Strona 1 z 2
golf 3, problem z licznikiem
: wt sie 11, 2009 22:43
autor: kriss20
witam
jestem Tutaj nowy a w zasadzie goscinnie bo latam innym autem ale ogarniam golfa i mam problem z podpieciem licznika.
ale w czym problem:
silnik jest z jakiegos audi 1.8 t a licznik oem z golfa 3 gen w którym był silnik 2E. Jest to zwykły licznik z obrotkiem, nie zaden digital itd. Jednak mam problem z podpieciem niemal wszystkich wskazników :/
może mi ktos napisac przez co jest puszczony sygnał do predkościomierza i obrotomierza ? mam tez taki dziwny problem, bo jak włącze zapłon to swieci sie tylko kontrolka akumulatora a jak zaciagne reczny to zaswiecają sie wszystkie kontrolki ( czyli prawidłowo bo zaden czujnik nie jest podpiety, ale dlaczego dopiero po zaciagnieciu recznego ? :/ ) tak jak by gdzies masy brakowało :/
może ktos z Was posiada opisy kazdego pina na wyjsciu z licznika ? albo najlepiej schemat całej instalacji elektrycznej/elektronicznej do golfa 3 z silnikiem 2E, szukałem na elektrodzie ale nie znalazłem
pozdrawiam
: wt sie 11, 2009 22:47
autor: norek111
1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)
5. Masa - jak w pinie 3
6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)
7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka)
8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.
12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.
13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.
14. pusty
15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)
16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.
17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)
19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)
21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
22.Kierunkowskaz lewy
23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej
24.Kierunkowskaz prawy
25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)
26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)
27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka)
28.pusty
__
: wt sie 11, 2009 22:52
autor: kriss20
dzieki
a jeszcze jedno pytanie: przez co jest puszczony impuls do obrotka i predkosciomierza ? przez jakas cewke, czy bezposrednio z czujnika na pin ?
: wt sie 11, 2009 22:55
autor: norek111
kriss20 pisze:dzieki
a jeszcze jedno pytanie: przez co jest puszczony impuls do obrotka i predkosciomierza ? przez jakas cewke, czy bezposrednio z czujnika na pin ?
do obrotka z cewki a prędkości z czujnika w skrzyni
: wt sie 11, 2009 23:11
autor: kriss20
dzieki wielkie za pomoc,
a wiesz gdzie moge znalezc schemat elektryczny ? najlepiej okolic deski rozdzielczej bo reszta ogarnieta

: wt sie 11, 2009 23:15
autor: norek111
szukaj w necie albo do księgarni cza się wybrać
: śr sie 12, 2009 07:26
autor: zodiak
: śr sie 12, 2009 09:04
autor: Paweł Marek
norek111 pisze:do obrotka z cewki
z czujnika halla lub obrotów wału i poprzez ECU,
: śr sie 12, 2009 19:38
autor: kriss20
kurcze, wszystko podłaczyłem juz do licznika i niby działa ale wywala "bład sygnału predkosci" a objawem jest odciecie mocy po około 40 km/h ( do 40 km/h zbiera sie jak dziki a od 40 km/h mozna cisnac w gaz a on nie reaguje :/ ). Na oscyloskopie obadałem sygnał z licznika i wykres jest prsotokatny ( bo inny byc nie moze

) i dalej leci sygnał do ECU. No i jest problem :/ wie ktoś moze czy sygnał który genesruje licznik z ek3 jest taki sam jak z audi a3 ( silnik 1.8 T ) ? Moze to tez byc wina tego ze ECU do silnika z audi jest z automatu a golf był i jest manual, może przez to sie gryzie ?
twg: jak ktos ogarniał z Was swap silnika z audi 1.8 T to tez miał z tym problemy ?
: śr sie 12, 2009 21:07
autor: norek111
licznik niema nic do tego,zapewne masz immo off
: śr sie 12, 2009 22:23
autor: kriss20
raczej nie, immo w vw/audi działa na takiej zasadzie ze silnik odpala na sekunde po czym gasnie, a tutaj wszystko chodzi, silnik mozna zakrecic na max i nic sie złego nie dzieje a przy pewnej predkosci po prostu odcina moc i silnik juz wiecej nie przyspiesza tylko jedzie około 40 km/h.
wdg mnie jest to wina impulsów, choc nie jestem pewny czy wina jest w tym ze licznik z golfa ek3 generuje inny impuls niz ten z audi a3 czy chodzi o to ze ecu jest z automatu :/
: śr sie 12, 2009 22:39
autor: Paweł Marek
kriss20 pisze:licznik z golfa ek3 generuje inny impuls
ale do czego licznik generuje impuls zależny prędkości? W mk3 tylko do radia żeby chodziło głośniej jak jedziesz szybciej. I zdaje się ten błąd zczytałeś, a może on wynikać z uszkodzenia samego licznika również. Przecież w mk3 licznik chyba nie generuje sygnałów prędkości ani obrotów do sterownika silnika. Sterownik dostaje z czujnika halla lub obrotów wału sygnał obrotów. No ale nie wiem czego jeszcze potrzebuje sterownik z 1.8
: śr sie 12, 2009 22:43
autor: norek111
Paweł Marek pisze:a może on wynikać z uszkodzenia samego licznika również.
ten licznik można odłączyć całkowicie i niema prawa taki błąd wystąpić
coś nie tak z tym sterownikiem
: czw sie 13, 2009 00:19
autor: kriss20
na schemacie widac ze w ek3 leci sygnał z licznika do ECU. A to chyba nie był sygnał radia, ale by była parodia
jedo jest pewne, silnik przy 40km/h nie przyspiesza :/ czego to moze byc wina ?