prerywane przyspieszenie podczas wcisniecia pedalu gadu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

refild
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 18, 2008 21:02
Lokalizacja: Ozorków

prerywane przyspieszenie podczas wcisniecia pedalu gadu

Post autor: refild » czw lip 02, 2009 18:42

witam
mam pytanie a mianowicie problem moze nie ten dzial ale po prostu jestem zalamany
w weekend wybralem sie Swoim Golfikiem nad morze w drodze powrotnej zaczely dziac sie ciekawe rzeczy:
gdy dodaje gazu to jakby silnik szarpie odczuwalne dosc mocno gdy utrzymuje predkosc nie wciskajac ani nie popuszczajac pedala gazu od czasu do czasu dzieje sie to samo a gdy popuszcze pedal gazu zeby np: zmienic bieg badz zwolnic znow szarpie
z poczatku myslalem ze to paliwo poniewaz tankowalem na jakiejs tam stacji lecz po powrocie do domu "lódź" zatankowalem paliwo na BP i dzieje sie to samo po przejechaniu 200 km poniewaz codzien dojezdzam do pracy w dzis dniu mialem juz dosc szarpanie powiekszylo sie jest jeszcze bardziej odczuwalne ..boje sie ze po prostu pewnego pieknego dnia podczas wyprzedzania badz jazdy po prostu zacznie szarpac i zgasnie silnik badz inne zjawisko powstanie mial ktos podobny problem ? co to moze byc ? nie mam czasu jezdzic po mechanikach pewnie i tak by nie pomogli dlatego pofatygowalem sie opisujac problem tutaj na forum
moj golfik to : MK 4 1998r 1.4 16v
prosze o pomoc
z gory dziekuje



Awatar użytkownika
marcin.w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 28, 2008 21:40
Lokalizacja: Łódź/Monachium

Post autor: marcin.w » czw lip 02, 2009 18:49

Sprawdź przewody wysokiego napięcia i jak nie wymieniałeś dawno świec to je wymień.Na szybko nic innego nie przychodzi mi do głowy.



refild
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 18, 2008 21:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: refild » czw lip 02, 2009 19:22

dodam ze to sie dzieje pomiedzy 2000/3000obr/min

i od dluzszego czasu szaleja mi zamki tzn podczas odwierania zamykania drzwi otwieraja sie wszystkie badz zamykaja drzwi oprocz drzwi kierwocy ..rowniez podczas jazdy sie otwieraja i zamykaja zamki ..dziwne zjawisko rozbieralem drzwi ale tam nic do wgledu nie ma ..



Awatar użytkownika
marcin.w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: pn lip 28, 2008 21:40
Lokalizacja: Łódź/Monachium

Post autor: marcin.w » czw lip 02, 2009 19:31

refild pisze:i od dluzszego czasu szaleja mi zamki tzn podczas odwierania zamykania drzwi otwieraja sie wszystkie badz zamykaja drzwi oprocz drzwi kierwocy ..rowniez podczas jazdy sie otwieraja i zamykaja zamki ..dziwne zjawisko rozbieralem drzwi ale tam nic do wgledu nie ma ..
Czy masz dołożony alarm,może tam tkwi przyczyna?Czy te zamki szaleją w momencie przerywania silnika?Czy te dwie usterki pojawiły się w tym samym czasie?



refild
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 18, 2008 21:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: refild » czw lip 02, 2009 20:02

nie nie zamki szalaly jak zakupilem auto luty 2008 rok ale sie jakos tak uspokoilo dopiero teraz jak zaczelo sie robic cieplo to tak szaleja a usterka nastapila we wtorek gdy wracalem z urlopu , nie mam alarmu



Awatar użytkownika
szczep
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 09:35
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: szczep » czw lip 02, 2009 20:15

może elektrozawór węgla aktywnego (odprowadzający opary paliwa) jest trafiony, mam podobnie dławi się przy przyśpieszaniu, lekko poszarpuje i słychać czasami strzały z wydechu



refild
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 18, 2008 21:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: refild » czw lip 02, 2009 20:34

u mnie nie slychac zadnych strzalow z wydechu dziwne zjawisko ..nie wiem jak sobie poradzic wydjae mi sie ze bedzie to sie gorzej dzialo z dnia na dzien a mam ok 50 km do pracy i tak codzien ..



gumck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 12:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gumck » czw lip 02, 2009 21:14

