Strona 1 z 1

Pochylony silnik i uszczelniacz skrzyni biegów

: śr cze 17, 2009 22:22
autor: ociu
Witam mam pytanie co może być powodem że mój silnik 1.6 AEE jest pochylony w strone skrzyni???? jak go kupowałem to juz tak było sprzedający mi zbajerował że zerwana jest poducha skrzyni,po wymianie poduchy silnik troche poszedł do góry ale dalej stał krzywo, przedwczoraj byłem smuszony smienić sanki wsadziłem sanie od AAM na 100% nie bitego i dale motor siedzi krzywo co może być???? inna łapa skrzyni? źle przykręcona???
Mam drugie pytanie jak zmienić uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów trzeba skrzynie rozkręcać czy można jakoś inaczej prościej bez większej ingerencji???
Do wszystkiego dołaczam fotki motou i cieknącego uszczelniacza:
Obrazek Obrazek

: śr cze 17, 2009 22:49
autor: danioo
Ja również mam AEE i jest tak samo pochylony silnik, tylną i przednią poduszkę mam nową, pod skrzynią nie ruszana

Co do uszczelniacza to dołączę się do pytania kolegi bo też mi cieknie

: śr cze 17, 2009 23:57
autor: -=ren=-
danioo pisze:pod skrzynią nie ruszana
może być poduszka pod skrzynia biegów... blisko rogu nadwozia i prawej podłużnicy... lub może podgięta łapa skrzyni...

żeby wymienić uszczelniacz na wybieraku, musisz odpiąć linkę sprzęgła... odkręcić zaślepkę na sześciokątny klucz (który najlepiej dorobić) z logiem VW pod mocowaniem linki sprzęgła... odkręcić blokadę z kulką na wierzchu skrzyni przy wybieraku (klucz 24 chyba)... wyjąć sprężynę zza zaślepki - sama pewnie wyskoczy :)... odkręcić z tyłu tam gdzie podłączasz wodziki nakrętkę na 13 kluczyk.... odpiąć wodziki i zdjąć ten element wybieraka... wyciągnąć całość do przodu samochodu, przez otwór który został po wykręceniu zaślepki z logiem VW. potem wydłubać uszczelniacz i wcisnąć nowy i poskładać w odwrotnej kolejności...

[ Dodano: 18-06-09, 00:03 ]
1 - zaślepka
2 - sprężyna
3 - blokada z kulką
4 - tu powinien być kawałek płaskownika gdzie dołączasz wodziki który jest przykręcony nakrętką na 13 klucz

Obrazek

: czw cze 18, 2009 00:14
autor: ociu
Kolego -=ren=- dziękuje za fachowe wyjaśnienie tematu :pub: w następnym tyg. się biore za to...
A co może być z tym pochyleniem silnika czy sanie się różnią w każdym motorze????byłem pewny że nie...czy coś z łapą skrzyni???? poduszki mam wszystkie nowe i nie wiem co dalej robić....

: czw cze 18, 2009 02:22
autor: grandi
A dobrze ustawiony jest na poduchach?

: czw cze 18, 2009 08:03
autor: danioo
grandilodz pisze:A dobrze ustawiony jest na poduchach?
z tego co wiem to nie ma regulacji na poduszkach (góra - dół)

: czw cze 18, 2009 09:38
autor: grandi
Nie ale musi wejść w zatrzaski

: czw cze 18, 2009 11:18
autor: sas_gti
silniki we wszystkich albo przynajmniej w większości VW są pochylone. Widać to dobrze np w 1.8t po misce olejowe oraz po kształcie kolektora ssącego. Nie masz się czym martwić. Też się kiedyś zacząłem nad tym zastanawiać ale zaczałem mierzyć to i owo aż w końcu gołym okiem zauważyłem dlaczego tak jest i ze tak ma byc. pzdr
A krzywo mam ja PF, kolega 2e w mk3, kolega w POLO 2002r , kolega w pg g60, kolega z ADY i jeszcze wszyscy inni których autach oglądałem pod tym kątem.

[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 11:18 ]
EDIT: stojąc przodem do auta silnik opada na prawo.

: czw cze 18, 2009 11:34
autor: Beszczyk
WIDZĘ ŻE NIE JESTEM SAM MÓJ AEE TEŻ TAK STOI TEŻ Z TYM WALCZYŁEM I NIC . WIDAĆ TAK MUSI BYĆ

: czw cze 18, 2009 15:40
autor: Lipek81
Kolega -=ren=-, całkiem nieźle opisał wymianę tego uszczelniacza, ja dodam tylko, że przed rozkreceniem czegokolwiek trzeba ustawić biegi na luz, inaczej nie wyciągnie się wybieraka, a po rozkręceniu trudno jest ustawić luz na czuja (brak srub ograniczających ruch wybieraka utrudnia zadanie).

: czw cze 18, 2009 21:56
autor: ociu
Oki dzięki wszystkim za odpowiedz to znaczy że mam spokojnie jezdzić i się nie martwić...ostatnie pytanie jak wyregulować biegi bo mi cieżko jedynka wchodzi....tym płaskownikiem profilowanym co jest przykręcony do wybieraka reguluje się???

: czw cze 18, 2009 22:03
autor: Lipek81
Tym nie wyregulujesz, bo nie da isę tego założyć inaczej, niże jest (jest tam niby wielofrez, ale z jednej strony jest jakby scięty). Regulijesz na tym dragu co wychodzi z tunelu - tam na końcu jest taka dźwignia jakby, zaciśnięta na tym drągu. Luzujesz, przesuwacz, zaciskasz... Najlepiej w dwie osoby, bo samemu to się zajeździsz...

: czw cze 18, 2009 22:09
autor: ociu
Oki dzięki jeszcze :bigok: raz przy zmianie uszczelniacza odrazu biegi przereguluje Pozdrawiam!!!!