Chłodzenie silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Chłodzenie silnika

Post autor: mosquitosound » pn lip 06, 2009 19:30

witam
dzieje się coś takiego:
jadę w trasę, silnik nie nagrzewa się do 90 stopni, ale kontrolka na desce miga, po chwili postoju na szlabanie przy zgaszonym silniku a następnie podczas dalszej jazdy kontrolka już nie miga, po otworzeniu maski i po pomacaniu dolnego i górnego węża od chłodnicy są bardzo twarde (tak jakby duże ciśnienie w układzie było), po odkręceniu zbiorniczka (przy pracującym silniku) zaczyna powoli rosnąć poziom płynu i troche się przelewa a po włączeniu się wentylatora chłodnicy, płyn wraca do normalnego poziomu i potem znowu rośnie poziom płynu i po włączeniu się wentylatora meje.

Co morze być przyczyną takiego zachowania silnika???
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 19:31 przez mosquitosound, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lip 06, 2009 19:49

mosquitosound pisze:po pomacaniu dolnego i górnego węża od chłodnicy są bardzo twarde
A dolny jest gorący?



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » pn lip 06, 2009 19:52

jeden i drugi jest gorący, termostat był wymieniany jakiś czas temu, ale obydwa węże były twarde i dopiero po odkręceniu korka od zbiorniczka zrobiły się miękkie



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lip 06, 2009 19:58

Twarde mają być,w końcu to układ ciśnieniowy.Oczywiście nie jak kamień,jeśli takie są to wymień korek.
A co do kontrolki,to czasem jak jest mały poziom na zimnym silniku to lubi migać,możesz tek psiknąć WD do wtyczki przy zbiorniczku wyrównawczym.



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » pn lip 06, 2009 21:23

przewody przed odkręceniem korka od zbiorniczka były raczej twardsze niż zwykle (ale na pewno nie jak kamień), czujniki są ok, poziom w zbiorniczku jest ok.
jeżeli chodzi o te miganie to na ciepłym silniku, co do korka to nie wiem co da jego wymiana, ale słyszałem już że to będzie najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą (jeżeli na odkręconym korku przelewa się płyn)



Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

Post autor: Utul » pn lip 06, 2009 22:17

Witam

Ja bym sugerował że czujnik na chłodnicy za późno się włącza. Do wymiany

Pozdro



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » pn lip 06, 2009 23:02

nie ma takiej możliwości żeby czujnik za późno się włączał bo czujnik ma dawać tylko sygnał.

silnik nigdy mi się nie przegrzewał, nawet w bardzo gorące dni stojąc w korku trzymał temperaturę (nie jedno auto wtedy widziałem z plamą pod silnikiem)a w trasie prawie zawsze brakuje mu do 90 stopni, wentylator załącza się odpowiednio i szchładza



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lip 08, 2009 19:43

mosquitosound pisze:silnik nigdy mi się nie przegrzewał, nawet w bardzo gorące dni stojąc w korku trzymał temperaturę (nie jedno auto wtedy widziałem z plamą pod silnikiem)a w trasie prawie zawsze brakuje mu do 90 stopni, wentylator załącza się odpowiednio i szchładza
A teraz się przegrzewa że piszesz w czasie przeszłym?
Co do korka,to jest w nim specjalny zawór który upuszcza nadmiar ciśnienia,drugi zawór wpuszcza powietrze gdy płyn stygnie zmniejszając swoją objętość.Jeśli będą uszkodzone to mogą się dziać dziwne rzeczy.
mosquitosound pisze:ale słyszałem już że to będzie najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą (jeżeli na odkręconym korku przelewa się płyn)
Bzdura totalna.Jeśli odkręcisz korek to z układu zamkniętego automatycznie robisz otwarty co powoduje wzrost poziomu płynu i jego wywalenie.Nie odkręca się korka na gorącym silniku.
Ja dalej twierdzę że to wina czujnika w zbiorniku wyrównawczym lub braku styku.
Utul pisze:Ja bym sugerował że czujnik na chłodnicy za późno się włącza. Do wymiany
A co ma do rzeczy czujnik w chłodnicy?On jest odpowiedzialny za włączenie wentylatora a nie wskazanie temperatury :bajer:



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » czw lip 09, 2009 07:55

Który czujnik jest odpowiedzialny za wskazania diody na zegarach???
bongo pisze:Jeśli odkręcisz korek to z układu zamkniętego automatycznie robisz otwarty co powoduje wzrost poziomu płynu i jego wywalenie.Nie odkręca się korka na gorącym silniku.
Nie będę zaprzeczać, ale jeszcze nigdy nie działo mi się tak, żeby po odkręceniu korka podniósł się poziom w zbiorniczku i wylewał się płyn. Podobnie jest przy wymianie płynu, trzeba odpowietrzyć i też nigdy płyn nie wylewał się. Możesz mi to wytłumaczyć jak to jest że raz się wylewa a raz nie???

[ Dodano: Pią Lip 10, 2009 07:11 ]
bongo pisze:Ja dalej twierdzę że to wina czujnika w zbiorniku wyrównawczym lub braku styku.
tylko ja nie mam żadnego czujnika w zbiorniczku



Awatar użytkownika
radzison
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw lip 12, 2007 15:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: radzison » pt lip 10, 2009 22:14

Witam, układ odpowietrza się na zimnym silniku, przez co ciśnienie w układzie jest niskie i nie ma "siły" żeby płyn zaczął się wylewać. Spróbuj rozgrzać silnik do 90 st. (aż załączy się wentylator) i odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego, gejzer pod maska masz wtedy murowany (nagły spadek ciśnienia w układzie i chlup) - znam z autopsji. Tylko uwaga bo gorące.

Bongo ma racje zacznij od korka, wydatek kilku groszy a może rzeczywiście zadziałać.
Uszczelka pod głowicą to raczej ostateczność.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości