golf 3, problem z licznikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kriss20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 11, 2009 22:27
Lokalizacja: wrocław

golf 3, problem z licznikiem

Post autor: kriss20 » wt sie 11, 2009 22:43

witam

jestem Tutaj nowy a w zasadzie goscinnie bo latam innym autem ale ogarniam golfa i mam problem z podpieciem licznika.

ale w czym problem:

silnik jest z jakiegos audi 1.8 t a licznik oem z golfa 3 gen w którym był silnik 2E. Jest to zwykły licznik z obrotkiem, nie zaden digital itd. Jednak mam problem z podpieciem niemal wszystkich wskazników :/

może mi ktos napisac przez co jest puszczony sygnał do predkościomierza i obrotomierza ? mam tez taki dziwny problem, bo jak włącze zapłon to swieci sie tylko kontrolka akumulatora a jak zaciagne reczny to zaswiecają sie wszystkie kontrolki ( czyli prawidłowo bo zaden czujnik nie jest podpiety, ale dlaczego dopiero po zaciagnieciu recznego ? :/ ) tak jak by gdzies masy brakowało :/

może ktos z Was posiada opisy kazdego pina na wyjsciu z licznika ? albo najlepiej schemat całej instalacji elektrycznej/elektronicznej do golfa 3 z silnikiem 2E, szukałem na elektrodzie ale nie znalazłem :(

pozdrawiam



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt sie 11, 2009 22:47

1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.

3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel

4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)

5. Masa - jak w pinie 3

6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)

7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka)

8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara

9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara

10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)

11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.

12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.

13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.

14. pusty

15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)

16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.

17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)

18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)

19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)

21.Wskaznik poziomu paliwa w baku

22.Kierunkowskaz lewy

23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej

24.Kierunkowskaz prawy

25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)

26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)

27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka)

28.pusty
__


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

kriss20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 11, 2009 22:27
Lokalizacja: wrocław

Post autor: kriss20 » wt sie 11, 2009 22:52

dzieki

a jeszcze jedno pytanie: przez co jest puszczony impuls do obrotka i predkosciomierza ? przez jakas cewke, czy bezposrednio z czujnika na pin ?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt sie 11, 2009 22:55

kriss20 pisze:dzieki

a jeszcze jedno pytanie: przez co jest puszczony impuls do obrotka i predkosciomierza ? przez jakas cewke, czy bezposrednio z czujnika na pin ?
do obrotka z cewki a prędkości z czujnika w skrzyni


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

kriss20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 11, 2009 22:27
Lokalizacja: wrocław

Post autor: kriss20 » wt sie 11, 2009 23:11

dzieki wielkie za pomoc,

a wiesz gdzie moge znalezc schemat elektryczny ? najlepiej okolic deski rozdzielczej bo reszta ogarnieta ;)



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt sie 11, 2009 23:15

szukaj w necie albo do księgarni cza się wybrać


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr sie 12, 2009 07:26

Co prawda po "rusku" a zawsze

http://volkswagen.msk.ru/electro/g3/g3_el_rus_hy.zip strona 20


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 12, 2009 09:04

norek111 pisze:do obrotka z cewki
z czujnika halla lub obrotów wału i poprzez ECU,
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 09:06 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kriss20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 11, 2009 22:27
Lokalizacja: wrocław

Post autor: kriss20 » śr sie 12, 2009 19:38

kurcze, wszystko podłaczyłem juz do licznika i niby działa ale wywala "bład sygnału predkosci" a objawem jest odciecie mocy po około 40 km/h ( do 40 km/h zbiera sie jak dziki a od 40 km/h mozna cisnac w gaz a on nie reaguje :/ ). Na oscyloskopie obadałem sygnał z licznika i wykres jest prsotokatny ( bo inny byc nie moze :D ) i dalej leci sygnał do ECU. No i jest problem :/ wie ktoś moze czy sygnał który genesruje licznik z ek3 jest taki sam jak z audi a3 ( silnik 1.8 T ) ? Moze to tez byc wina tego ze ECU do silnika z audi jest z automatu a golf był i jest manual, może przez to sie gryzie ?

twg: jak ktos ogarniał z Was swap silnika z audi 1.8 T to tez miał z tym problemy ?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr sie 12, 2009 21:07

licznik niema nic do tego,zapewne masz immo off


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

kriss20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 11, 2009 22:27
Lokalizacja: wrocław

Post autor: kriss20 » śr sie 12, 2009 22:23

raczej nie, immo w vw/audi działa na takiej zasadzie ze silnik odpala na sekunde po czym gasnie, a tutaj wszystko chodzi, silnik mozna zakrecic na max i nic sie złego nie dzieje a przy pewnej predkosci po prostu odcina moc i silnik juz wiecej nie przyspiesza tylko jedzie około 40 km/h.

wdg mnie jest to wina impulsów, choc nie jestem pewny czy wina jest w tym ze licznik z golfa ek3 generuje inny impuls niz ten z audi a3 czy chodzi o to ze ecu jest z automatu :/
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 22:27 przez kriss20, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sie 12, 2009 22:39

kriss20 pisze:licznik z golfa ek3 generuje inny impuls
ale do czego licznik generuje impuls zależny prędkości? W mk3 tylko do radia żeby chodziło głośniej jak jedziesz szybciej. I zdaje się ten błąd zczytałeś, a może on wynikać z uszkodzenia samego licznika również. Przecież w mk3 licznik chyba nie generuje sygnałów prędkości ani obrotów do sterownika silnika. Sterownik dostaje z czujnika halla lub obrotów wału sygnał obrotów. No ale nie wiem czego jeszcze potrzebuje sterownik z 1.8


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr sie 12, 2009 22:43

Paweł Marek pisze:a może on wynikać z uszkodzenia samego licznika również.
ten licznik można odłączyć całkowicie i niema prawa taki błąd wystąpić
coś nie tak z tym sterownikiem
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 22:53 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

kriss20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 11, 2009 22:27
Lokalizacja: wrocław

Post autor: kriss20 » czw sie 13, 2009 00:19

na schemacie widac ze w ek3 leci sygnał z licznika do ECU. A to chyba nie był sygnał radia, ale by była parodia :D

jedo jest pewne, silnik przy 40km/h nie przyspiesza :/ czego to moze byc wina ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości