Problem z kontrolką oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Problem z kontrolką oleju

Post autor: MeSiN » pt cze 19, 2009 23:51

Witam,dzisiaj zdarzyło mi się że podczas jazdy włączył mi się kontrolka od oleju z charakterystycznym brzękiem,zatrzymałem auto sprawdziłem poziom oleju i wszystko było dobrze,odpaliłem go ponowne wszystkie kontrolki zgasły i po przejechaniu ok 300m znowu to samo,Auto na razie stoi w garazu czy miał ktoś taki problem mój silnik to 1.6 SR AKL proszę o pomoc w tej sprawie.


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt cze 19, 2009 23:58

sprawdź czujnik wysokiego ciśnienia,kolor czarny lub biały.



Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » sob cze 20, 2009 00:04

Czyli co dokładnie zrobić odpiąc czujnik i co dalej bo jestem zielony w tych sprawach


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » sob cze 20, 2009 00:07

MeSiN, wyjmij ten kaputrek gumowy z filtra i wsadz go ponownie na czujnik..

ale nie wiem czy to cokolwiek pomoze..byc moze warto zmienic juz olej i filtr na MANN`a , byle nie filtron ( nie mowie ze to zlo, ale glownie na filtronie miga kontrolka) a olej jaki masz? no chyba ze panweki zuzyte na wale.. to zaczyna sie od mrugania, a konczy na brzeczeniu i zatarciu silnika..



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob cze 20, 2009 00:10

odpiąc i zewrzec do masy na stałe i wtedy odpalic silnik ,troszkę pogazowac,żeby obroty silnika przekroczyły 2tyś,jeżeli wszystko ok. to wina czujnika.



Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » sob cze 20, 2009 17:57

Dzisiaj rano odpaliłem go ponownie przejechałem pewien odcinek trasy i na razie cisza żadna kontrolka się nie świeci od oleju ,na wieczór spróbuje przejechać dłuzszy dynstans wieczorem napiszę co z tego wyszło


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

Awatar użytkownika
zgorzel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2009 18:50
Lokalizacja: kraków

Post autor: zgorzel » sob cze 20, 2009 18:52

Podejrzewam ze jak go zagrzejesz to znowu sie zapali kontrolka i brzęczek mam to samo... Najpierw jedz do mechanika niech ci zmnierzy cisnienie oleju manometrem, powinno byc przynajmniej ummnie 2 bary na wolnych obrotach. Jak będziesz miał ciśnienie ok to dopiero baw się cujniekami. Ja tak jezdze juz mieciąc bo nitk nie wie co jest. Robiłem już chyba wszystko. Najwazniejsze sprawdz ciśnienie żeby nie zarżnąc silnika.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » sob cze 20, 2009 19:12

zgorzel, jaki olej masz zalany do swojego bolidu i jaki filter wstawiłeś?


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
zgorzel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 12, 2009 18:50
Lokalizacja: kraków

Post autor: zgorzel » sob cze 20, 2009 19:40

olej wymieniałem specjalnie tydzień temu Mobil 10W40 i filtr sędziszów..... czytałem ze to mógł byc filtr przyczyna... ale niestety...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246305
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 19:42 przez zgorzel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » ndz cze 21, 2009 01:55

No i stało się jak kolega zgorzel napisał po nagrzaniu się silnika znowu zapalila się ta feralna kontrolka ale zrobię jak kolega wyżej w poscie napisał podjadę so mechanika żeby mi ciśnienie oleju sprawdził może sprawa się wyjaśni.


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » ndz cze 21, 2009 12:35

Proponuję wyjąć pompę i wyczyścić przedmuchać ssak i zamontować powtórnie powinno pomóc - na rozgrzanym olej jest za rzadki i pompa nie ciągnie tyle ile powinna a w niej jest zaworek i lubi się zaciąc .


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz cze 21, 2009 12:41

MeSiN, tak nieśmiało zapytam - zapala się żółta kontrolka od poziomu czy czerwona od samrowania?



Awatar użytkownika
MeSiN
VWIELKOPOLSKA
VWIELKOPOLSKA
Posty: 3348
Rejestracja: sob paź 04, 2008 22:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: MeSiN » ndz cze 21, 2009 12:47

mettenos czerwona od smarowania


Bądź jak Gołąb SRAJ NA WSZYSTKO NocneMarySquad

Pofryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn lut 16, 2009 12:31
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: Pofryk » ndz cze 21, 2009 17:11

pompa oleju... chociaż mało prawdopodobne. najgorszy scenariusz to luz na panewkach ! mało kto wie ale jeżeli jest luz na panewce wtedy będzie świecić kontrolka oleju (mały luz świeci się po dłuższym dystansie w miarę powiększania luzu będzie się zapalać wcześniej) jak sprawdzić czy na pewno panewki? jeżeli nie czujnik i nie pompa oleju to tylko ta opcja pozostanie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 52 gości