Ja bym szukał przyczyny w zasilaniu paliwem, zaczął bum od wymiany filtra paliwa a następnie jeśli to nic nie pomoże to bym sprawdził pompę , ciśnienie i wydajność.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pt lip 03, 2009 14:20

najpierw sprawdź tak jak kolega pisał wcześniej przewody WN najlepiej w nocy otwórz maskę i zobacz czy iskra gdzieś nie biega. Możesz zajrzeć także do przepustnicy mogło ją porządnie olejem zachlapać



refild
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 18, 2008 21:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: refild » pn lip 06, 2009 17:58

a moze byc to przyczyna np: zakupione jakies lewe paliwo z woda i ta woda pozostala i przez nia to sie dzieje ? kolega mi mowil ze mial podobny przypadek i wlal 0.5l denaturatu do zbiorniku jak to sie wymieszalo pojezdzil nieco na rezerwie zatankowal dobre paliwo i norma ..sprawdzalem i wszystko wyglada na ok .elektrozawór węgla aktywnego kiedys mi syczal .ale uspokoilo sie ..wiec mysle ze jest sprawny ..



mosquitosound
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt sty 03, 2006 14:21
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: mosquitosound » pn lip 06, 2009 19:20

sprawdź pod maską czy na podszybiu nie ma wody, kiedyś miałem trochu podobne objawy i się okazało że cały komputer był zalany-kanały na podszybiu były niedrożne i komp pływał.
wtedy też mi szarpało silnikiem i nierówno pracował



refild
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 18, 2008 21:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: refild » pn lip 06, 2009 19:36

nie ma takiej opcji auto jest garazowane poza tym mamy 30 stopniowe upaly bez deszczu i to sie zaczelo dziac podczas jazdy gdzies w polowie drogi powrotnej ok 200km przejchalem bylo ok kolejne 200 az do dzis czasami szarpie tak mocno ze wciskam sprzeglo i pozniej bieg i gaz dalej dziwne to mnie zastanawia ze dzieje sie to na odcinku obrotow od 2000-3000 wyzej i nizej nie ..



Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

MIałem podobny problem

Post autor: Kris99 » pt lip 10, 2009 09:39

CZeść
Podobny problem pzrerabiałem ale u mnie zapalała sie kontrolka CHECK ENGINE. Wyskakiwał mi błąd "sporadyczny sondy lambda" .
Objawy miałem takie, silnik pracował nie równomiernie choć rzadko, w trakcie jazdy czasem zrywał, tzn np kiedy chciałem przyspieszyć po prostu wyglądąło to jak bym wogóle nie wciskła peadłu gazu - po prostu po wciśnienciu dalej jade tym samym tempem - brak mocy.Najgorsze było jak już sie zebrałem i jestem równomiernie z wyprzedzanym autem a nagle szarpniecie i spadek mocy i nie pomaga wciskanie pedału gazu - KLAPA.
Mechanicy wymienili mi świece, sprawdzili kable elektryki, wycięli katalizator (stwierdzili że może przytkany ale nie był), w końcu padło na sondy lambda. Tylko problem ze w układzie IV-ki sa 2 - przed i za katalizatorem. O ile pamietam chyba obie sa 5 żyłowe wieć tu WAŻNE - nie ma ZAMIENNIKA (nowa koszt około 600 zł w 2007 roku). Nikt nie chciał sie podpisac pod diagnoza że to sonda lambda, w serwisie VW pwoiedzieli że ona (zrobili wczesniej 1/2 godzinny test samochodu na kompie) tylko nie wiedzieli która. Powiedzieli tak - niech pan wymieni najpierw tą za katalizatorem (powód - bo tańsza). Nie wiem co mnie podkusiło ale wymieniłem tę drugą - tzn przed katalizatorem i ZONK - trafiłem - kosztowało mnie to 580 chyba zł w serwisie WV bo w żadnym sklepie nie mieli ale GOLF wrócił do życia. Kozt już dla mnie nie był istotny ale patrzac na przygody z wyprzedzanie musze stwierdzić że może te 6 stówekj uratowały mi życie !!!!

Wiec w moim przypadku była to LAMBRDA przed katalizatorem, na VAG-u pokazwyał mi bład sondy lambda - wystepujący sporadczynie (wiec raz działała a raz nie)


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

refild
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 18, 2008 21:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: refild » pt lip 10, 2009 13:46

witam
niestety u mnie nie ma takich objawów jak u kolegi Krisa
poniewaz auto przyspiesza pieknie jak zawsze tu sie nic nie zmienilo tylko szarpie jak puszcze pedal gazu powyzej 3000obr/min auto zachowuje sie normalnie
jedynie przedzial 1900-3000 obr/min sie tak dzieje na biegu 2.3.4.5 czyli praktycznie na wszystkich 1 uzywam tylko do ruszania i za chwile 2 wrzucam
mijaja dni tygodnie a ja nadal bez rozwiazania

[ Dodano: 14 Lip 2009 20:47 ]
problem rozwiazany po przejechaniu 500km ..gdzie wlano 2x0.5l rozpuszczalnika do baku ..pomoglo ..szarpanie zniknelo najwyrazniej w paliwie byla woda ktora nie chciala sie wydostac z baku bo jak ...przejechalem ok 100 km jak juz nie szarpie mam nadzieje ze to pomoglo i nie bedzie juz tak szarpalo ..teraz jazda to komfort :) .az chce sie jezdzic :P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości