział , ze takie moje "budzenie" srub to jst rodem z Ukrainy, ze Niemcy wymyslili jakies inne urzadzenia zeby nie trzeba było ładowac młotkiem

Ciekawe jakby wlasnie odkręcił bz przywalenia sanki, albo cos co sie ciezko moze wykęcac
